Vogeltjes

Fish

New member
aircraftFR4102.jpg


Suicidale beesten zijn het.
 
Overload, ik neem aan dat je je eigen checklist volgt en een paar STARS gaat uploaden om tot de conclusie te komen dat het CFIT is? ;). Las trouwens dat spacial disorientation nu oorzaak nr 1 is dus CFIT is alweer jaren 90.

[serieus]
Van Flightglobal.com:
Ryanair's statement is dat er multiple birdstrikes waren. 5 lichtgewonden, waarvan 2 cabin crew.
[/serieus]

[rumor mode]Dit is allemaal complete wandelgangenpraat en speculatieve speculatie.
De geruchten van collega's op CIA hebben het over multiple strikes in beide motoren; besloten om een go-around te doen, te weinig thrust op de motoren dus toch geland. Vandaar dat de landing vrij heavy was en het left main gear het heeft begeven.
[/rumor mode]
 
Nou, ik ga het eerst in FS2002 naspelen en kijken of ik het beter kan en daarna ga ik het met mijn flightsim vrienden over hebben. Pas daarna ga ik hier postten hoe ze het beter hadden kunnen doen ;-)

Ze hebben heel veel (heeeeeel veel) vogels geraakt, mag verder nog niks zeggen, maar bovenstaande klopt aardig. Chapeau voor de crew.
 
Ze hebben heel veel (heeeeeel veel) vogels geraakt, mag verder nog niks zeggen, maar bovenstaande klopt aardig. Chapeau voor de crew.
Gelukkig heeft het internet geen "geheimhoudingsplicht"...

Short final, multiple birdstrike, mogelijk attempted go around, waarschijnlijk geen voldoende thrust, dan maar landen, left gear collapse, evacuatie....

Da's wat je uit de meeste sites en interviews haalt, bemannig een nieuwe onderboek en biertje verdient...
 
Mwah, als ik het allemaal zo hoor heeft de crew het toch zeer netjes gedaan!

Maar als ik zo naar wat nieuwe foto's kijk vraag ik me wel af of de kist nog gaat vliegen...
 
Last edited:
Ben GVD 1 dag weg en dan gebeurt er dit! Sjongejongejonge...kan dr niemand wat alleen?? :grijns:

Zijn trouwens wel angstig dichtbij de treshold...maar wel bang-on the centerline..

Vertel me eens: waarom is de L1 door niet gebruikt tijdens de evac?
 
Last edited:
Hoooowly crap zeg,...
Zijn de injured trouwens ontstaan tijdens de evacuation of tijdens de zeer positieve landing?

Al met al, gelukkig dat het niets ernstigers als dit het zou makkelijk erg fout kunnen aflopen met zo'n enorme zwerm.
 
Ik voel een nieuwe lading FCI's aankomen. Misschien wel met de opdracht tijdens de landing de wx radar aan om vogelzwermen beter/ eerder te kunnen waarnemen.

Maar los daarvan, het had makkelijk anders af kunnen lopen, RYR komt gelukkig goed weg vandaag.


"I would love to be a fly on the wall" tijdens de wekelijkse briefings waar Overload het over heeft. "After CFIT prevention and Fuel saving, we now move on to the next topic.....What was posted on Airwork this week....." :D
 
Post van PPRUNE (I know, I know...) van iemand die claimt de vader van de PF te zijn:

at 200 ft on short final at (100752LT nov) CIO a multple bird hit occurred on a RYR flight from Frankfurt Hahn to Rome Ciampino.
More than 200 birdhits were counted (afterwards)
Engine nr 1 stopped (no power)
TOGA initated by PF, captain took over and after (0,020sec) engine nr 2 stopped
Put him down on the runway (a bit hard as you can see)
However NO CASUALTIES at landing (7 persons were taken into hospital due to neck complaints)
Crew did a perfect job
No paint programs were used to modify the photo or any ropes were used to evacuate the crew the crew asked for stairs to evacuate the passengers
The slide and the doors were openend by the recue services (see photo)
 
Ja en weet je waar de birdstrike-boy vandaan komt? DUIVEN...echt, ik viel van mn stoel van t lachen...shit happens

O ja: vraag een Italiaan nooit om stairs voor een 'evacuatie'...ten eerste omdat die stairs pas overmorgen komen, ten tweede hoort die spaghettiknager alleen maar 'evacuatie' en gaan de alarmbellen af.

O ja 2: Company procedure is bij unusual attitude altijd de evacueren, en dat die je nou eenmaal met de slides...want daar zijn ze voor...beetje duf dit
 
Vandaar dubbel debiel als je daar 4 Crews voor hebt (dan heb je er voor elke deur 1 he? geen zware studie voor nodig), de enige belangrijke drill is (met emergency descent dan) en er duidelijk de eerste minuten niets gebeurt. Maar moet wachten totdat Guido op zn ladderwagentje de deur open doet...

Ik hoop dat ze hun dagelijkse salesquotum hebben gehaald op de voorgaande sector want anders zijn ze natuurlijk zwaar in de sh*t

Dus een mooie buikschuiver, waarschijnlijk beter dan wie dan ook had kunnen doen...maar helaas de kers op de appelmoes vergeten
(grappig is de unusual attitude pax evac net afgelopen jaar standaard sim-onderdeel geweest)
 
Last edited:
Back
Top