Diana
Active member
MG klaagt in een andere thread over het huidige gebrek aan felle discussies op het board. Uit verveling wordt vervolgens het vruchteloze raadspel naar de identiteiten van de colours nieuwe leven ingeblazen . Dus laat ik maar 's de knuppel in het hoenderhok gooien met een nieuw onderwerp. Met gevaar voor eigen leven, aangezien ik het onderstaande schrijf als zweefvlieger, en dus zwaar in de minderheid ben (zij het wel met hoge AGP ranking).
Twente
Sinds eerder dit jaar is de CTR rond Twente niet meer actief. Héérlijk! Een heel stuk luchtruim erbij zonder dat ik rekening moet houden met de 3000 voet overvlieghoogte; zonder dat ik moet oproepen. Lekker thermieken rond Twente, zo vrij als een vogeltje. Maar in een andere thread lees ik dat ik blij moet zijn dat Twente weer een actieve luchthaven wordt...
Soesterberg
Niet meer actief. Levert dat iets op? Misschien. Maar sinds een tijdje heeft Schiphol z'n TMA al verlaagd boven Soesterberg. Hebben is hebben. Weinig kans dat er luchtruim wordt teruggegeven. Is er nog Mohikaanse luchtvaart ten westen van Barneveld? Hallo? Hallo? Anyone there?
Lelystad
Iemand hier de lange termijnplannen gelezen? Ooit gehoord van MAS?
Het zijn vooralsnog alleen plannen, maar van zo'n plaatje krijg ik spontaan hartritmestoornissen.
Ongetwijfeld komen er argumenten als het "economisch belang" en "werkgelegenheid". Maar ik vraag mij af waar de grenzen nou liggen, of moet heel Nederland met een TMA deken worden toegedekt en krijgt de kleine luchtvaart een reservaat toegewezen tussen Lochem en Diepenheim van 1000 voet hoog?
Goed, laat ik het bij mijn Calimero-positie als sport- en zweefvlieger houden, en niet verder ingaan op de vraag hoe het zit met de balans in Nederland qua uitbreiding van Schiphol en de consequenties voor een groot deel van de bevolking ten oosten van de flevopolder, want dan krijg ik het helemaal voor m'n kiezen.
Fire away!
Twente
Sinds eerder dit jaar is de CTR rond Twente niet meer actief. Héérlijk! Een heel stuk luchtruim erbij zonder dat ik rekening moet houden met de 3000 voet overvlieghoogte; zonder dat ik moet oproepen. Lekker thermieken rond Twente, zo vrij als een vogeltje. Maar in een andere thread lees ik dat ik blij moet zijn dat Twente weer een actieve luchthaven wordt...
Soesterberg
Niet meer actief. Levert dat iets op? Misschien. Maar sinds een tijdje heeft Schiphol z'n TMA al verlaagd boven Soesterberg. Hebben is hebben. Weinig kans dat er luchtruim wordt teruggegeven. Is er nog Mohikaanse luchtvaart ten westen van Barneveld? Hallo? Hallo? Anyone there?
Lelystad
Iemand hier de lange termijnplannen gelezen? Ooit gehoord van MAS?
Het zijn vooralsnog alleen plannen, maar van zo'n plaatje krijg ik spontaan hartritmestoornissen.
Ongetwijfeld komen er argumenten als het "economisch belang" en "werkgelegenheid". Maar ik vraag mij af waar de grenzen nou liggen, of moet heel Nederland met een TMA deken worden toegedekt en krijgt de kleine luchtvaart een reservaat toegewezen tussen Lochem en Diepenheim van 1000 voet hoog?
Goed, laat ik het bij mijn Calimero-positie als sport- en zweefvlieger houden, en niet verder ingaan op de vraag hoe het zit met de balans in Nederland qua uitbreiding van Schiphol en de consequenties voor een groot deel van de bevolking ten oosten van de flevopolder, want dan krijg ik het helemaal voor m'n kiezen.
Fire away!