Martinair gered van ondergang



Volgens mij begint het nu pas!!!

Ik zou niet te vroeg juichen ACE of Spades, want de blijkbaar diepe rode cijfers worden niet opgelost door een overname. De schulden en slechte resultaten gaan mee naar de nieuwe eigenaar en er zal toch iets moeten gebeuren om eea te saneren, zij het linksom, zij het rechtsom. Nieuwe vliegtuigen kopen doe je alleen maar als er zicht is op rendement op lange termijn. Dus wat wordt de strategische posititie van de ICA/PASSAGE? Integreren binnen KL, uitbreiden, vanuit buitenland vliegen?? Ik blijf van mening dat 3 ICA carriers naar de Carribean te veel van het goede is.
Ik vermoed dat het strategische pad wat betreft de vracht allang op papier staat (daar is de meeste synergie te halen dunkt me)


B. had deze info over event. faillisement allang in bezit, maar heeft keurig niet gepubliceerd (afspraak???????), als hij de primeur maar krijgt wanneer het eea wel in orde kwam met de overname door de KLM. Zo werkt het nu eenmaal denk ik.
 
Ik juich niet pass het bericht alleen even door het forum op, om er hier even verder over te ouwehoeren, waar wij het beste in zijn! Ben ook nog steeds benieuwd hoe deze "overname" uit gaat pakken. Vooral qua kisten, bestemmingen, etc, etc, etc...., maar ook met in het achter hoofd de huidige economische tijden van vandaag.
 
Jeetje PEHEHEHEE,

Bij jou is het glas zeker altijd helemaal leeg. Als je een collega bent zul je ongetwijfeld het artikel in de laatste "op de bok" van Hartman hebben gelezen.
Hierin staat precies wat de bedoelingen zijn vwb passage en vracht als groen licht uit Brussel een feit is.
Deze beslissing komt nu een maand eerder dan verwacht en is dus gewoon een goed en positief bericht voor 2000 collega's van Martinair.

Fijne feestdagen..:kerst:
 
Oke, misschien is het handig om ook hier te posten wat er stond in "op de bok"... Kan ik en kunnen anderen dat ook lezen :wink:
 
daarin staat zoiets van:

eigen sen. lijst
een soort transavia regeling binnen de klm-af groep (dus eigen ident.)
afstemming met klm om bep. routes te gaan vliegen
 
En niet onbelangrijk: de overname is onvoorwaardelijk.

Ook op de KLM site een persbericht:


KLM volledig eigenaar van Martinair

Amstelveen – woensdag, 17 december 2008

Op 31 december 2008 wordt KLM volledig eigenaar van Martinair. KLM en de Deense rederij A.P. Moller - Maersk zijn overeengekomen dat A.P. Moller - Maersk’s 50% belang in Martinair wordt verkocht aan KLM. De Europese Commissie heeft daarvoor vandaag toestemming gegeven. KLM bezit al jarenlang een belang van 50% in Martinair.

KLM wil met de overname haar strategische positie verstevigen, haar netwerk uitbreiden en dienstverlening aan de klant vergroten.

President-directeur Peter Hartman van KLM: “De luchtvaart bevindt zich in zwaar weer, Martinair in het bijzonder. Goed dat er nu duidelijkheid uit Brussel is. Met de goedkeuring van de Europese Commissie komen schaalvergroting en synergie binnen bereik. We zullen de komende tijd nadere plannen uitwerken over de toekomst van Martinair binnen de Groep.”

President-directeur Paul Gregorowitsch van Martinair: “Met haar 50-jarige ervaring op het gebied van vracht en passage, kan Martinair een prima aanvullende rol spelen op het wereldwijde product van de KLM Groep. Voor Martinair en haar 2000 toegewijde medewerkers is dit bemoedigend nieuws na een lange periode van onzekerheid. Met dit perspectief kan Martinair haar voortvarende herstructurering voortzetten.”

http://corporate.klm.com/nl/newsroom/pers/archief-2008/klm-volledig-eigenaar-van-martinair
 
@pheheheh:haha::haha:::haha:

31 december al volledig onder de vlag van KLM.

Nog steeds de fundering van de toekomstplannen:

10 passage en 25 vrachtkisten rond 2015:D
 
@pheheheh:haha::haha:::haha:



10 passage en 25 vrachtkisten rond 2015:D

dat is bijna een verdubbeling van het aantal vlgt.
is dat niet een beetje te rooskleurig?
want dat zou betekenen dat mp meer en meer vracht gaat overnemen van AF-KLM lijkt mij.
als mp al bijna verdubbeld hoe moet dat dan niet gaan met AF-KLM? lijkt me dat de bonden (zowiezo niet de franse) voor produktie overheveling is en dat een mp veel meer zou groeien dan het moeder-bedrijf.

ben benieuwd.....
 
