PO1

okee.. waarom zecht iedereen altijd niet gokken gewoon overslaan? niet geschoten is toch altijd mis.. of tellen ze niet mee ?

en ik maak me geen zorgen meer over luister/interpetatie test:)
 
tellen niet mee. Maar dan gaat ook je aantal antwoorden omlaag en dus het aantal fouten dat je mag maken.. Dus weeg het wel goed tegen elkaar af...
 
Het gaat niet om het aantal fouten per geantwoorde vragen, maar het aantal goeden. Als je maar 1 dingetje aanklikt en de rest overslaat mag je er vrij zeker van zijn dat je afvalt op je PO1 :p

Ga je niet teveel afvragen hoeveel fouten je kunt maken etc. Je moet gewoon vol concentreren op die testjes en 100 % inzet geven. Lukt het niet... Jammer dan, niets aan te doen, maar geen schande. Het wordt pas een schande als je op je PO2 afvalt doordat je slecht voorbereid was ;)
 
@ nerub
@ ridder111

Ik zal een kleine anekdote geven uit mijn eindgesprek... Ik had 2 fouten op de ruimtelijk inzicht test. En de persoon die mijn eindgesprek zei dat dat goed was, maar het kon altijd beter. Namelijk 2 fouten minder. Ik zeg niet dat als je meer fouten hebt dan 2 dat het slecht is, maar het motto is, ga voor het maximum...
 
dat zoizo! hoe minder fout hoe beter. ik ben nu op een hele primitieve manier de 3d test aan het oefenen. ik heb allemaal briefjes met een stip in het midden en een driehoeke ergens op het blaadje. als ik dan een blaadje trek waar het driehoekje links onder staat, steek ik bijde voeten naar voren omdat linker voet naar voren is naar rechts en rechter voet naar voren is naar boven. de bedoeling is om visueel het driehoekje bij de stip te krijgen:p op elk kaartje staat wat anders dus je moet snel kunnen bedenken,, links voor rechts achter ect! en dan steeds sneller tot et in je kop zit:)

ik hoop dat jullie het snappen xD
 
@Nerub,
slimme manier om te oefenen voor die test. Dan ben je in ieder geval al gewend aan welke beweging met welke voet je moet maken. Want de linker voet gaat min of meer tegen je intuitie in. Ik zou niet de II test over en over doen als ik jou was. Ten eerste omdat die altijd hetzelfde is en omdat de instrumenten op de PO-1 anders zijn. Staat ook op de site van die test geloof ik. Ik heb zelf nog niet gesolliciteerd hoor maar overweeg het wel zwaar. En ik heb een foutje in die selectoeve luistertest. Ik hoor links ook letters en cijfers die er niet horen. Iemand anders ook? (Bespaar me de "doe de solicitatie maar niet"grappen want ik heb het getest door een kant uit te zetten. Suc6 met je PO-1 Nerub
 
@ albert jan

als ik jou was had ik gewoon gesoliciteerd niet geschoten is altijd mis eh?

enneh: " En ik heb een foutje in die selectoeve luistertest. Ik hoor links ook letters en cijfers die er niet horen. Iemand anders ook?"
bedoel je dat ze aan 2 kanten verschillende dingen zeggen?
 
Nee ik bedoel, ik had voor een serie in het linkeroor het geluid rechts uitgezet. Vervolgens schrijf ik alles op. Als ik dan naar de antwoorden ga, is de serie die je moest hebben veel korter.
 
je weet wel dat je alleen de cijfers moet opschrijven heh?:grijns:

en anders moet je ff de serie doorgeven als je wilt;)

Grtz
 
nog even een vraagje tussendoor.
word ik afgekeurd met een oogafwijken (+-) -0,5? het is niet merkbaar zonder oogtest
en ik kan allergie hebben bij een grote hoeveelheid, dierenhaar,pollen,stof maar dat gebeurt bijna nooit (ik heb zelf huisdieren;))

moet ik me zorgen maken of valt dat wel mee?
 
Last edited:
@Nerub

Zover ik weet zijn die oogafwijkingen gewoon acceptabel. Op de luchtmacht site staat dat tussen +2 en -2 je gewoon aan de eisen voldoet. (Ik geef je geen 100% garantie, want ik ben geen optometrist). Dat met allergie heb ik zelf ervaring mee.. Ik had er zelfs helemaal geen last van, maar ik ben er wel op afgekeurd.

Zodra je positief getest wordt, sturen ze je door naar het CMH voor extra onderzoeken. Sowieso gaan ze kijken hoe je longen erop reageren, ze gaan dan een histamine provocatie en inhalatie provocatie test doen. Als je nu al 100% wilt weten hoe je daarop reageert, kun je via de huisarts een spirometrie test aanvragen in het ziekenhuis, en dan kun je vragen of ze willen kijken of je luchtwegen allergisch zijn voor bepaalde stoffen. (Graspollen bijv, en vraag dan ook meteen aan om te kijken of je astmatisch bent, aangezien dat vaak samengaat met een allergie).
 
nog even een vraagje tussendoor.
word ik afgekeurd met een oogafwijken (+-) -0,5? het is niet merkbaar zonder oogtest
en ik kan allergie hebben bij een grote hoeveelhijd, dierenhaar,pollen,stof maar dat gebeurt bijna nooit (ik heb zelf huisdieren;))

moet ik me zorgen maken of valt dat wel mee?

grote hoeveelhijden? :grijns: zou ik me wel zorgen over maken hoor ! ;)
 
foutje reeds verbeterd :p bedankt voor de hulp! ik laat het lekker op me af komen. brief zit 4 dagen op de post dus binnen een paar weken zal ik wel wat horen.

Iedereen goodluck!
 
Ik heb aankomende woensdag
PO1 en had nog even een vraagje:
ik ging even topgun holland PO1 selectie kijken en zag bij instrument intrepretatie test een hele vage koesrs aangever, hoe werkt die?

ik zag een vliegtuigje int midden, een pijl die aangeeft de (pitch?) of de rol.

er liepen ook 2 evenwijdige lijnen door de meter, ik kan der geen wijs uit worden want ik heb met die meter van het internet gewerkt >> http://www.xs4all.nl/~bmetz/iioefenen/pagina3.htm <<deze

kan iemand int kort uitleggen?:)

alvast bedankt!
 
Ik heb aankomende woensdag
PO1 en had nog even een vraagje:
ik ging even topgun holland PO1 selectie kijken en zag bij instrument intrepretatie test een hele vage koesrs aangever, hoe werkt die?

ik zag een vliegtuigje int midden, een pijl die aangeeft de (pitch?) of de rol.

er liepen ook 2 evenwijdige lijnen door de meter, ik kan der geen wijs uit worden want ik heb met die meter van het internet gewerkt >> http://www.xs4all.nl/~bmetz/iioefenen/pagina3.htm <<deze

kan iemand int kort uitleggen?:)

alvast bedankt!

Ik heb zelf PO-1 gedaan en die instrumenten interpretatie test is echt easy!

OT: die 2 horizontale lijnen geven de horizon aan. Als het vliegtuig (F-15) tussendie 2 lijnen zit, vliegt ie horizontaal ;)
Daarboven stijgt ie, daaronder daalt ie.

Nu kom je er wel uit denk ik. Alles wordt daar ook nog eens grondig uitgelegd :)


Husky out
 
Dankje Husky,

tsja voor zoon keuring slaat de stress tog wel ietsje toe:p als ik alles weet dan ben ik niet zo gespannen;)


groetjes!
 
Back
Top