Aanname Stewardessen/Grondpersoneel

MarsMuziek

New member
Hallo iedereen!

weer is een vraagje van mijn kant:blabla:

Een vriendin van mij overweegt om een stewardessen opleiding te gaan doen. Nou weet ik dat het in de luchtvaart op dit moment niet zo lekker gaat (niet alleen de luchtvaart)
Piloten worden al bijna niet meer aangenomen(correct me if i am wrong)
Maar hoe zit dat met stewardessen/grondpersoneel zit daar net als bij piloten op dit moment een stop op?

Met vriendelijke groeten
MarsMuziek
 
volgens mij neemt niemand aan op het moment, of Amsterdam Airlines of Denim moeten al mensen nemen.

KLM, Transavia, Martinair en ArkeFly nemen nu geen mensen aan in ieder geval.
Staan mensen genoeg op de wachtlijst bij KLM. Denk dat ze op z'n vroegst volgend jaar geluk kan hebben.
 
Bij Transavia beginnen ze in feb 2010 pas weer met nieuwe opleidingen/selecties voor het cabinepersoneel.
 
Het zou interessant kunnen zijn de verloop cijfers te bekijken van cabine/grond personeel, en de mate waarin de opleidingen daarin voldoen.

Ik kan je echter geen gegevens daaromtrent geven. Misschien één van de andere aanwezigen?
 
Zou toch de KLM proberen...krijg je tenminste wipverlof

seesaw.gif
 
Hallo iedereen!

weer is een vraagje van mijn kant:blabla:

Een vriendin van mij overweegt om een stewardessen opleiding te gaan doen. Nou weet ik dat het in de luchtvaart op dit moment niet zo lekker gaat (niet alleen de luchtvaart)
Piloten worden al bijna niet meer aangenomen(correct me if i am wrong)
Maar hoe zit dat met stewardessen/grondpersoneel zit daar net als bij piloten op dit moment een stop op?

Met vriendelijke groeten
MarsMuziek

Sinds wanneer moet je een stewardessen opleiding doen om stewardess te worden? Je hebt zowiezo geen vooropleiding nodig ( naast je HAVO ) om stewardess te worden!! :grijns: De opleiding van 3 weken krijg je toch intern zodra je bent aangenomen!?!?!
 
Jij weet echt niet veel he?

Gaat dit over mij? zo ja inderdaad van stewardessen+ opleidingen weet ik weinig, ben meer geintreseerd in pilotenopleidingen:grijns:;)

greetz MarsMuziek

Ps: ik heb net idd gelezen dat je de opleiding intern kan doen maar dan moet je mbo denk en werk niveau hebben alleen denk niet dat je dat hebt als je gelijk van de havo komt.(correct me if i am wrong)
 
Last edited:
Nee niet over jou...die Purno maakt weer een opmerking die verreweg gebaseerd is op enige vorm van kennis of intellect...maar dat was al bekend...sterker nog, hij kan niet eens spellen en zit het beroep van stewardess af te zeiken
 
oke! klopt het dan niet dat je direct intern die opleiding kan doen dacht net zoeist te lezen. of moet je het echt via bv een roc doen?

MarsMuziek
 
Nee niet over jou...die Purno maakt weer een opmerking die verreweg gebaseerd is op enige vorm van kennis of intellect...maar dat was al bekend...sterker nog, hij kan niet eens spellen en zit het beroep van stewardess af te zeiken


Ik lul niet uit m'n nek :passed:. Ga jij maar een google'n........

Die stewardessen opleiding is één grote grap..... Dat werd door meerdere maatschappijen bevestigd.. Was laatst nog op TV;) "Zonde van je geld" was de reactie van de KLM:boring:
 
Zo'n opleiding is inderdaad niet nodig, bij bv Transavia heb je als je ouder bent dan 18 voldoende aan een Havo, VWO diploma of MBO werk- en denkniveau.
En bij bv. Ryanair worden er helemaal geen eisen gesteld aan het opleidingsniveau.

Alle maatschappijen verzorgen zelf de opleiding tot cabin attendant, dit met name vanwege het verschil in procedures onderling.
 
Nee niet over jou...die Purno maakt weer een opmerking die verreweg gebaseerd is op enige vorm van kennis of intellect...maar dat was al bekend...sterker nog, hij kan niet eens spellen en zit het beroep van stewardess af te zeiken

Lekker volwassen; weer een niet onderbouwde reactie van jou ;)....
De enige hier die tracht iemand te beledigen ben jij!!

Ga je frustraties (onderweg?) ergens anders uitleven aub...:blabla:
 
Laat s.v.p. niet sluimerende irritaties over elkaar leiden tot een ruzie in een verder onschuldige thread.
 
Heb zes jaar op de campus van het toenmalige NLC (nu ROC) in Hoofddorp gewoond. Tevens mijn opleiding gedaan aan het NLC waar dus ook een opleiding dienstverlening is.

Van meiden die deze opleiding gedaan hebben heb ik alleen maar gehoord dat deze overbodig is om cabine- of grondpersoneel te worden.

Hetzelfde als bij vliegers hebben maatschappijen hun toelatingseisen voor cabinepersoneel en als eerder vermeld is dit vaak HAVO/MBO. Welke HAVO/MBO opleiding je gedaan hebt maakt verder niet zo veel uit. Al zal een persoons of reizen georienteerde opleiding misschien een klein voordeel geven over een technische opleiding.

Adviseer je vriendin om een andere opeliding te doen welke ook haar intresse heeft. Als ze die voldaan heeft dan voldoet ze aan de eisen om stewardess te worden en vind ze niets aan deze baan dan heeft ze een opleiding om op terug te vallen.
 
Waarom is een "stewardess-opleiding" overbodig? je leert toch dingen wat een stewardess moet doen. Ben je dan niet beter voorbereid?
 
Back
Top