Aanraking met justitie KLS

Ram00n

New member
Beste Airworkers,

Een tijd geleden heb ik me aangemeld bij de KLS, alleen ben ik in aanraking geweest met justitie. Dit heb ik dan ook aangevinkt op het aanmeldingsformulier.
Ik vertel dit jullie omdat ik weet dat ik niks fout heb gedaan, ik was in feite op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en ben daardoor in de problemen gekomen. Maar nu moet ik naar de KLM security services komen om mijn verhaal te komen uitleggen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik weet van mezelf dat ik niks fout heb gedaan, ik hoop alleen dat zij dat ook inzien.

Groeten,
Ramon
 
Zolang je niet gezeten hebt, lijkt mij het geen probleem. Ondergetekende heeft op z'n 15e een nacht in de cel gezeten nadat ondergetekende met nog twee anderen werd opgepakt door de politie nadat ik met een stel buurtkoters fikkie ben gaan stoken en er een aantal vuilnisbakken in de hens waren gefikt. Plus had alcohol op op mijn 15e. Daarna heb ik 40 uur taakstraf gekregen :grijns:. Nooit meer wat van gehoord gelukkig

Wordt toch gewoon weggewist uit je strafregister na je 18e ?
 
Ondergetekende heeft op z'n 15e een nacht in de cel gezeten nadat ondergetekende met nog twee anderen werd opgepakt door de politie nadat ik met een stel buurtkoters fikkie ben gaan stoken en er een aantal vuilnisbakken in de hens waren gefikt.

A GOOD friend will come bail u out of jail..But a TRUE friend will be sittin next to u sayin damn we fucked up...":biertje:
 
Zolang je niet gezeten hebt, lijkt mij het geen probleem. Ondergetekende heeft op z'n 15e een nacht in de cel gezeten nadat ondergetekende met nog twee anderen werd opgepakt door de politie nadat ik met een stel buurtkoters fikkie ben gaan stoken en er een aantal vuilnisbakken in de hens waren gefikt. Plus had alcohol op op mijn 15e. Daarna heb ik 40 uur taakstraf gekregen :grijns:. Nooit meer wat van gehoord gelukkig

Wordt toch gewoon weggewist uit je strafregister na je 18e ?

Weet je zeker dat dat alles was..?
Een dermate zware straf krijg je in NL pas voor een dubbele moord.
 
Uhmm jaa. Of zit de AIVD mee te lezen en staat er morgen een infiltrant hier op de stoep ??!!
 
Ramon,

Iedereen heeft wel eens iets gedaan wat oom agent niet zou goedkeuren. Met de informatie de je met ons deelt kun je beter zelf inschatten in welke categorie je justitiele verleden zal vallen. Als het onder 'kattekwaad' valt, dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen probleem opleveren en kun je het uitleggen.

Is het wel erger, pas dan op met de consequenties. Zelfs een Visum voor de VS (deel van het vliegtraject) zou een probleem kunnen zijn met een strafblad. De VS zijn panisch voor 'verkeerd' volk (terwijl ze zelf miljoenen illegalen hebben rondhuppelen).

Succes
 
Een vriendin van me mocht niet als stewardess beginnen bij de KLM, omdat ze inderdaad ook op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was (haar vriendje werd agressief ofzo), en daardoor mocht ze niet bij KLM gaan werken. Nu is stewardess wel heel iets anders, dus hoop dat dat voor de KLS anders is voor je. Als je ook gewoon precies aangeeft wat er is gebeurd, en het was ook echt niet ernstig moet het toch geen probleem zijn?

Succes ermee iig. :)
 
Om te werken op luchthavens in nederland heb je een pasje nodig. Die krijg je alleen als je een "verklaring van goed gedrag" kan overleggen. Daarnaast wordt er ook een antecedenten onderzoek gedaan. Krijg je dit pasje niet ben je dus nutteloos voor een luchtvaartmaatschappij en zullen ze je ook geen werk aanbieden. Ieder geval van aanraking met justitie is verdacht en zal dus onderzocht worden. Het hangt er in dat geval dus helemaal vanaf wat en wanneer het geval(letje) geweest is.

ps dit geldt natuurlijk ook voor buitenlandse maatschappijen en hun luchthavens.
 
Last edited:
is stewardess wel heel iets anders, dus hoop dat dat voor de KLS anders is voor je.

Eh...ja, háár vriend werd agressief en nu mag zíj achterin geen koffie schenken.

Dan zal de KLM inderdaad wel coulanter zijn met iemand die zelf in aanraking met justitie is geweest en die de verantwoordelijkheid krijgt over ±250 mensen achterin ........

Denk overigens wel dat dit soot policy per airline erg verschilt...........
 
Toen ik mijn eerste baan had, heb ik zelf trouwens inzage gedaan in het justitieel register (kost je 30 euro ofzo). Stond niets meer van stoute Julien in... Na je 18e wordt dan toch echt alles gewist.
 
als het goed is, is dat tegenwoordig anders. Strafblad bestaat niet meer, het is nu een algemeen register waar alles op staat. Als je geen licht hebt gehad ook bv.

Maar zijn er ook nog mensen die er zelf ervaring mee hebben van de KLS?
 
Ik heb zelf nog een keer 80 uur werkstraf gehad, vóór m'n 18e, en nooit meer wat van gehoord. En het is toch nog goed met me gekomen! Ram00n, vertel eens precies wat er allemaal aan de hand is, dan kunnen we je wellicht beter helpen.
 
Ik hoorde laatst dat men je op de hoogte moet brengen als men een antecedentenonderzoek naar je gaan doen. Is dit zo? Want op de KLS krijg je wel een pas waarmee je Schiphol-Oost op kan, maar ik heb nog niks gehoord over een antecedentenonderzoek.
 
als het goed is, is dat tegenwoordig anders. Strafblad bestaat niet meer, het is nu een algemeen register waar alles op staat. Als je geen licht hebt gehad ook bv.
QUOTE]

lijkt me sterk dat 'geen licht op je fiets' valt onder het vinkje 'in aanraking met justitie' op je aanmeldformulier!! In dat geval kan iedereen het wel aankruisen :bwah: tenzij je moeder Theresa heet ofzo
 
'We zien dat u regelmatig de neiging heeft de maximum snelheid op de snelweg te overtreden meneer PH.
U weet dat wij alle vluchten met een Flight Data Recording blijven volgen? We houden u in de gaten hoor!'
 
Ik hoorde laatst dat men je op de hoogte moet brengen als men een antecedentenonderzoek naar je gaan doen. Is dit zo? Want op de KLS krijg je wel een pas waarmee je Schiphol-Oost op kan, maar ik heb nog niks gehoord over een antecedentenonderzoek.
Ik neem aan dat het hetzelfde antecedentenonderzoek is wat al het KLM personeel krijgt via KLM security. In dat geval moet het aanvraagformulier door jou ondertekend zijn (daardoor ben je er van op de hoogte), dat wordt samen met kopie paspoort naar KLM security gestuurd. Die sturen het dan vervolgens na 1 tot 2 weken terug met stempeltje (naar KLM of verwante organisatie / vereniging). Ik doe dat voor niet KLMers bij de KLM aeroclub.

Ik weet niet of toegang tot SPL Oost ook betekend dat je toegang hebt tot het platform op SPL centrum.
 
Back
Top