Hypotheek en werk inleveren voor een opleiding tot Vlieger

er zijn er genoeg die pas op en na hun 30ste zijn begonnen.
dat is echt het probleem niet.
en aan jou leeftijd hoeft het echt niet te liggen.

succes is een keuze, sahbi ;)
 
Dankjewel.
Bedankt voor de kritische broeders die me een weg op 20000 voet gunnen :p
In het ergste geval eindig ik in Frankrijk en later in Nederland, so be it.
Maar ik verwacht niet dat een Luchtvaartschool mij zomaar een opleiding in mn schoot werpt zonder te kijken of mijn toekomstige CV aan de eisen van de gemiddelde luchtvaartmaatschappij voldoet.

Nogmaals lees ff een stukje naar boven. Een combinatie van een HBO propedeuse met 2 deel vakken op HAVO niveau is wel degelijk mogelijk bij transavia. Ik heb net met Amsterdam Airlines gesproken en mijn vooropleidingen besproken. Die heeft mij ook verteld dat deze combi wel degelijk mogelijk is en dat alle luchtvaartmaatschappijen kijken naar een minimum of vergelijkbaar niveau. Er wordt via een test getoetst of je geschikt bent i.c.m de DFA opleiding die je hebt behaald.
Wat betreft KLM en transavia vragen zei minimaal HAVO omdat er de meeste Havisten rond de 18 jaar klaar zijn. Zij eisen voor deze leeftijdscategorie dan ook een minimum vanwege de beperkte competenties en werkervaring. Voor leden boven de 21 jaar wordt er gekeken naar een minimum van HAVO of een vergelijkbaar niveau en competenties die ook worden getoetst d.m.v. een test.

Ik hoop dat je besteft dat amsterdam airlines zich niet echt schuldig zal voelen als jij straks toch niet ergens aan wordt genomen. Ik denk persoonlijk ook dat je erg veel risico neemt. Wat weerhoud je ervan om toch nog eerst even je HAVO diploma te halen(*getuigd van veel inzet en motivatie) en het daarna bij een iets beter aangeschreven vliegschool te gaan proberen.
Nogmaals iedereen moet doen wat hij wilt, maar pas op dat je jezelf niet te kort doet!
 
Ik hoop dat je besteft dat amsterdam airlines zich niet echt schuldig zal voelen als jij straks toch niet ergens aan wordt genomen. Ik denk persoonlijk ook dat je erg veel risico neemt. Wat weerhoud je ervan om toch nog eerst even je HAVO diploma te halen(*getuigd van veel inzet en motivatie) en het daarna bij een iets beter aangeschreven vliegschool te gaan proberen.
Nogmaals iedereen moet doen wat hij wilt, maar pas op dat je jezelf niet te kort doet!

Wat mij ervan weerhoud is dat ik nu de opleiding Rechten studeer op HBO niveau. Met alle respect maar dat is qua niveau wel hoger dan HAVO.Wat ik dus eerder probeerde aan te geven is dat ik met een Propedeuse Rechten , 2 deelcertificaten Natuurkunde Wiskunde (havo niveau) en 2 andere MBO diploma's wel degelijk een vereiste heb.
Qua inzet en motivatie mag het bij mij dan toch echt niet ontbreken. Ik ga natuurlijk niet teveel hooi op mn vork nemen om dan een volledige HAVO diploma te halen.
 
Wat betreft KLM en transavia vragen zei minimaal HAVO omdat er de meeste Havisten rond de 18 jaar klaar zijn. Zij eisen voor deze leeftijdscategorie dan ook een minimum vanwege de beperkte competenties en werkervaring. Voor leden boven de 21 jaar wordt er gekeken naar een minimum van HAVO of een vergelijkbaar niveau en competenties die ook worden getoetst d.m.v. een test.

Bron? Ken geen enkele MBO'er bij trans of KLM. HBO-p is ook geen HBO diploma.
 
Bron? Ken geen enkele MBO'er bij trans of KLM. HBO-p is ook geen HBO diploma.

Propedeuse is een getuigschrift dat je het vermogen hebt om te werken en denken op HBO niveau. Ik sprak net afdeling werving en selectie van de NLS 0235671671 Mark Lansman(bron;))
En hij heeft me verteld dat ik dan mn propedeuse moet hebben i.c.m HAVO natuurkunde en wiskunde.
 
