Ryanair assessment en verder

misschien vliegen jullie in stn wel redelijk, maar in mad is het in elk geval in een woord waardeloos! als we tussen de 50 en 60 uur vliegen is het echt veel.
ook minstens twee stby per keer, en heb nu gezien dat ze over vier weken mij in een keer weer op OFF zetten.
er kan dus wel gezegd worden dat de meesten nog wel goed vliegen/verdienen, maar ik kan zeggen dat ik mijn rekeningen niet meer kan betalen.
ik hoop dus maar dat overload weet waar die over praat, en dat het beter wordt, want het is anders allemaal niet te doen helaas.

en over de uitspraak van een base "kiezen" ben ik ook wel heel erg verbaasd.....
 
Ik heb het nagevraagd en elke Brookfielder kan op elk moment overstappen naar een Ryanair contract.
@flying willy, op crewdock kan je een base request doen. Je krijgt je keuze dan ASAP. Natuurlijk duurt dat voor een base met 1 kist en een lange wachtlijst langer dan voor de grotere bases. Je had eigenlijk je keuze op moeten geven tijdens je training.
Met de uren die jij doet, krijg je nog altijd zo'n 3000 Euro netto. Daar moet je toch van kunnen rondkomen. Bovendien moet je niet naar je uren per maand kijken, maar per jaar. Je hebt altijd goede en slechte maanden. Daarom ben ik ook altijd verbaasd als een FO opeens in een Ferrari aan komt zetten na een paar goede maanden en dan in een slechte maand opeens de huur niet kan betalen.

Het goede nieuws is dat sommige Nederlandse FO's het inmiddels zo slecht doen dat er misschien wel een paar uit geknikkerd gaan worden, dan vliegen de anderen weer wat meer. Jammer alleen dat ze het voor de Nederlanders die nog willen solliciteren verzieken.
 
Net een collega gebeld die hier anderhalf jaar is en hij heeft op een Brookfiled contract, ondanks de slechte laatste maanden, van April tot April 90000 euro verdiend. Dat was nog gedeeltelijk in de lage payscale. Volgens mij valt het dus allemaal erg mee.
 
Ik denk dat iedere situatie anders is! Ik heb mijn rek. ook gewoon kunnen betalen, maar ik moest wel opletten wat ik deed! Maar een verre reis heb ik wel kunnen maken in maand off dus zal niet zeggen dat ik het slecht heb! Maar daar heb ik wel geld voor vrij gemaakt en tevens voor mijn maand off! Maar ik moest wel wat extra reserves aanboren om de wat mindere maanden te overleven!
Ik hoop niet dat mijn naam op de "transferlijst" staat ;). En wat zou de reden zijn om er een aantal NLers uit te gooien?
 
Net een collega gebeld die hier anderhalf jaar is en hij heeft op een Brookfiled contract, ondanks de slechte laatste maanden, van April tot April 90000 euro verdiend. Dat was nog gedeeltelijk in de lage payscale. Volgens mij valt het dus allemaal erg mee.

@ overload

Ja , als ik op een floating contract ga kan ik het ook wel verdienen.

Zoals je al eerder hebt gelezen zijn de mensen op een fixed Brookfield contract aan het klagen over de uren.

<500 uur A 55 euro x 900 = 49,500
>500 uur A 75 euro x 900 = 67,500
>1500 uur A 82,50 ?? x 900 = 74,250

Floater 102,50 x 900 = 92,250


Ik ga het maandag ook wel even navragen of ik en anderen over kunnen stappen op een Ryr contract.. Ik zal hierover op terug komen!!!

+

Die 3000 euro is niet netto. Het is bruto en daarover moet gewoon belasting betaald worden.
 
Een Brookfielder hoeft vrijwel geen belasting te betalen. Die vriend die ik noemde heeft vorig jaar €3500,- belasting betaald. Dat is nu juist het enige voordeel van BRK.
Je voorbeeld klopt ook niet. Jr kan natuurlijk niet 900 uur vliegen op een salaris dat tot 500 uur gaat.
Die €3000 is trouwens wel netto, voor iemand die 50-60 uur vliegt , waar hier boven iemand over klaagde.
 
