VFR-vlucht tips dagtripjes Las Vegas

Abrucx

New member
Hoi,

Ga binnenkort naar Las Vegas. Ben er al twee keer eerder geweest, maar vriendin wil graag nog een keer omdat haar broertje dan 21 is geworden en mag gokken.

Ik hoef zo nodig niet, dus ik heb besloten om VFR vluchtjes te gaan maken (zowel Night als Day, heb ook een FAA PPL (geen gelijkstelling)).

Hebben jullie tips voor mooie vluchten/routes? Ik kijk met belangstelling uit naar jullie reacties.

Abrucx
 
Phoenix? Waar je kan kiezen uit, Goodyear, Mesa, Scottsdale, Chandler, Williams Gateway. De stad is saai om te zien maar de route is wel mooi.

Vlakbij Sedona is ook Flagstaff prachtig. Lake Havasu is wel ok. Grand Canyon International is ook niet al te ver.

Wat verder kun je best naar Los Angeles, San Diego of San Fransisco.
 
Sedona?
Schitterende natuur!

Sedona en omgeving is inderdaad prachtig, maar kan ik ten zeerste afraden als je er niet heel erg bekend bent, zelf erg ervaren bent of een ervaren instructeur meeneemt. Er gaat nog wel eens wat mis vanwege de aparte ligging van het vliegveld, boven op een berg met val- en stijgwinden daar omheen.

Kingman (relatief dichtbij), Flagstaff, Prescott (vlakbij de fraaie Granite Dells) en Wickenburg zijn goed te doen. Ook leuk is het kleine vliegveldje van Cottonwood, dat mooi te combineren is met een bezoekje aan Tuzigoot of Jerome. Winslow is ook wel leuk vanwege het oude stationsgebouw en de historie van het vliegveld, maar alleen als tussenstop naar verder.

Rondom Phoenix veel keuze natuurlijk, maar kan ook nogal druk en chaotisch zijn: hard werken in je eentje.
 
Stukje vliegen over de Hoover dam, stukje vliegen over Death Valley, de bergen bij Sequoia park. Allemaal stuk voor stuk mooie gebieden.
 
Hey Abrucks,


Mocht je besluiten naar Phoenix te gaan zou ik zeer zeker kiezen voor Scottsdale, een van de leukere delen van de stad (samen met Tempe), je kunt er goed eten en winkelen.


Ciao
 
DE vlucht vanuit Las Vegas is over de Grand Canyon. Je komt ook over de Hoover Dam. Prachtige scenery. Er zitten een paar goede verhuurbedrijven op North Las Vegas airport (KVGT).
 
Haha, ja ik moet de kaart van NV er nog bij pakken om te kijken waar ik wel/niet mag vliegen.. maar erlangs vliegen ga ik sowieso doen. Ook samen met vriendin en haar broertje. Lijkt me super gaaf.

Hoe lang is Phoenix vliegen? Het is de bedoeling dat ik 's ochtends vertrek en tegen het avondeten (20:00 uur) weer in LV ben om de avond met hen door te brengen.

Alvast bedankt voor de vele tips. En Sedona lijkt me inderdaad heel gaaf, maar de waarschuwingen neem ik ter harte. Wil nl. graag nog met US airways terug naar Nederland en niet met "coffin airways".

Gr.
Abrucx

p.s. hou me natuurlijk aanbevolen voor nog meer tips. Oh ja.. en nachtvlucht.. zijn er daar nog tips voor?
 
Ik ben vorig jaar met mijn vriendin in een gehuurde C172RG van San Diego (KSEE) naar North Las Vegas (KVGT) gevlogen. Vanuit Las Vegas hebben we 2 dagtrips gevlogen:

Las Vegas (KVGT) - Grand Canyon National Park Airport (KGCN)
Daar geland en op laten halen door een taxi. kost $5 pp exclusief entree voor het park. Via de gratis bussen in het park kun je de Grand Canyon bekijken en wandelingen maken. Zoals 2ndEvilernie al schrijft koop wel een Grand Canyon VFR chart, er is idd een erg groot restricted gebied.