Propedeuse is een getuigschrift dat je het vermogen hebt om te werken en denken op HBO niveau. Ik sprak net afdeling werving en selectie van de NLS 0235671671 Mark Lansman(bron;))
En hij heeft me verteld dat ik dan mn propedeuse moet hebben i.c.m HAVO natuurkunde en wiskunde.

Een vliegschool is natuurlijk een uiterst bertrouwbare bron...

Over en sluit.
 
CasaHicham,

Ik werk op dit moment bij Luxair en van mijn lichting zijn er nu 3 bezig in de lucht, een aantal op de grond bij maatschappijen en nog wat anderen die druk bezig zijn met solliciteren maar nog geen geluk hebben. Ik heb ongeveer 8 maanden erover gedaan om een baan te vinden, maar ergens heb ik het gevoel dat ik veel geluk heb gehad. Helemaal uit de gevarenzone ben ik nog niet, want ik zit nog in mijn proeftijd van een half jaar en ze zouden me er dus ook gewoon uit kunnen zetten omdat het economisch veel slechter gaat. Kans is klein, want dat zou een beetje zonde zijn van de kosten van de typerating, maar theoretisch is niets onmogelijk.

Voor wat betreft je diploma's en werkervaring kan ik je alleen maar vertellen hoe het bij mij zit en wat mijn ervaringen zijn met de maatschappijen. Ik heb VWO gedaan, zonder natuurkunde 1,2, maar dat heb ik afgelopen juli nog even gehaald. Het is niet direct nodig voor maatschappijen buiten Nederland, maar was ook meer voor mijn eigen gevoel.
Ik weet van Trans dat je met alleen een MBO-diploma niet binnenkomt en dat zelfs een HBO-propedeuse al lastig is. Over Luxair en Lufthansa kan ik vrij kort zijn, HAVO is minimaal, VWO preferent. HAVO-certificaten zijn meestal niet voldoende omdat er wordt gekeken of je met je diploma toegelaten wordt op universitair niveau.

De opmerking ergens hierboven over Amsterdam Airlines en dat ze van alles kunnen zeggen omdat je ze er toch niet aan kan houden, vind ik wel een goede. Ga niet uit van wat A'dam Airlines tegen je zegt, maar kijk verder dan dat. Je kan ook € 40.000,- neertellen voor een type op de Dash8 en voor Denim gaan werken, maar dat lijkt mij een "last resort". Aangezien je waarschijnlijk geen overwaarde haalt uit je woning, zit je straks toch nog met een schuld van om en nabij de € 140.000,-. Dan wordt het lastig om er nog geld bij te halen voor je type.
Je leeftijd is op zich nog niets om je zorgen over te maken, ik was 28 toen ik aan de opleiding begon en 1,5 maand voor mijn 31ste verjaardag ben ik aangenomen. Je hebt dus nog even te gaan:grijns:

Mijn tip: doe het rustig aan, zorg dat je alle opties doorneemt en ga desnoods eens kijken bij opleidingen die gesponsord worden door maatschappijen. Al zou je daar duizend euro aan uitgeven, als je wordt aangenomen bij die mensen dan is die duizend euro zo terugverdiend. Mocht je niet aangenomen worden, dan is die 1000 euro niks vergeleken bij de lening die je aangaat voor je opleiding bij een reguliere vliegschool. En wees niet bang, 25 is nog jong in deze wereld, dus neem je tijd.
 
mocht je je appartement willen verhuren dan is dat bij banken vaak geen probleem. leg je situatie duidelijk uit, maak met de huurder een contract op dat de huur voor max 1 jaar is met 1 max 1 jaar verlenging (dus 2 jaar totaal verhuur).
je moet het aan de bank vragen ivm het "huurbeding" wat ook in je hypotheek voorwaarden is vernoemd, doe je dit niet kan de bank je onteigenen.

het grootste punt is dat de bank een huurder met onbepaalde tijd als een probleem ziet, mocht jij de lasten niet kunnen betalen dan kan de bank de huurder er bij een onbepaalde tijd contract niet uitzetten, resultaat -> waarde strop bank.

als je t/m november dit jaar een beetje zuinig leeft is het niet mogelijk om die lening die je nog heb lopen af te betalen? scheelt weer als je naar de bank gaat om je handen op te houden voor 100.000,- die zijn niet zo happig op mensen met hypotheek en nog een lening.

veel succes!
 
Back
Top