Net een collega gebeld die hier anderhalf jaar is en hij heeft op een Brookfiled contract, ondanks de slechte laatste maanden, van April tot April 90000 euro verdiend. Dat was nog gedeeltelijk in de lage payscale. Volgens mij valt het dus allemaal erg mee.
Een Brookfielder hoeft vrijwel geen belasting te betalen. Die vriend die ik noemde heeft vorig jaar €3500,- belasting betaald. Dat is nu juist het enige voordeel van BRK.
Je voorbeeld klopt ook niet. Jr kan natuurlijk niet 900 uur vliegen op een salaris dat tot 500 uur gaat.
Die €3000 is trouwens wel netto, voor iemand die 50-60 uur vliegt , waar hier boven iemand over klaagde.
Hoe kan je 900 uur doen voor een tatrief wat aleen geldt tot je 500 uur hebt? Goed lezen en niet meteen boos worden. En die lage belasting voor BRK is volledig legaal, dat zijn geen gaten in de wet, dat is nu juist het voordeel van BRK en de reden dat mensen er voor kiezen.
Gelukkig maarTen eerste ben ik niet boos.
Gelukkig maar
Er zijn ook teveel FO's, daarom vlieg je natuurlijk minder dan gepland. Maar de redenen daarvoor heb ik ook gegeven en die kisten komen, reken daar maar op!
Anyway, zomer op het strand daar is ook niet slecht.
Het goede nieuws is dat sommige Nederlandse FO's het inmiddels zo slecht doen dat er misschien wel een paar uit geknikkerd gaan worden, dan vliegen de anderen weer wat meer. Jammer alleen dat ze het voor de Nederlanders die nog willen solliciteren verzieken.
Ja inderdaad, aan de ene kant keihard cadets aannemen en tegelijk een memo sturen dat STN pilots deze winter rekening moeten houden met meer unpaid leave en zelfs job losses!?!? :1855: Als je het mij vraagt hangt dit nogal nauw samen met die BALPA erkenning