PPL gehaald

FlightCadet

New member
Voor degenen die het interesseren (mij om te beginnen :))

Ik behoor vanaf gisteren tot de gebrevetteerden, heb namelijk mijn PPL skilltest met goed gevolg afgesloten.

Biertje anyone? :biertje::grijns::grijns::grijns:
 
Gefeliciteerd en many happy and safe landings

Biertje? Wanneer je een keer op EHLE bent, dan zeg ik geen nee :)
 
Gefeliciteerd en geniet ervan zou ik zeggen. Verder nog aspiraties of gewoon lekker een beetje rondvliegen?

Groeten Columbus
 
Thanks allen :)

Als ik ga toeren laat ik wel weten waar ik naar toe ga, als iemand dan in de buurt is doen we een bakkie ;)

Aspiraties: niet het professionele circuit in, maar wel rustig aan richting ME - IR, en als ik toch daar ben misschien wel CPL.
Ik heb gezien leeftijd, en vooral thuissituatie etc besloten niet voor een carriere te gaan, maar wil me wel blijven ontwikkelen. De naam FlightCadet zal ik dan ook altijd in gedachten houden: nooit te oud om te leren ;)
 
FlightCadet,

Jaja, ik ken het gevoel en de houding, ik praatte precies zo toen ik in Maart 2004 m'n PPL haalde bij OFT in Kissimmee Florida. Verder geen plannen, alleen een beetje rondhobbelen in een SEP.

Nu, November 2008 heb ik m'n eerste baan. Dus bereid je gezin, vrienden en familie er maar op voor. Als het virus er eenmaal in zit is het er zo nog maar niet uit!

Groeten

:radar: André :radar:

PS: Toen tijdens mijn zoektocht naar meer info stuite ik op www.airwork.nl en heb daar veel info gevonden waarmee ik aan de slag ben gegaan. Na jaren hier aanwezig te zijn geweest ook een hoop mensen leren kennen via de site op o.a. de BBQ en Borrels. Laat ik het kort samenvatten, zonder Airwork was ik niet geweest waar ik nu ben! En laat dat al die eigenwijze wannabee's maar eens in de oren knopen als er weer eens een stukje goedbedoeld advies gegeven word door een ervaren man/vrouw!
 
Last edited:
Hallo FC,

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal (nautical natuurlijk).
Het gevoel ken ik en daarom mischien een kleine teleurstelling... Het wachten op je brevet duurt nog even omdat sinds 22-10-2008 de dames en heren van IVW bezig zijn met het uitschrijven van de mijne :)
 
@ André, heheh, who knows. Ik heb het nog niet helemaal achter me gelaten, maar toch wel ver. In ieder geval super van je baan. Je Headset heeft afgelopen woensdag goed dienst gedaan in ieder geval :rt::biertje:


@ Flying Chicken: Allright! Eens kijken wie sneller is dan? Ik heb in België mijn brevet gehaald, dus ben afhankelijk van het Bestuur der Luchtvaart in Brussel. Mijn examinator kon echter pas komende maandag de spullen opsturen, dus die tijd moeten we ook in acht nemen bij de vergelijking.

En los van dit alles, jij natuurlijk ook PROFICIAT! :) grappig, jij hebt ook FC als afkorting, hoe gaan we dat nou oplossen :p:
 
IO-30-C~Congratulations-from-the-Guy-with-an-Orange-Tie-Posters.jpg
 
Hoi FlightCadet,

De "race" is aangenomen. Ik ben ook wel benieuwd welke ambtelijke molen het snelst draait.
Mag jij nu ook nog een bonus betalen voor ze aan het werk gaan? Het eerste wat ik zag nadat de aanvraag bij IVW was binnengekomen was een acceptgiro ter grootte van €487,- en de mededeling dat de aanvraag pas in behandeling kon worden genomen als dit bedrag voldaan was.

Overigens voor de afkorting hoeft geen probleem te bestaan... Gewoon de moeite nemen om de naam uit te schrijven!

Flying Chicken.
 
Cheers :biertje:

Flying Chicken:

Ik denk dat ik de mannen en vrouwen in Brussel € 140,00 schuldig ben. Wel heb ik de examinator ook al € 200,00 toegeschoven. Zou dus totaal € 340,00 kosten? Exclusief vliegtuighuur ( € 95,00 per uur all in) natuurlijk.
 
Oeps,

Examen (all inclusive, dus met vliegtuighuur en examinator) €521,-, IVW €487,- kom ik op een totaal Nederlandsche bijdrage van €1008,- !!!!!!!

Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over een PPL-A SEP door mij gevlogen op een Cessna 152.
 
Hoi Flight Cadet

Gefeliciteerd uiteraard... en dat biertje staat... kon trouwens niet misgaan met zo'n schoon gepoetste kist...

cheers!!!!!
 
En vanaf EHMZ ook van de gefeliciteerde!
:yeehaa:

Je bent van harte welkom hier!
:biertje: Proost!!!

GRtz VF
 
Back
Top