Dure IPB tickets

fortuna76

New member
Hallo collega's,

Ik moet even klagen. Waarom hebben wij van die belachelijk dure IPB tickets! Ik heb net zitten kijken naar een ticket naar Madrid. Retour IPB kost dat 127 euro....:eek!: Dat is niet alleen maar belasting, het tarief voor klm is 69 euro, de rest is belastingen.

Ter vergelijk toch maar even gekeken naar een geboekt ticket. Momenteel biedt klm tickets naar Madrid aan voor 95 euro!!! Dat is 7 euro voor het ticket en de rest tax. Ik moet er wel bij vermelden dat het om een actie gaat die tot eind april loopt en het ticket is natuurlijk niet flexibel, maar het blijft toch raar dat onze passagiers goedkoper reizen dan het stafftravel ticket.

Het normale tarief voor deze route in V classe (die krijg je wel te pakken als je minimaal 3 weken van te voren boekt) is 184 euro inclusief belasting. Daar zit dus maar 57 euro tussen het pax tarief en onze super bonus extratje that comes with the job.... :huilt:

Ik vind het gewoonweg schandalig!!!

(zo dat lucht op...)
 
IPB heeft idd alleen zin als je intercontinentaal gaat, binnen europa gewoon lekker een easyjetje ofzo pakken, doe ik ook. Bij KLM ben je al bijna meer aan belastingen en toeslagen kwijt dan bij EZY voor het hele ticket.
 
Ik werk in het buitenland (BA) en wij betalen ons ook helemaal scheel.
Op dit moment een retourtje AMS- LHR 94: pondjes waarvan 22 pond het feitelijke ticket is en de rest tax!!! En het wordt alleen maar meer. :huilt:
 
Op dit moment een retourtje AMS- LHR 94: pondjes

:eek!: :passed: :eek!: :passed: :eek!: :passed: :eek!: :passed:


Woon alweer een hele tijd in de UK en ben al een tijdje niet meer in NL geweest, maar toen ik begon met commuten in 2001 betaalde ik nog 37 pond voor een ticket LGW- AMS :blabla::eek!:
 
Ja AMS is zo idioot duur geworden, vorig jaar januari retour VIE-AMS 62 euro en in december 92euro. :passed:.

Ik vlieg nog goedkoper naar Bangkok vanaf Wenen dan naar Amsterdam
 
tja... jullie kunnen tenminste normaal IPB'en.
Bij ons is het helemaal duur! ICA kost 172 en Europa kost ook vrij veel (en dan moeten we ook nog eens met onze eigen kisten, anders mag het niet).
Mis mijn tijd dat ik gewoon lekker standby tickets kon krijgen en voor heeeeel weinig de hele wereld over kon met alle maatschappijen *zucht*

waarom is dit in veel andere landen beter geregeld dan in Nederland?
 
Vervelend, maar troost je met de gedachte dat het bij je collega's van andere maatschappijen ook steeds hoger wordt! It still sucks!
 
viper, ica voor 172 eurie vind ik niet veel hoor, voor een europa ipb-ticketje ben je al 120 euries kwijt, bij ons zijn de ica's schat ik tussen de 170 en 300. Zuigt natuurlijk wel dat jullie alleen op je eigen kisten kunnen ipb-en.
 
tja... jullie kunnen tenminste normaal IPB'en.
Bij ons is het helemaal duur! ICA kost 172 en Europa kost ook vrij veel (en dan moeten we ook nog eens met onze eigen kisten, anders mag het niet).
Mis mijn tijd dat ik gewoon lekker standby tickets kon krijgen en voor heeeeel weinig de hele wereld over kon met alle maatschappijen *zucht*

waarom is dit in veel andere landen beter geregeld dan in Nederland?

Europa kost 100......
 
Goh mag ik ook even stoken? Ik betaal helemaal niets nada niente!!! Cargovliegen is zo slecht nog niet....
 
Mag ik dan even stoken? Ik doe BRU-BCN-BRU voor 30 euro. En BCN-MUC-BRU met LH (zed ticket) voor 57.
Heeft zo z'n voordelen om niet in NL te werken.

Ik denk dat ik voortaan gewoon even naar BRU toe gas, dan ga ik lekker goedkoop. Maar ja dan ben je die benzine natuurlijk weer kwijt, plus afschrijving op je banden vanwege de belgische betonbaan, plus parking....:blabla:zucht... slikken en belasting betalen dus!

p.s. toch maar het ticket weer gekocht, een weekendje Madrid is nog steeds 127 euro waard. Zeker met dit winterweer. Hasta Luego!!
 
Vorige maand AMS-PEK-AMS, ongv 170 euro afgetikt.
KLM 744 en terugweg nog business class gezeten ook.
 
Hé, hoe doe je dat? Ik heb vorige maand dik 200 euro betaald voor AMS-TLV-AMS. Wel weer 2 huisjes gescoord ;)
 
Oh gewoon geboekt via mn werkgever. Per bestemming (afstand) is er een vaste prijs en ik geloof dat die rond de 165 of 175, inclusief belasting, was voor Beijing.

Haha en idd... ook weer een paar huisjes er bij! :yeehaa:
 
Raar, de travelshop geeft mij 236 euro voor AMS-PEK v.v. Ongelofelijk dat de kale ticketprijs 128 euro en de rest puur belasting is.
 
Back
Top