Stand van Zaken Deel 24

Status
Not open for further replies.
een maat van mij zou zondag naar portugal gaan. Het wordt nu inderdaag al weer afgelast wegens slecht weer, net als 2 weken geleden.... toen werd het ook weer afgelast, dus dit jaar vliegen ze niet meer in portugal denk ik, ivm kerst enzo... ik heb waarschijnlijk komende donderdag 18 dec. mijn eindgesprek...
 
crashdummy wat had je eigenlijk de vorige keer fout gedaan doordat je de FAM niet gehaald hebt?

groet

Ik was gewoon niet sterk genoeg. Ik heb er ook helemaal niet bij stil gestaan dat ik te weinig kracht zou hebben om erdoorheen te kunnen komen, maar ik wist wel dat mijn conditie aan de slechte kant was. Ik heb daarom de hele zomervakantie flink aan mijn conditie gewerkt, en de conditietest heb ik ook met vlag en wimpel gehaald. Ik kwam alleen op ieder onderdeel van de kracht net iets te kort. Mensen kunnen dan wel zeggen dat je je beter voor had kunnen bereiden, maar het gaat toch erg snel als je 2 en een halve week nadat je de po1 gehaald hebt al de FAM mag doen.

Ik mocht dus na 3 maanden terugkomen om het krachtonderdeel te herkansen, en ik heb deze keer er een erg goed gevoel bij. Ik ben namelijk op dezelfde dag dat ik afgekeurd was begonnen met fitnessen, 3 keer per week. Dit heb ik 3 maanden lang gedaan, met daarnaast ook nog eens 3 keer voetballen per week. Bij bijna alle oefeningen heb ik nu het dubbele lastgewicht gehaald, dus ik heb goede hoop dat ik het deze keer wel ga halen. ;)

mvg
 
Goed bezig allemaal jongens!

Heyyy Jordy mooi man! Op naar VMO2! Over je gaatjes, ik had er ook een paar maar ben er niet voor afgekeurd of zo, moest naar de tandarts en dan bewijs van de tandarts opsturen naar CML. Dus ze zijn precies, maar in principe ook flexibel.

Volgens mij had ik gehoord dat er in de winter best goed gevlogen wordt, na kerst dan... In Portugal.. Dus met een beetje geluk :D
 
Voor de SvZ: Ik heb de FAM op 6 januari afgezegt. Ik ben nog te druk bezig met het afronden van mn werk. Gelukkig begrepen ze het bij het CML en kan ik bellen wanneer ik er aan toe ben. Ik kan nu nog intensiever sporten, en bel ze over een paar weken op voor een nieuwe afspraak.
 
mmmmm dat wordt dan best wel lastig denk ik voor mij Vmo als ik doorkom want ik ben redelijk smal en niet zo supersterk, heb wel kracht maar ben geen superman
 
weet iemand dan ongeveer wat de eisen zijn bij de FAM. dat je een bepaald aantal kilo moet trekken ofzo? of wegduwen?
 
Nee, het gaat met zo'n luchtdruk-geval en het hangt volgens mij van je lengte en gewicht af wat je moet kunnen drukken. Als je regelmatig aan opdrukken doet (en daarmee ook wat rug- en buikspieren pakt) en aan hardlopen doet moet het goed komen.
 
Vandaag herkansing FAM gehad en gehaald :). Ik had de meeste onderdelen enorm verbeterd zoals bijvoorbeeld de kracht in mijn beenspieren. Bij de eerste FAM haalde ik een score van 37(dit zijn voor ons nietszeggende cijfers maar ik denk dat ze toch goed de verhouding weergeven) en de norm was 40. Na 3 maanden flink trainen heb ik vandaag een score van 67 behaald. Zo waren ook mijn buik en rugspieren flink versterkt, en mijn armen iets minder maar nog steeds ruim voldoende.

Morgen heb ik dus mijn VMO2, en ik ben vandaag ook alvast op de wachtlijst gezet voor de PVS (als 27ste).

mvg
 
nou vandaag de eerste gvss gehad,

voor iedereen de GVSS valt echt vies tegen.
Je denkt dat je alle theorie in je hoofd hebt, dan moet je allees ineens gaan toepassen.
De FAM vlucht ging ronduit gewoon slecht.
Vlucht A ging netjes
Vlucht B redelijk

Er komt gewoon steeds bij iedere vlucht een nieuw aspect. Er wordt verlang van je dat je van je fouten geleerd hebt en dat je die goed toepast bij de volgende vlucht.
dat alleen is al moeilijk genoeg. Daarbij krijg je bij iedere vlucht nog iets nieuws .

Na deze dag ben je echt mentaal kapot, en ik ga ook zo lekker nog even leren en naar bed
 
Dan ga ik morgen ook maar eens bellen, wil ook wel weten welk nummertje ik dan ben :D

@JFJ

Had (waarschijnlijk) een gaatje achter een vulling zitten. Maar volgens mij was dat niet zo, ofzoiets. Blijkbaar kunnen zij iets zien op die röntgen foto wat ik niet kan :) Had ook nog een klein gaatje wat de tandarts wist, nu is direct alles waar ook maar iets zat gevuld. En dat was goed nu dus goed genoeg... Helaas 2 weken moeten wachten tot ik hoorde dat ik naar de tandarts moest en toen nog 3 weken moeten wachten voordat ik echt naar de tandarts kon. Heeft dus weer heel wat tijd gekost :huilt:

@Martines

Zit jij ook nog in de running?
 
@Martines

Zit jij ook nog in de running?

@jan

Ja ik zit nog in de running :D gisteren me eerste verstandskies eruit gehaald wat nodig was na vmo-2. 7januari wordt de ander getrokken. Dan zit er nog 1, maar die zit bij een kaakzenuw, kaakchirurg bij het cmh zei dat die er ook uit moest, maar de kaakchirurg die ik gisteren had vond dat niet nodig (risico bij het raken van de kaakzenuw is een verdoofde lip voor lange tijd of voor altijd)

Verder sta ik wel in de wacht voor portugal.

Gr martin
 
@jan

Ja ik zit nog in de running :D gisteren me eerste verstandskies eruit gehaald wat nodig was na vmo-2. 7januari wordt de ander getrokken. Dan zit er nog 1, maar die zit bij een kaakzenuw, kaakchirurg bij het cmh zei dat die er ook uit moest, maar de kaakchirurg die ik gisteren had vond dat niet nodig (risico bij het raken van de kaakzenuw is een verdoofde lip voor lange tijd of voor altijd)

Verder sta ik wel in de wacht voor portugal.

Gr martin

He, ik heb vandaag mijn VMO2 gehad, en ik heb ook te horen gekregen dat ik mijn onderste 2 verstandskiezen moet laten verwijderen. Dus vandaag meteen gebeld om een afspraak te maken :). De kaakchirurg waarbij ik de afspraak heb gemaakt vertelde inderdaad ook iets over die zenuw en een verlamming.

@8ereek: Jammer man! hoeveel hadden het nog meer niet gehaald?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top