Maar nu wat echt belangrijks!

Overload

New member
De Eppo bestaat weer! :yeehaa:
(En je kan een buitenland abonnement afsluiten)
Da's nog eens wat anders dan de Flight.
 
EPPO??? Whats that? :confused:

Even Googelen en jawel hoor.

Wiley InterScience :: JOURNALS :: EPPO Bulletin
11 Nov 2008 ... EPPO/CoE Workshop – How to manage invasive alien plants? The case study of Eichhornia crassipes : Atelier OEPP/CdE – Comment gérer les ...
www.interscience.wiley.com/jpages/0250-8052 -

Zeg eens Overload, ben je iets aan het kweken in je achtertuin, tuinieren je nieuwe hobby?

We need to know.

Cheers
Art
 
HA! Art heeft duidelijk the seventies niet in NL doorgebracht.
Je had toen twee soorten mensen:
1) Rijdt Kreidler, luistert Stones en leest Eppo.
2) Rijdt Puch, luistert Beatels en leest Sjors.
 
Last edited:
Een paar dingen Overload en aanvulling op nutteloze info:
a) Luistert is met een t als werkwoord
b) Ik ken iemand die Eppo heet...aardige vent
c) Ik hoorde dat Overload wiet kweekte op zn balkon
d) Dat wordt weer een duur abonnementje voor je: Je betaalt al teveel voor die 2 pagina's NRC die je pas een week na het verlopen van het nieuws in de bus krijgt...In ieder geval zal de Eppo niet zo snel nieuwswaarde verliezen.
Las jij niet de Tina in je jeugd? :grijns::grijns:

t is warm in Hongkong


Telt Honda 4-takt ook mee? Las de Kijk en de Sjors en Sjimmie (politiek correct uiteraard)
 
Last edited:
Jaaaaah, de EPPO is er weer! :D

*luisterde naar de Stones, had een Kreidler, las de EPPO en had gras op z'n balkon. :D
 
HA! Art heeft duidelijk the seventies niet in NL doorgebracht.
Je had toen twee soorten mensen:
1) Rijdt Kreidler, luisterd Stones en leest Eppo.
2) Rijdt Puch, luisterd Beatels en leest Sjors.

Volgens mij was het 1. Pep en 2. Sjors.
Later zijn Sjors en Pep samengegaan in de Eppo.

Was zelf brommerloze Sjors- en later Eppo-lezer.
 
Las de Kijk en de Sjors en Sjimmie (politiek correct uiteraard)

De sjors en sjimmies uit de beginjaren kwalificeren tegenwoordig nauwelijks als politiek correct;)

http://www.sjors-en-sjimmie.nl/SjoSjiHistory/images/Sjors/Sjimmie.html

Sjimmie.html
 
Last edited:
Ja, nee klopt allemaal bovenstaande. En spelfout aangepast. (het was vroeg is mijn excuus.)
Inderdaad zeg, de Sjors en de Pep (heb nog een doos vol, kreeg je vijf gulden van Sjors als je brief in de brievenbus kwam te staan). Toen samen Eppo->Eppo wordt vervolg-> Sjors en Sjimmie->Sjosji
 
Nu Sjors en Sjimmie nog en we zijn klaar!

Overload, nu ik hoor dat je de NRC leest, stijg je nog hoger in m'n aanzien ;).
 
Overload, kon jij wel lezen in de seventies (laat staan brommert rijdah)? Ik mocht pas brommert rijden in 1990 en jij bent jonger dan ik.....

Ik reed Kaptein Mobylette (daarna Zundapp) en las Donald Duck (daarna KIJK). Nu rij ik een ST1300A Pan European (= Honda 4-takt) en lees NRC Next :D. Krijg ik nu ook aanzien? Ik heb ook ooit even zweefgevlogen!
 
Ah, Maar ik heb ze we allemaal van mijn broers en waar ik woonde lopen ze 20 jaar achter. Daarom voel ik me ook zo thuis in Engeland.

(Overload van onder z'n bureau ivm nieuwe harddisk.)
 
Hi Overload.

