NLS AI0909

Wat vond je van de presentatie mbt. financiering? Wel even slikken al die hoge bedragen he?

Ik ga binnekort wel even een belletje met de Friese bank plegen, even kijken wat daar de huidige rente-percentage's en voorwaarden zijn. Hoe gaan jullie het aanpakken?

Vr, gr.

PHABC

Haha ja dat was zeker even slikken. Ik ben ook van plan om nog naar andere banken te gaan, even bekijken wat daar de mogelijkheden zijn. Ik vond het rente percentage van de ABN vrij hoog.
 
Haha ja dat was zeker even slikken. Ik ben ook van plan om nog naar andere banken te gaan, even bekijken wat daar de mogelijkheden zijn. Ik vond het rente percentage van de ABN vrij hoog.

Ja, de beste man wist me persoonlijk zelfs te vertellen dat de percentage's richting 7,5-8% gaan voor de september klas. Ah goed, even goed informeren komende weken.

Wat me overigens opviel, relatief heel veel dames bij de voorlichting: Ik zet nu toch echt mijn vraagtekens bij de selectie :eek: :p:.

Vr,gr.

PHABC
 
Ja, de beste man wist me persoonlijk zelfs te vertellen dat de percentage's richting 7,5-8% gaan voor de september klas. Ah goed, even goed informeren komende weken.

Wat me overigens opviel, relatief heel veel dames bij de voorlichting: Ik zet nu toch echt mijn vraagtekens bij de selectie :eek: :p:.

Vr,gr.

PHABC

Nou, mijn schrik was iets minder omdat op het moment dat ik naar die voorlichting ben geweest de rente richting 6 % zou gaan, dat had iets aangenamer geweest... Maar nu richting 7.5 8 % is inderdaad wel even slikken. Maar ik heb mij er eerlijk gezegd nog niet in verdiept wat het bij andere banken is, misschien wel is handig om daar naar te kijken..
 
Ja, de beste man wist me persoonlijk zelfs te vertellen dat de percentage's richting 7,5-8% gaan voor de september klas. Ah goed, even goed informeren komende weken.

Wat me overigens opviel, relatief heel veel dames bij de voorlichting: Ik zet nu toch echt mijn vraagtekens bij de selectie :eek: :p:.

Vr,gr.

PHABC

:blabla:

Grapjas, nu durf je wel he, onder een nickname zo'n bericht posten;)
 
Hallo iedereen,

Beetje off-topic, maar ik zou heel graag willen weten waarom jullie voor de NLS hebben gekozen en bijvoorbeeld niet voor de KLS/EPST?

Alvast bedankt.

P.s. je kan ook in een mailtje antwoord geven, als je dat wilt
 
Hallo iedereen,

Beetje off-topic, maar ik zou heel graag willen weten waarom jullie voor de NLS hebben gekozen en bijvoorbeeld niet voor de KLS/EPST?

Alvast bedankt.

P.s. je kan ook in een mailtje antwoord geven, als je dat wilt

Ik heb persoonlijk eerst de KLS geprobeerd, hier niet door de selectieronde's heen gekomen. Erg jammer, betekend dat ik de keuze had tussen 4 jaar HBO (of WO) of een andere FTO. Mijn passie en droom is vliegen, en dat zal nooit veranderen: 4 jaar studeren met de gedachtegang 'ik moet iets en deze tijd moet ik overbruggen' houdt niemand vol. Een studie volgen is iets waar je volledig achter moet staan, niet om tijd mee te overbruggen. Ben daarom gaan kijken naar een andere vliegschool, ben naar open dagen van DFA, EPST en NLS geweest. Combinatie theorie en praktijk vind ikzelf een nadeel (= persoonlijk), daarnaast zijn de meningen over DFA zeer verdeeld, met name over de reputatie c.q connectie's. EPST had een goed verhaal, net zoals de NLS. Ik ken een aantal mensen persoonlijk die in 2008 aan de NLS zijn afgestudeerd, en die nog bezig zijn. Veel goede verhalen over de opleiding, en een feit is dat CAE / NLS een begrip is in Europa. Het is een school die naast de KLS het meest bekend is in NL(wat (helaas?) niet onbelangrijk is in de luchtvaartwereld). Momenteel is een baan vinden zeeeer lastig, voor een AI van zowel NLS als de KLS en DFA. Ik ben er echter van overtuigd dat, wanneer de luchtvaartbranche uit het diepe dal klimt, NLS studenten een zeer goede kans maken op de arbeidsmarkt.

