Ditched
New member
Uit het voorlopige onderzoek van de Crash van TK1951 blijkt dat Human Factors een grote rol hebben gespeelt met name bij het gebruik van de A/P en A/T.
Over het hoe en wat wil ik hier verder niet discussiëren, daar loopt hier al een topic over.
Waar ik nu erg geïntresseert in ben is een algemene discussie hoe er tegen het gebruik van de autopilot/autothrottle aangekeken wordt. Met name ben ik geïnteresseert in hoe er op het gebruik ervan getraint wordt? Beperkt de training zich tot de functies van die dingen (hoe werkt het?), of wordt je als vlieger "geconditioneert" om er op één bepaalde manier mee om te gaan? Wat zijn de laatste inzichten op dit gebied?
Ik vind dat je je nooit afhankelijk mag opstellen ten opzichte van welke automaat dan ook en ten alle tijden in control moet zijn, maar ik ben dan ook een beetje ouderwets opgevoed.
mvg
Ditched
Over het hoe en wat wil ik hier verder niet discussiëren, daar loopt hier al een topic over.
Waar ik nu erg geïntresseert in ben is een algemene discussie hoe er tegen het gebruik van de autopilot/autothrottle aangekeken wordt. Met name ben ik geïnteresseert in hoe er op het gebruik ervan getraint wordt? Beperkt de training zich tot de functies van die dingen (hoe werkt het?), of wordt je als vlieger "geconditioneert" om er op één bepaalde manier mee om te gaan? Wat zijn de laatste inzichten op dit gebied?
Ik vind dat je je nooit afhankelijk mag opstellen ten opzichte van welke automaat dan ook en ten alle tijden in control moet zijn, maar ik ben dan ook een beetje ouderwets opgevoed.
mvg
Ditched
Last edited: