Future Pilot
New member
weggehaald
Last edited:
Omdat je porky pies vertelt!@Cousin Avi
Ik heb geen idee waarom je mij zo aanvalt,
Precies, en dus als je met de hand gevlogen hebt dan hoef je dus NIET te duwen want je hebt dan GEEN pitch bias, zoals je in je eerdere post aangaf. Tenzij je natuurlijk te vroeg (foutief!) getrimt hebt, en je eigen "pitch-bias" gecreerd hebt! Zie je eigen post beneden:Als je go-around gaat is het simultaan gas geven en je pitch zetten. Je neus omhoog dus. En hoe doe je dat in een vliegtuig? aan je stuur trekken.
Over het trim-bias verhaal van Seppe_Approach_Control, het kan ook zijn dat als je op lage hoogte een go-around maakt de met de 737, en je met de hand vliegt en dus geen bias hebt gehad. Je vervolgens de go-around in gaat je neus omhoog trekt en trimt naar een behoorlijke pitch, en vervolgens vol gas geeft wat ervoor zorgt dat je pitch up moment nog groter word. Mijn ervaring met een wave-off op de 73 was dat je toch behoorlijk moest duwen.
Hopelijk weten we woensdag wat meer, en veel sterkte toegewenst aan alle nabestaanden
Hmmm, da's grappig, want eerder schreef je dat we juist wel moesten trekken:Jouw antwoord laat precies zien waarom ik deze aanvulling geef. Omdat veel vliegers of niets zouden doen of juist trekken.
Wat is het nou? Duwen of trekken?Als je go-around gaat is het simultaan gas geven en je pitch zetten. Je neus omhoog dus. En hoe doe je dat in een vliegtuig? aan je stuur trekken.
Tenzij je foutief trimt, zoals jij dat doet: pitch zetten, trimmen en dan pas gas geven. Dan moet je idd duwen ja. 200 uur heb je al?
Hmmm, da's grappig, want eerder schreef je dat we juist wel moesten trekken:
@ Future Pilot, hopelijk wordt je ooit echt pilot, disclaimers hoeven niet. verder, zie hierboven.
Turkish pilots association says "wake turbulence" likely crash cause
Waarom mag 19 of 77 dan wel suggereren dat de slides nooit gearmes zijn geweest? Dat is net zo goed crew error! Er is geen enkele maatschappij die de slides bewust niet armed! DAt de crew dus geblunderd zou hebben, volgens 19 of 77, daar vallen we met z'n allen niet over, maar o wee, als we met het vingertje naar de piloten wijzen!
Nu wordt naar mijn beste weten de wake turbulence voornamelijk veroorzaakt door vortices, zijnde ronddraaiende luchtbewegingen loodrecht op de vliegbaan (op een prachtige foto van Nosig elders is dat goed te zien). Mijn vraag is nu, kan de wake turbulence eigenlijk wel voorwaartse snelheid van een volgende kist beinvloeden (of zijn de gegeven grondsnelheden niet correct)?
@19 of 77: is er tussen deze 'fouten' van FO's een bepaald verband? Komt het bijvoorbeeld vooral voor bij een hoge workload? Is er een bepaalde oorzaak?