Een Brookfielder hoeft vrijwel geen belasting te betalen. Die vriend die ik noemde heeft vorig jaar €3500,- belasting betaald. Dat is nu juist het enige voordeel van BRK.
Je voorbeeld klopt ook niet. Jr kan natuurlijk niet 900 uur vliegen op een salaris dat tot 500 uur gaat.
Die €3000 is trouwens wel netto, voor iemand die 50-60 uur vliegt , waar hier boven iemand over klaagde.



Klopt inderdaad dat er via Brookfield wat mogelijkheden bestaan om minder belasting te betalen. Dit zijn gaten in de wet en dus mogelijk.
Dus ga nou niet beweren dat het komt omdat je voor Brookfield werkt.
Dat doen mensen zelf met de risico's van dien... Iedereen is belastingplichtig. Het is nu zelfs zo dat nieuwe Brookfielders verplicht in Ierland moeten gaan betalen. Dus dat is alleen maar nadelig. Het voordeel hiervan is dat die mensen net als het gros van RYr contractors non-resident kunnen gaan claimen.. ;-)

Tevens klopt mijn berekening wel.
Onder de 500 uur verdien je 55 euro per scheduled block hour. Boven de 500 uur 75 en boven de 1500 82,50. Dat staat in het Brookfield contract. Dus voordat je zegt dat iets niet klopt moet je eerst er maar is meer in gaan verdiepen.
En het is al helemaal raar dat je zegt dat iedere Brookfielder zomaar op een Ryr contract kan. Dat is werkelijk waar BULLSH!T. Ik zou er maandag op terug komen. Maar was zo nieuwsgierig om het gelijk uit te zoeken. En helaas voor sommige is het niet MOGELIJK!!

Helaas niet mijn two cents, maar 6 euro aan bellen naar Engeland!;-)

Fijne avond
 
Hoe kan je 900 uur doen voor een tatrief wat aleen geldt tot je 500 uur hebt? Goed lezen en niet meteen boos worden. En die lage belasting voor BRK is volledig legaal, dat zijn geen gaten in de wet, dat is nu juist het voordeel van BRK en de reden dat mensen er voor kiezen.
 
Last edited:
Hoe kan je 900 uur doen voor een tatrief wat aleen geldt tot je 500 uur hebt? Goed lezen en niet meteen boos worden. En die lage belasting voor BRK is volledig legaal, dat zijn geen gaten in de wet, dat is nu juist het voordeel van BRK en de reden dat mensen er voor kiezen.

Ten eerste ben ik niet boos. :D

Ten tweede,



Op een brookfield begin je met 55 euro per uur. Als je de 500 uur paseert ga je door op het zelfde contract. Alleen na het paseren van 500 uur in een bepaalde maand. Ga je dat aangeven en verdien je de volgende maand 75 euro.
Dat geldt ook voor het paseren van 1500 uur.

Ben niet boos, maar jij zet een scenario neer van iemand die de 1500 uur is gepasseert en floating is. (Fo zijnde dan. Jij zegt dat het iemand is die net binnen is. Dat kan maar dan moet je er wel bijzetten dat ie ergens anders heeft gevlogen (jar 25).

Momenteel vlieg ik niet minder dan dat ik na Augustus in STN deed. Tevens is het buiten STN meer gedoseerd qua uren. Meer stabiel. STN was in de zomer 80 a 100 uur. En in de winter minder. Maar uiteindelijk 850 uur. Hier in GRO was het meer 65 a 75 uur door het hele jaar door. Uiteindelijk ook 850 uur.

Ik loop te klagen over al die standbys inderdaad. Maar uiteindelijk vliegen we nu hier ook weer 62 uur min. Voor mij is dat prima. Alleen komen er binnenkort nieuwe cadetten line training vliegen. Waardoor we minder gaan vliegen.
En het is niet alleen ik die dat zegt maar ook andere. Dat is nu gewoon de realiteit. We hebben nu in GRO 10 kisten. April een kist erbij. Helaas is dat een Standby kist geworden. Momenteel is er een overschot aan Fo's en dat heb ik van een wel erg betrouwbare bron. Hopelijk komen die kisten van jouw erg snel. Anders wordt het voor ons voorlopig wel erg rustig
 
Ten eerste ben ik niet boos. :D
Gelukkig maar :D

Er zijn ook teveel FO's, daarom vlieg je natuurlijk minder dan gepland. Maar de redenen daarvoor heb ik ook gegeven en die kisten komen, reken daar maar op!

