Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

Hai allemaal,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn examenjaar HAVO dat volgende week begint en had een aantal vragen over Aviaton Studies. Heb de site doorgelezen maar kan niet echt veel informatie vinden over Aviation Management in tegenstelling met de andere richtingen bijv. Aviation Engineering.

Van wat ik heb begrepen beginnen alle studenten eerst aan Aviation Engineering, dus iedereen krijgt eerst de technische aspecten van de luchtvaart. Na de 2e jaar kun je doorgaan met Engineering, of doorstromen naar Flight of ATM. De laatste twee duren gemiddeld 2 tot 3 jaar maar daar-en-tegen duurt Aviation Management 1 jaar. Moet je dan 3 jaar Engineering volgen en dan 1 jaar Management of 4 jaar Engineering en dan 1 jaar Management?

Groeten,
FtL
 
Hai allemaal,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn examenjaar HAVO dat volgende week begint en had een aantal vragen over Aviaton Studies. Heb de site doorgelezen maar kan niet echt veel informatie vinden over Aviation Management in tegenstelling met de andere richtingen bijv. Aviation Engineering.

Van wat ik heb begrepen beginnen alle studenten eerst aan Aviation Engineering, dus iedereen krijgt eerst de technische aspecten van de luchtvaart. Na de 2e jaar kun je doorgaan met Engineering, of doorstromen naar Flight of ATM. De laatste twee duren gemiddeld 2 tot 3 jaar maar daar-en-tegen duurt Aviation Management 1 jaar. Moet je dan 3 jaar Engineering volgen en dan 1 jaar Management of 4 jaar Engineering en dan 1 jaar Management?

Groeten,
FtL
3 jaar engineering en dan 1 jaar management.

P.S. het wordt lekker druk op de HvA: er staan meer dan 400 studenten ingeschreven voor jaar 1...
 
Ja het waren er echt veel.. ben benieuwd hoe dat gaat lopen in de loop van het jaar met computers/lokalen etc.. :p
Maar het was idd een grote puinhoop, beetje slechte eerste indruk van de HvA, want niks werkte fatsoenlijk.
Maarja voor alle beginnende studenten dit jaar, het is niet altijd zon puinhoop hoor ;) (alhoewel de elektronica binnen de school altijd overal ruk is) in iedere geval veel succes allemaal en maak een goeie start volgende week he ;)
 
Heeyy,

ja die intro was wel chaotisch te noemen:p maarja komt goed:p maar echt hoor dat ze al die namen gingen opnoemen........:pdat doen ze toch niet elk jaar ofzo he:p

vanaf maandag 110% er vol voor gaan:D

Tot maandag
 
Jah die introdag heb ik geen woorden voor =\
m'n vriend heeft dinsdag introdag gehad voor zijn opleiding aan de hva (biologieleraar:p) en dat zat allemaal heel goed en verzorgd in elkaar, dus dit was wel een tegenvaller...
Maar heb wel enorm zin in de opleiding, maandag ertegenaan inderdaad ;)
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat met die projectgroepen gaat, de helft van onze groep was hem al gepeerd voor de rondleiding was afgelopen...
Hebben de ervaren studenten wat dat betreft nog tips?

@ Boschr: die opleiding vind ik niet zo geweldig interessant, je krijgt veel over een klein gebeid te weten, nu leren we veel over een breed gebied :)
 
Last edited:
Tips:
- tijdens het eerste project vallen veel studenten af, houd daar rekening mee.
- maak duidelijke afspraken, er zitten altijd lieden bij die niks doen en trek tijdig aan de bel wanneer het fout dreigt te gaan.

Het eerste jaar vond ik geen geweldig jaar, helaas projectgroepen gehad met ongemotiveerde studenten. Wat dat betreft zal het even doorbijten zijn (tenzij je het goed treft natuurlijk ;-) ). Het tweede jaar is beter, aangezien dan het kaf van het koren gescheiden is. Dit levert over het algemeen een meer werkbare situatie op.
Succes!
 
Ze moeten eens een soort selectie instellen, zoveel eerstejaars gaat ten koste van de onderwijskwaliteit.

En daar ligt nou net het probleem; dat kan dus niet. Een numerus fixus is alleen toegestaan voor (bepaalde) academische opleidingen. Ik heb voor dit jaar een getal gehoord van 500+ eerstejaars studenten. Waanzin gewoon. 50% is voor het einde van het jaar afgedropen. Succes voor degenen die er wel voor gaan, het is een leuke opleiding.

Groet, PH
 
beetje off-topic, maar waarom zou je met VWO N&T hvA aviation gaan doen en niet bijvoorbeeld lucht en ruimtevaarttechniek? (tu Delft)
Eh... omdat het een andere studie is? Delft richt zich meer op onderzoek/ontwikkeling, en de HvA meer op de praktijk. Ik kan met m'n VWO N&T naar Delft, maar kies toch voor de HvA omdat die opleiding meer mijn interesse heeft.

Over de 513 aanmeldingen. Ik heb dat idd ook gehoord. En ook dat er vorig jaar 380 starters waar 75 2e jaars uit zijn voortgekomen, ofwel ruim 80% afval. Het lijkt me dus dat het alleen in het begin vreselijk druk is.
 
En ook dat er vorig jaar 380 starters waar 75 2e jaars uit zijn voortgekomen, ofwel ruim 80% afval. Het lijkt me dus dat het alleen in het begin vreselijk druk is.

Nou er zijn er geen 75 naar het tweede jaar gegaan :p het waren er vorige week nog 149, ik neem aan dat dat nu dus nog zo is ;)
 
Dan is het nog steeds minder dan de helft, wat ik toch ook wel een erg groot afvalpercentage vind hoor :p
 
Dat komt neer op zo'n 60% dus. Naja ik hoorde dat er nu al mensen gestopt zijn, dus ja, je hebt ze er altijd bij.

Als je je digitale versie van je Wiskunde boek stuurt dan kan ik controleren of je een beetje goeie hebt.
Had het al door iemand anders laten checken. Is precies gelijk. Dan maar lekker vanaf de laptop werken, spaart weer 25 euro uit :biertje:

Nu na de eerste week kan ik zeggen dat ik het tot nu toe erg naar de zin heb. De laptop is binnen en het OV ook, dus het reizen is ook prettig. Gelukkig maar 2x vroeg ingeroosterd dus meestal kan ik normaal zitten in de trein.

Een paar opvallendheden: 1) opvallend veel KLS selectie dropouts 2) opvallend veel mensen gaan voor Flight (meer dan ik verwachtte zegmaar) 3) de projectgroepen zijn allemaal lekker gemixt zoals ze zeiden, dat vind ik persoonlijk wel prettig, van alles wat. Meeste leraren zijn ook mensen uit de praktijk, dat is mooi meegenomen wat mij betreft want veel kennis door ervaring.

Misschien binnenkort eens een soort Hva-Airworkers meeting houden in de Lax ? :biertje:
 
Back
Top