Koning Lucht
Well-known member
Putty, nadruk in mijn eerdere post ligt op 'goed ontworpen'... pijlvleugel.
Bij de toestellen waarop ik vlieg heb je geen keuze meer als je volledig 'stalled'; door de te lage snelheid hebben de stuurvlakken geen effect meer. Door de ligging van het zwaartepunt zal de neus vanzelf naar omlaag gaan. Dat laatste is een ontwerpeis voor alle moderne vliegtuigen is mij bij 'principles of flight' geleerd. Dus ook voor een 737, toch? Op een Piper werkt dat perfect. Vind dat trouwens nog steeds wel een scary excersise, zo'n een volledige stall.
politics politics politics.
[...]
Waar is de uitdraai van de cockpit voice recorder dan? Normaal staat dat ding binnen dagen op internet. [...]
Ligt het aan mij dat je tijdens dit deel van de vlucht gewoon keurig je handen op de controls en gas hebt en dus merkt als de A/T het gas dicht trekt?
euhh, beide! TO/GA knop zit op de powerlevers, nfp doet flaps, gear, armed altitude, heading, draait de snelheid op. De fp volgt de powerlevers en de controls met zijn handen.
Ligt het aan mij dat je tijdens dit deel van de vlucht gewoon keurig je handen op de controls en gas hebt en dus merkt als de A/T het gas dicht trekt?
kan best zijn, maar je bent toch niet handig bezig wanneer tot ver onder de 100 knopen zit met een enorme neusstand.. Hoe je het ook bekijkt, er klopt geen bal van.