Anyway, zomer op het strand daar is ook niet slecht.
 
Gelukkig maar :D

Er zijn ook teveel FO's, daarom vlieg je natuurlijk minder dan gepland. Maar de redenen daarvoor heb ik ook gegeven en die kisten komen, reken daar maar op!

Anyway, zomer op het strand daar is ook niet slecht.


Zeker niet verkeerd al die standby's op het strand!!

Ik zeg mijn motto van dit jaar wordt Overload's z'n visie!! (na de zomer dan ;D)

Mocht je een keer stranden in GRO wil ik je graag een keer voorstellen aan wat locale d+m@s hier ;-)


gr
 
Het goede nieuws is dat sommige Nederlandse FO's het inmiddels zo slecht doen dat er misschien wel een paar uit geknikkerd gaan worden, dan vliegen de anderen weer wat meer. Jammer alleen dat ze het voor de Nederlanders die nog willen solliciteren verzieken.

In welk opzicht zijn deze NLérs slecht? Hebben ze de RST/OPC/LPC niet gehaald? Hebben ze de gemiddelde tijd waarop de bandjes verwisseld moeten worden verkleind?

Wil je 'opvallen' bij Captains op een base dan moet je ze of heeel veel bier trakteren of dusdanig slecht vliegen dat ze nooit meer met jou in een vliegtuig willen stappen :grijns:

Gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
Nja ze updaten de het aantal vliegtuigen wat ze hebben wel op de website. Ik kan me herinneren dat ik rond maart keek en toen waren het volgens mij 168 vliegtuigen... inmiddels 196 dus...

Wat zijn eigenlijk de bases' die het minst in trek zijn bij de vliegers?
 
Geen idee, volgens mij zijn alle bases wel leuk, elk heeft z'n eigen voor- en nadelen. Ik geloof dat er nu 193 kisten operationeel zijn (maar dat veranderd per week, door de deliveries) met 122 vaste orders en nog een heel aantal opties, die stukje bij beetje exercised worden.
 
Zo te lezen gaan ze weer onderhandelen voor 300 nieuwe kisten.

@ Overload

Ik ben nogsteeds nieuwsgierig mbt NL'ers die de zak zouden krijgen vanwege de kwaliteit.
 
T ziet er allemaal roodkleurig uit voor the UK bases. Geen groei in STN dit jaar. Schiet lekker op zo? Wel training piloten naar binnen...geen command upgrades naar boven? Ben benieuwd wat dat deze zomer word. En al helemaal wat t deze winter word. We zien wel!
 
Ja inderdaad, aan de ene kant keihard cadets aannemen en tegelijk een memo sturen dat STN pilots deze winter rekening moeten houden met meer unpaid leave en zelfs job losses!?!? :1855: Als je het mij vraagt hangt dit nogal nauw samen met die BALPA erkenning
 
Ja inderdaad, aan de ene kant keihard cadets aannemen en tegelijk een memo sturen dat STN pilots deze winter rekening moeten houden met meer unpaid leave en zelfs job losses!?!? :1855: Als je het mij vraagt hangt dit nogal nauw samen met die BALPA erkenning



Heeft gewoon puur te maken met de huidige markt..
En ja, Ryr houdt niet van BALPA en zal er alles aan doen om ze buiten
de deur te houden.. Jammer, maar het is niet anders. Ik vraag me ook af
of de TR's doorgaan. Volgens mij kunnen ze beter mensen vanuit de uk bases over plaatsen naar Europa. Ze zeggen dat zich daar nu meer op gaan concentreren. Wordt je dan miss toch nog base captain EIN overload ;-)
 
Back
Top