Las Vegas (KVGT) - Bryce Canyon Airport (KBCE)
Mijn persoonlijke favoriet. Erg mooi park, wel een stukje verder vliegen maar wat een trip! Wij zijn over Zion NP heen gevlogen en zeker als er nog sneeuw ligt is het heel erg indrukwekkend. Als je in Bryce geland bent bel je met de witte telefoon die in de lobby staat naar het enige hotel van het park en ze komen je gratis ophalen en brengen je naar de ingang van het park. Net zoals in Grand Canyon NP hebben ze ook hier een gratis bussysteem die je naar alle uitzichtpunten brengt en erg mooie wandelingen kunt maken. Het bussysteem begint echter pas in mei, een auto kun je ook huren bij de ingang.

Meteor crator schijnt ook erg mooi te zijn maar dat ligt nog net een stuk verder van KGCN.

De shore line transition route over LA is ook erg gaaf om te vliegen (van San Diego naar Santa Barbara) maar misschien een beetje te ver uit de richting...

Have Fun!
 
6477ident heeft hele goede ideeën! Wij hebben vergelijkbare dingen gedaan, alleen dan vanaf Prescott. Van daaruit hebben we in één dag over Bryce, Monument Valley, Zion, Grand Canyon etc. gevlogen. Was wel in een twin, want in je 172 haal je dat niet (of je moet heel vroeg opstaan en heel laat weer aankomen).

Sedona is trouwens prima te doen vanuit vliegveld Cottonwood. Moet je nog wel even achter vervoer aan, want dat kan ik je niet vertellen hoe dat daar zit, maar met de auto is het een half uur tot 3 kwartier.

En Meteor Crater ligt niet ver van Winslow; is daar dus goed mee te combineren.

Laat je achteraf even weten wat het geworden is? Leuk!
 
Wees niet zo "slim" om van te voren te bellen of je een routing over de hoover dam kan krijgen.
Die vent sprong bijna uit z'n vel. Post 9-11, wat dacht ik wel. Over de H dam, dat doen we niet meer. Ik kon wel een ter.... zijn!

Ok dan niet, jammer.

Na take off mooie vector spot over de hoover dam gekregen.... En niet eens gevraagd. Tsja.

O, mocht je night-VFR het veld niet kunnen vinden (KVGT), ik zocht met mijn 50 TT naar de baanverlichting, maar je kunt beter naar de dark spot zoeken ;)
Tower was wel zo vriendelijk om de verlichting van het hele veld aan/uit/aan etc te schakelen. Kom daar maar eens mee op EHGG!

Rest is al genoemd hier, weinig aan toe te voegen, veel plezier!
 
Hoi,

begin mei trek ik naar States om met een Jeep gaan rond te toeren in de Canyons. We zouden daar ook graag een rondvlucht (1-2h) doen in de buurt van de Grand Canyon. Wat raden jullie aan? Met een van de plaatselijke tourbedrijven mee en zo op korte tijd veel zien (sneller/groter) toestel? Of daar een Cessna/Piper met FI huren zodat ik zelf aan de controls kan zitten maar dus met een trager toestel...

Alle reacties/opmerkingen/ervaringen etc zijn welkom!

Grts

PS Bij voorkeur te vertrekken vanaf Grand Canyon Intl want Las Vegas ligt nogal van onze route
 
Grand canyon: hoe trager hoe beter. Schijnt dat vooral heli's dat goed kunnen. Je wilt toch wat kunnen zien? Er met 140 kts overheen scheren helpt niet echt. Daarbij, KGCN ligt erg dicht bij de canyon....

Have fun!
 
Sorry, ik kwam uit Portland, Oregon. Iets te ver uit de buurt ben ik bang....

Wat ik wel altijd zeg als je zelf wilt huren: verzekering! en let op eigen risico etc.
Het blijft de USA....
 
Back
Top