Zo, wat een beschouwing ;)

PHABC

EDIT: Beste Boschr, wil je nu ieders persoonlijk verhaal van 3 afzonderlijke NLS klassen horen haha ;)?
 
Last edited:
Ik ben in ieder geval geslaagd dus voor mij kan het beginnen 24 augustus! We zien elkaar al virj snel allemaal toch?

Groeten,
PH-MVO

29 juli intro inderdaad, lekker vroeg :)! Hoe ver ben je al gevorderd met de huisvesting / financiën?
 
Ik ga in de loop van deze week contact opnemen met de ABN voor een afspraak... Zit nu nog een beetje moeilijk met diplomauitreiking etc maar ben dus van plan omdat binnen korte tijd te regelen. Voor aan de Opaallaan heb ik een aantal weken geleden urgentie aangevraagd bij de NLS en heb ik inmiddels (2 minuten geleden) een mailtje gestuurd om te vragen hoe en wat!

Groeten,
PH - MVO
 
Ik ben ook geslaagd! Heb afgelopen maandag een afspraak met de ABN gehad, het is bijna rond moet alleen nog het rentepercentage van onze klas afwachten. Deze wordt begin juli bekend.

Ik kan er 29 juli niet bij zijn, ben dan nog op vakantie.

Groetjes,
Sharon
 
Eey,

Ik ben ook geslaagd! Ik heb gister gebeld voor een Afspraak met de ABN daar ga ik begin juli heen. En ik heb ook net om een urgentieverklaring gevraagd.

@sharon: Maakt toch niet uit dat je er 29ste niet bij bent, we hebben ook nog de twee introductie dagen :).

Jesper
 
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd hoe het er bij jullie momenteel allemaal voorstaat? Met de ABN, hoever zijn jullie daar mee? Ik ga daar volgende week woensdag de 15de heen... En met een kamer aan de Opaallaan. Ik heb net te horen gekregen dat ik 3 augustus de sleutel kan komen halen!! Hebben jullie er al wat van gehoord??

Met vriendelijke groet,

PH - MVO
 
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd hoe het er bij jullie momenteel allemaal voorstaat? Met de ABN, hoever zijn jullie daar mee? Ik ga daar volgende week woensdag de 15de heen... En met een kamer aan de Opaallaan. Ik heb net te horen gekregen dat ik 3 augustus de sleutel kan komen halen!! Hebben jullie er al wat van gehoord??

Met vriendelijke groet,

PH - MVO

Ik ben gister bij de ABN geweest voor de lening. En gister ook te horen gekregen dat er een kamer voor mij beschikbaar is. Ik kan er per 1 augustus in.
 
Per 29 Juli kan ik mn kamertje op de Opaallaan in, relaxed!

Hebben jullie al de kredietovereenkomst bij ABN getekend? Of word het ook eerst via de post opgestuurd waarna je het moet tekenen?

Ik was namelijk een aantal weken geleden geweest, maar toen waren de rentepercentage's nog niet bekend. Ik krijg nu via de post de overeenkomst toegestuurd, wat ik moet tekenen en terugsturen.
 
Iedereen krijgt hem toegestuurd, omdat ze je eerst financieel screenen en vervolgens de lening 'aanvragen'. Dan krijg je de kredietovereenkomst thuisgestuurd met eventuele 'OVR' overeenkomst.
 
Even een vraagje over het overzicht van de kredietbehoefte.

Rechtsonder, laatste regel, staan twee bedragen, +/- 280 en 5700, dit is gewoon de rente die je ontvangt over het bedrag dat vast staat? Vóór deze bedragen staat; naar studetenrek. Weten jullie of deze bedragen direct bij de eerste termijn gestort worden?
 
Nieuw klasgenootje meld zich!!!

Nieuw klasgenootje meld zich!!!

Hey,

ik ben Eveline en heb ongeveer 'n maandje geleden te horen gekregen dat ik eerder mag beginnen:airforce:
Ik weet nog niets van de financiering, ant ik heb pas 27 juli een afspraak met de ABN.
Weten jullie al tegen welk rentepercentage we kunnen lenen?

Ik heb al een kamer op de opaallaan (480 geloof ik) en ik mag er ook vanaf 1 augustus in!

Tot 29 juli!
@sharon fijne vakantie
 
Back
Top