Het klopt dat ik early seventies het land van Maas en Waal heb verlaten, nooit meer omgekeken.
Nadere research leerde mij nu dat Eppo een soort van strip album was en dat verklaart natuurlijk alles, ik begrijp je opwinding.
Zelf ben ik ook wel een strip liefhebber maar dan meer in het genre van Asterix, wat trouwens geen strip voor niet volwassenen is gezien het opmerkelijke nivo van spitsvondige dialogen.

Bijvoorbeeld, in Asterix en de Britten ploegen omze helden een mitaculeus bijgeknipt grasveld ondersteboven en op het volgende plaatje zie je de verbijsterde tuinier met zijn schaartje in de hand het tweetal nastaren en mompelde, "schokkend, is het niet?"
Kijk, deze fijnzinnige humor ontgaat de dertien jarrige puber.

Maar nu nog even naar je post #8, die heb ik vijf keer gelezen en ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen touw aan vast kan knopen.
Is dat Eppo speak? Een soort geheimtaal onder Eppo lezers? Of kom je net uit de kroeg?

Cheers
Art
 
Was zelf brommerloze Sjors- en later Eppo-lezer.

Jij zat vast achterop met de wind in de haren!

Surferboy: Honda 4-takt zeker cool...vooral de SS uit '76 met een brullende uitlaat en een stuur breder dan de weg...Had overigens ook een Dax, CD, C-50 en een C-320 (voor de liefhebbers: dat was die met handschakeling) Allemaal opgefokt natuurlijk
Nu een Shadow die in de shadow van de carport staat aangezien het niet is aan te raden in Engeland op de motort te knorren

Ja onze Overload is geabonneerd op de NRC, maar de post in Engeland doet er wat langer over dan in ontwikkelde landen normaal is.
Ik daarintegen koop hem altijd in Luxemburg waar ie nog redelijk vers is ;)
Kan ik hier mn beklag doen over de belachelijk hoge prijs van die krant? :eek:fftopic:

Ik moet altijd wel lachen om het feit dat als er een bash ergens is, Overload altijd een beroep op de nostalgie doet...typisch, maar wel leuk :D

Wij deelden vroeger de (v)leesmap met iemand...zo werd Onassis toen ie klein was nogal eens blootgesteld aan de mooie foto's in de panorama...eigenlijk een van de weinige dingen die zijn blijven hangen ;)
 
Bij ons in de buurt gaven de meesten de voorkeur aan een 4-takt. Veelal dus Honda SS50 of C50. Als echte kakker uit het Gooi kon je niet zonder. ;)

Wat was ik blij met mijn SS50. Ben er vanuit Bussum nog een keer mee om het IJsselmeer mee gereden. Kreeg een storing bij Kornwerderzand terwijl het keihard regende. Heb een kwartier in een bushok (was gelukkig in de buurt) geschuild en toen mijn brommer weer geprobeerd te starten. Hij deed het! Wat was ik blij, want wat doe je in the middle of nowhere zonder GSM. Ja jeugdige lezers die bestond nog niet. ;)

O ja ik heb jaren de Donald Duck en het populair weteschappelijke tijdschrift de Kijk gelezen.

Kent iemand de strips van Tanguy & Laverdure? Naast de Buck Danny verplicht leesvoer voor elk jongetje dat vliegtuigen gaaf vind!
 
Ru(u)d Hart ook pas weer herontdekt..... en Dan Cooper niet vergeten (stond niet in de Eppo).

Nooit een brommer gehad. Verkoos lijmsnuiven met Revell en Hasegawa boven uitlaatgassen happen.

Een paar jaar Eppo gehad. Herinner me nog een serie over Tinus Trotyl, strip waarin alles werd opgeblazen. Dat ik vroeger nog het geduld had om elke week twee pagina's van het verhaal te lezen verbaast me nu. Maar goed, viel ook niet te downloaden toen.


Aaaaah vroeguh.....
 
Surferboy: Honda 4-takt zeker cool...vooral de SS uit '76 met een brullende uitlaat en een stuur breder dan de weg...Had overigens ook een Dax, CD, C-50 en een C-320 (voor de liefhebbers: dat was die met handschakeling) Allemaal opgefokt natuurlijk

Surferboy had een SS50 met Jubileumtank, breed stuur en een Forza Marmitta uitlaat waardoor de overbuurman met zijn Harley met hangende pootjes weer naar binnen ging, want dat ding was LUID! :grijns:
 
Back
Top