Maar nu wat echt belangrijks!

Op koninginnedag stond er een grote tent op het dorpsplein en kwam Veronica's drive in show langs met een 'beroemde' dj die de plaatjes aan elkaar lulde.

That was then en this is now :)

Veronica komt naar je toe deze zomer.

Goh wat was je blij als je dan een Veronica-sticker kreeg van één van die dames.

En RAH, bestelde ooit de beroemde geel/blauwe Koud Hé muts. Arriveerde ergens in April of Mei. Maar heb hem nu nog.

Sloan Poa !
 
Sloan Poa !

k*t , je bent me net voor.Schijnt dat die Vermeegen ooit nog eens naast de daarvoor bedoelde opvang-matras is gelaezerd met enkele kneuzingen tot gevolg.(Mooi zo)

En "The Dukes of Hazzard" man , kanonne..
Ik was pas acht maar bij het zien van Daisy Duke ging'ie toch echt al als een raketje: boioioing( vrij naar Beavis en Butthead, al is die sprong wel enorm ).
De nieuwe Mss.Duke is overigens ook bijzonder prima , zolang ze maar niet gaat praten.
Bo en Luke maar moeiteloos de politie kwijt rijden , in - ja hoor - een Charger van '69.Weegt evenveel als een olietanker en heeft een dito wegligging.
Hij schijnt harder te gaan als je je portieren dichtlast , alleen op onverharde stofweggetjes rijdt en een zestonige toetert monteert...

Brommertechnisch ben ik meer van de Honda Camino-generatie , dat kwam daarna..
Den Dax is overigens hier vlakbij den grens nog steeds het vervoermiddel bij uitstek voor de zelfrespecterende Vlaamse jeug...
Wel lache masjien hoor , knorren met die handel- je ziet er nog heul veul hier.
Die mochten in NL toch officieel niet de weg op ofzeau?

En de "Caravanrace" man , met dat commentaar van ons aller André van D.
 
Last edited:
oew de Eppo, dat roept een hoop op, Strips als Storm, Franka, Tanguy en Laverdure etc. etc. Als ik in NL kom toch eens eentje kopen kijken of het wat is.

PLOF plofte trouwens rond met 90 Km/H op een Puch maxi, ietwat gemodificeerd met een 22 Del'Orto, een 80CC cylinder en een Boss uitlaat. (Voor de sleutelaars hier) Iets wat spontaan tot een eind kwam nadat ik in mijn jeugdige overmoed de lokale knalltütenverein ingehaald had en full speed de garage binnen kwam rijden, van mn Puchje afsprong en de deuren dicht knalde terwijl mijn pa in de voortuin stond te kijken hoe de heren met loeiende sirenes de straat binnen kwamen denderen. Een kittige conversatie was het gevolg waarbij er op werd toegekeken hoe PLOF zn 80cc cylinder veranderde naar een 50cc cyiinder met dubbele poorten.
De "speciale" pakking (een stukje blik met een gat van 8mm) deed de rest tijdens de proefrit van het ouderlijk gezag.

En de Dukes... die hotpants worden nogsteeds "Daisy Dukes" genoemd. En die zestonige toeter in een Mini monteren geeft leuke effecten... dat trekt zoveel uit de accu dat de motor er spontaan van inhoudt. Mini's zijn trouwens ook hele leuke auto's met sneeuw. Opkrikken twee spoorwegbielzen eronder, sneeuw aanschuiven en om een hoekje kijken hoe je maat probeert weg te komen ;-)

Ach ja, vroegah....
 
Sheriff Rosco P. Coltrane. Niet de eerste de beste ordehandhaver!
Ach ik was zo gefacineerd door Miss Daisy dat het me niet eens is opgevallen dat ze wat zei. Kon ze ook nog praten? Wat leuk! Je bent echt nooit te oud om te leren. :D
 
Last edited:
Wat Asterix betreft ben ik het helemaal met Art eens. En dan de Lucky Luke en Suske en Wiske.
Ik ben al jaren op zoek naar engelse vertalingen van de Lucky Luke en kan ze maar niet vinden. Het is ongelofelijk hoeveel waarheid er in staat, en zou graag mijn vrouw laten zien waarom ik er zo gek op ben (en haar wat Amerikaanse geschiedenis bijbrengen)
 
Ooit gelezen dat Luke opeens politiek correct werd. Sigaretje werd een strohalmpje en de negers kregen niet meer van die extreem dikke lippen.

Denk dat Luke in het engels moeilijk te vinden zal zijn, in de US en UK zijn het de Superhero's die de boventoon voeren. Wat een meuk is dat toch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_Luke

Even naar benden scrollen, schijnt toch vertaald geweest te zijn naar het engels. Buck Bingo.

En Lucky Luke is ooit eens verfilmd. Met Terence Hill in de hoofdrol.
 
Ook de Kuifje strips werden ooit als racistisch betiteld. Afrikanen werden vaak als dommig afgebeeld en Arabieren veelal als boeven. Maar ik heb, ook toen, de strip nooit als racistisch ervaren.
 
Conan O'Brien, can't stand him. 't leven zal drastisch veranderen als hij de Tonight show overneemt van Jay Leno. Lang leve Discovery Channel (bestond vroeger ook niet, de Tonight Show wel).
 
Conan O'Brien, can't stand him. 't leven zal drastisch veranderen als hij de Tonight show overneemt van Jay Leno. Lang leve Discovery Channel (bestond vroeger ook niet, de Tonight Show wel).

Lang Leve Letterman :). Helaas niet op de NL tv meer...
 
Hergé-museum opent 2 juni
LOUVAIN-LA-NEUVE - Het nieuwe museum over Kuifje-tekenaar Hergé gaat 2 juni open. Weduwe Fanny Rodwell rekent op zo'n 200.000 bezoekers per jaar in het gebouw in het Belgische Louvain-la-Neuve bij Leuven, meldde de site brusselsnieuws.be zondag.
Het museum, dat nu nog in aanbouw is, heeft lang op zich laten wachten. De weduwe kon het jarenlang niet eens worden over een geschikte locatie met de stad Brussel, waar Hergé zijn leven doorbracht.
Het museum biedt een overzicht van het leven van Georges Remi, de echte naam van Hergé (1907-1983). Behalve Kuifje-tekenaar was hij ook kunstverzamelaar, schrijver en reclametekenaar.
Modelraket
De stripheld Kuifje is te zien op steeds tachtig wisselende originele tekeningen. Bezoekers zien ook voorwerpen zoals de modelraket met een compleet interieur voor het album 'Raket naar de maan'.
Het scheepsvormig gebouw biedt twaalf ruimtes met elk een ander thema. De Nederlandse striptekenaar en grafisch ontwerper Joost Swarte zorgde voor de decoraties.
Hergé ontwierp Kuifje tachtig jaar geleden. Van de stripheld zijn wereldwijd meer dan 200 miljoen albums verkocht in ruim vijftig talen.

Cheers
Art
 
Password: "de honden blaffen en de karavaan trekt voorbij" :grijns:
 
Back
Top