Die twee banen zijn in de VS vaker meer uit noodzaak (gewoon om te overleven of vanwege redudancy vanwege het gebrek aan zekerheid) dan uit liefhebberij, al kan ik me goed voorstellen dat dat in jou geval niet zo is. Ik kan me echter niet voorstellen dat mensen hier daarop neerkijken of het raar vinden. Komt dat omdat men hier denkt dat vliegers goed betaald krijgen of omdat ze twee banen gewoon raar vinden? Hoop dat ik niet teveel off topic ga nu...
fftopic:
Ik moet hier toch even op reageren. Overleven en gebrek aan zekerheid zijn vaak redenen om een tweede baan te nemen, maar dit betreffen vaak mensen die geen bachelor of wat hebben of soms zelfs high school niet hebben afgerond. Het is wat lang geleden, maar 10 jaar geleden heb ik in Chicago als part time vrijwilliger gewerkt. Ik heb gewerkt met mensen die verslaafd waren, mensen die geen diploma hadden, mensen die ziek waren, mensen die kinderen hebben en door hun partner alleen zijn gelaten, noem maar op.
Minimum inkomen in de U.S is dacht ik $11,000 per jaar bruto, dus ongeveer $917 bruto per maand! Dit is echter gebaseerd op het niet hebben van een high school diploma, dus als je wel een diploma hebt, is minimum inkomen dacht ik $15,000 bruto per jaar, dus ongeveer $1,250 bruto per maand. Maar gemiddeld verdienen college undergraduates iets van $30,000 per jaar. Met andere woorden, je moet investeren in onderwijs. Werkgevers checken namelijk alle scholen waar je op hebt gezeten in de VS en naar aanleiding daarvan wordt een inkomen gegenereerd. Dus als je bij Starbucks werkt en je hebt geen high school diploma dan verdien je minder als je collega die dat wel heeft. Het is dus eigenlijk een prikkel om een diploma ergens te halen, al haal je je G.E.D, dat is toch equivalent aan het high school diploma.
En voor piloten is het denk ik anders, aangezien zij hier de kans lopen om ''gefurloughed'' te worden, dus is het altijd verstandig om een tweede baan te hebben als backup. Ik heb zelf drie banen, waarvan twee part-time maar wel gerelateerd aan wat ik doe. Mij hoor je niet klagen over werkweken van 80 uur ofzo. Weet mijn tijd prima te verdelen en mijn vrouw en kinderen klagen er ook niet over, lijkt mij dan prima, toch ?
Ik hoop alleen wel dat als je zulke lange dagen als jij maakt, Gonzo, je geen hallucinatieverschijnselen krijgt. Als je zo weinig slaap hebt en de ochtend erna weer een kist moet besturen met 100+ mensen erin, lijkt het mij eigenlijk gewoon ronduit gevaarlijk! Mag hopen dat je niet elke trip zulke lange dagen moet doorkomen!