Ja, dat kon wel eens lastig worden, is sowieso een moeilijke kwestie, zeker omdat de vnv de belangen van zowel mp en klm behartigt, je zou denken dat we allemaal volwassen zijn, maar als het om geld gaat wil dat nog weleens tegenvallen..........
 
Gezien het feit dat Martinair een zelfstandige onderneming blijft, met alle voordelen binnen de synergie, maakt het mogelijk.
Middels 3 onafhankelijke instanties is er onderzoek gedaan naar de mogelijke toekomst van Martinair. Bij alle 3, waaronder het Sorensen rapport, was de uitkomst hetzelfde: 10 passage en 25 vracht vliegtuigen. Voor uitbreiding vd vracht is al toestemming gegeven door de raad van commisarissen, waaronder KLM.
Hoe ze het gaan inkleden weet ik ook niet maar dhr Gregorowitch geeft zowel tijdens divisie dagen, intervieuw in op de bok en recent bij de cijfertjesdag aan dat dit de planning is.
Of de recessie het tempo van deze plannen vertraagt weet ik niet...
 
Gregorowitsch, das toch die man die er bij AF-KL is uitgewerkt............ Denk niet dat de vakbonden dit gaan accepteren als er niet bij KLM en AF eenzelfde groeitempo is, cheap labour enzo...... Het bedrijf wil dit vast wel omdat MP waarschijnlijk wel goedkoper zal opereren dan AF en KL, denk dat ze dit er alleen niet zo makkelijk doorheen krijgen. Zeker aangezien die fransen niet bang zijn om te staken, die gaan duidelijk wel op de achterste pootjes staan als alle uitbreiding van de cargo met rood-witte machines vanaf amsterdam zal gaan.
Met de huidige markt zal het helemaal wel niet gaan gebeuren, gezien de benuttingsgraad van AF-KL, en Kallita die er kisten uitgooit is er duidelijk enige overcapaciteit op de markt..........
 
Overcapaciteit is er idd, met name waar MP met de 747 heenvliegt.
In de MD11 bestemmingen is weinig tot geen terugval te bemerken
 
Routes

Routes

Overcapaciteit is er idd, met name waar MP met de 747 heenvliegt.
In de MD11 bestemmingen is weinig tot geen terugval te bemerken

....en toen ging de bult (ook) MD-11 routes vliegen....
Welcome to beautiful KRT!

:kerst:
 
Gregorowitsch, das toch die man die er bij AF-KL is uitgewerkt............ Denk niet dat de vakbonden dit gaan accepteren als er niet bij KLM en AF eenzelfde groeitempo is, cheap labour enzo...... Het bedrijf wil dit vast wel omdat MP waarschijnlijk wel goedkoper zal opereren dan AF en KL, denk dat ze dit er alleen niet zo makkelijk doorheen krijgen. Zeker aangezien die fransen niet bang zijn om te staken, die gaan duidelijk wel op de achterste pootjes staan als alle uitbreiding van de cargo met rood-witte machines vanaf amsterdam zal gaan.
Met de huidige markt zal het helemaal wel niet gaan gebeuren, gezien de benuttingsgraad van AF-KL, en Kallita die er kisten uitgooit is er duidelijk enige overcapaciteit op de markt..........

Onder de huidige marktomstandigheden niet nee , maar er zullen ook weer betere tijden komen. Over het algemeen kijkt men 1-3 jaar vooruit , dus....
 
Gaat MP ook de KLM bestemmingen overnemen, zoals Curacaq en Aruba, die in nabije toekomst niet meer door KLM worden aangevlogen. Maar eerst de reductie van bepaalde bestemmingen die niet zo succesvol blijken te zijn. MP kan in de toekomst naast Carribean, vliegen op Sychellen, weer op Malediven, Maritius, Hawaii en Verenigde Arabische Emiraten. En zijn er veel mooie tropische bestemmingne die ooit door Martinair worden aangevlogen?
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe het zomerschema van MP er daadwerkelijk uit gaat zien. Zo was er sprake van dat MP Canada zou laten vallen. Daar hoor/lees je ziets meer over.
 
Back
Top