Gezocht: vliegveld met hotel om de hoek

RDN

New member
Dag mensen,

Ik wil eens een meerdaags VFR tripje naar een niet-al-te ver buitenland maken (zeg maar tot 200Nm vanaf EHRD).

Ik zoek een leuke bestemming waarbij de overnachting makkelijk (dichtbij/betaalbaar) te organiseren is. Wie heeft goede tips voor de combinatie vliegveld/hotel?

Groeten,

RDN
 
- Duitse wadden eilanden (alle)
- Erfurt (Stad met de sneltram -10 min- goed te bereiken)
- Koblenz-winningen (weet niet of er een hotel in de buurt is, wel een mooi veld)
 
Kom gezellig naar Hahn (EDFH)! Mooi landschap om over te vliegen (Moesel vallei, Rijn vallei, Hünsruck) en kamer op het vliegveld voor 46 euro per nacht :)
 
Dahlemer Binz komen wij met de club elke jaar heb de ICAO even niet bij de hand maar google even want er is een uitgebreide website. De eigenaar steekt zo de BBQ aan en bakt nog onvervalste duitse worsten. Slapen kost 40 euries meen ik....

Gr

JB
 
Dag mensen,

Ik wil eens een meerdaags VFR tripje naar een niet-al-te ver buitenland maken (zeg maar tot 200Nm vanaf EHRD).

Ik zoek een leuke bestemming waarbij de overnachting makkelijk (dichtbij/betaalbaar) te organiseren is. Wie heeft goede tips voor de combinatie vliegveld/hotel?

Groeten,

RDN

Arnsberg(D) heeft een hotel aan de baan en heeeeeele goeie eigen gebakken taart.Moet je wel voor 11:00 uur daar zijn, anders is alles weg, rond die tijd komt de dagelijkse buslading ouwetjes taart eten.
Rosenthal(D) een soort B&B aan de baan, restaurant 10 minuten wandelen.
Breitscheid(D) ook een hotel op het veld maar daar heb ik nooit geslapen, Bad Pyrmont(D) en Aalen(D) idem.
Troyes(F) hotel op het veld en als mijn geheugen me op het moment niet in de steek liet kon ik er nog wel een paar in Frankrijk opnoemen. Laon geen hotel op het veld maar wel een leuke stadje. Als je vaker naar Frankrijk gaat mag dit http://www.piloteplus.com/guide/acheter-le-guide.html niet in je vliegtas ontbreken.



Succes,

-Kees
 
Ben ooit eens in Granville LFRF geweest.
Leuk veldje aan de zee met een goed Caraibisch georienteerd restaurantje.
Prachtige route erheen, via o.a. Sword, Omaha & Utah beach. En nog een rondje om de kerk van het nabijgelegen Mont st. Michel (30 km).
Granville is toeristisch (half op een clif gebouwd) dus slaapgelegenheden zat.

E.v.t. leuke combi met La Rochelle (bekend van de haven en fort Boyard). Aanraders!!

Succes en veel plzier iig!

C&O
 
Bedankt mensen! Hier staan zeker velden tussen die ik aan ga doen. Reacties mogen gerust doorgaan, want goede ideeën zijn altijd handig!

RDN
 
- Koblenz-winningen (weet niet of er een hotel in de buurt is, wel een mooi veld)

In tien minuten zit je met een taxi in Winningen, een pittoresk dorpje (vakwerkhuizen en zo) aan de Moezel. En in ons geval verhuurde de vrouw van de taxichauffeur kamers, iets van EUR 50 met z'n tweeën, inclusief ontbijt. Een aanrader!
 
Leuk topic! Kunnen we dit ergens apart houden? Dit is een mooi lijstje voor straks als het weer een beetje leuk weer is. :)
 
Wellicht een idee dat een Mod of Diana het topic vastpint (hier als "belangerijk onderwerp" gedefinieerd), dan blijft ie altijd bovenaan staan. Dat is het in dit geval, in dit subforum, wel waard denk ik.
 
Borkum heeft een aardig B&B. €18 pppn, ouderwets op stapelbedden.
http://www.fliegerheim-borkum.de/

Stavanger ENZV ben ik geweest, hotel aan het vliegveld, en een adembenemende scenery! Easy veld, ondanks het internationale karakter. Ook veel hotels in de stad.

Verder hoor ik positieve geluiden over ENFY http://www.airparc.com/ is niet ver van ENZV vandaan. Heeft een hotel aan het vliegveld.

Oversteek van het Skagerak is prima te doen, zolang je een dinghy bij je hebt....
 
Last edited:
Back
Top