Vrijwilligers om de Kennisbank te updaten?

Diana

Active member
Volgens mij zijn een paar onderdelen van de Luchtmacht Kennisbank niet meer actueel:

16. Opleiding Apache: Fort Hood
17. Opleiding F16: Sheppard Air Force Base
18. Opleiding heli: Fort Rucker
19. KLu transportvliegtuigen

Als de informatie inmiddels verouderd en niet meer correct is, kan ik ze beter verwijderen. Voordat ik dat doe, eerst nog een poging om hier mensen te vinden die de informatie kunnen nakijken. Vrijwilligers? Ervaringsdeskundigen?

Ook de laatste onderdelen van de opleiding zouden even nagekeken mogen worden. Wat zeg ik, eigenlijk álle onderdelen als jullie toch bezig zijn.
 
Hoi Diana,

Alvast een wijziging dan:
Bij de kennisbank van de marine opleiding staat de ATPL opleiding op Hoofddorp er nog bij. Mijn marineklas was de laatste die nog op Hoofddorp de ATPL hebben gevolgd. Hoe het er nu precies uitziet is op dit moment nog niet 100% duidelijk. De klas na mij heeft een ATPL opleiding gedaan bij de luchtmacht op Woensdrecht. Echter die werd halverwege geschrapt. Hoe de plannen er voor de komende klas uitzien, weet ik nu nog niet, maar wanneer ik intel heb, zal ik deze doorspelen.

Daarnaast staat er een verhaal onder het kopje 'lynx vlieger'. De nieuwe klassen zullen opgeleid worden voor de nieuwe marinehelikopter, de NH-90. Tevens dient nog te worden vermeld dat vliegbasis Valkenburg niet meer wordt gebruikt.

Mvg HvdZwan
 
Hoi Diana,

Alvast een wijziging dan:
Bij de kennisbank van de marine opleiding staat de ATPL opleiding op Hoofddorp er nog bij. Mijn marineklas was de laatste die nog op Hoofddorp de ATPL hebben gevolgd. Hoe het er nu precies uitziet is op dit moment nog niet 100% duidelijk. De klas na mij heeft een ATPL opleiding gedaan bij de luchtmacht op Woensdrecht. Echter die werd halverwege geschrapt. Hoe de plannen er voor de komende klas uitzien, weet ik nu nog niet, maar wanneer ik intel heb, zal ik deze doorspelen.

Daarnaast staat er een verhaal onder het kopje 'lynx vlieger'. De nieuwe klassen zullen opgeleid worden voor de nieuwe marinehelikopter, de NH-90. Tevens dient nog te worden vermeld dat vliegbasis Valkenburg niet meer wordt gebruikt.

Mvg HvdZwan


Je kunt zelf de kennis bank aanpassen;)
 
Heb wijzigingen aangebracht voor de KMA & ALO.
Voor de vrienden die komende augustus mogen beginnnen... heheh!
 
Ohw mooi, ik ga even een kijkje nemen! Bedankt ;)

*edit* leuk stukje Kazimierz, altijd handig!
 
Last edited:
De informatie over de PO1 is inmiddels ook al aardig verouderd. Je mag maar 4 fouten hebben van de 24 reeksen bij de luistertest, en de volgorde is nu als volgt:

-Ruimtelijk inzicht: Instrumenten interpretatie, 50/60 moet goed zijn.
-Hand-oog-voet coördinatie: 3D Test, minstens overal een 5 voor.
-Selectief luisteren, 20/24 reeksen moeten goed zijn.

Dit alles wordt in een halve dag voltooid, meestal 2 groepen op 1 dag.

Als je dan door bent krijg je een briefing voor de GVSS, zonder intake toets of iets dergelijks. Vervolgens moet je ruim 300 persoonlijkheidsvragen maken op de computer. Tijdens het maken van de vragen kun je meestal even wat eten in de kantine.

Ik weet niet of ik dit zelf mag bijwerken, ik doe het met alle plezier, maar ik vraag eerst om officiële toestemming
;)
 
OFX, toestemming is niet nodig. Iedereen die denkt een nuttige bijdrage te kunnen leveren kan en mag de Kennisbank aanpassen.
 
OFX, toestemming is niet nodig. Iedereen die denkt een nuttige bijdrage te kunnen leveren kan en mag de Kennisbank aanpassen.

Echt briljant dat het nu een Wiki is Diana. Super! Staat tegenwoordig veel meer (en veel betere/actuelere) informatie op dan voorheen! Ik zal eens wat maatjes in de opleiding vragen of ze mee willen klussen aan deze info-page (Apache/Sheppard) .. Keep up the good work..

Zou misschien mooi zijn als je een aantal mensen vraagt om een paar persoonlijke ervaringen toe te laten voegen aan alle onderdelen! Werkt wel motiverend voor alle aspiranten hier I guess..

Edit: Nog even het fotomateriaal voor stuk PVS hersteld.. Moet eigenlijk iemand komen die een stukje over Evora schrijft.. ik ben er immers nooit geweest.
 
Last edited:
Dank voor de updates! Echt perfect, denk dat veel mensen hier profijt van zullen hebben.

Persoonlijke noten bij de stukken zijn uiteraard altijd welkom, zal het (bij deze) nog 's onder de aandacht brengen.
 
Back
Top