In principe kan iedereen bij elke airline werken?

Hades

New member
Onder het motto van "Domme vragen zijn ook vragen" lever ik even mijn bescheiden bijdrage ;)

Als alles goed gaat krijgt elke OAA graduate die een overall score van 80% behaald een interview bij BA - Natuurlijk lopen niet alle graduates zomaar de strenge BA selectie door.

Als je de selectie niet haalt - maar na een jaar of 3 hourbuilding nog eens probeerd kan je in principe toch binnen raken via de minimum eisen of veranderd ervaring niet zo veel aan de selectie?

Idem bij andere airlines (Met uizondering van Airlines waar je maar 1x mag soliciteren - ben wel niet 100% zeker of die nog bestaan, en zo ja welke)

Vandaar in principe kan iedereen bij elke airline werken, of is dat wat overdreven ?

Kind regards
 
Als alles goed gaat krijgt elke OAA graduate die een overall score van 80% behaald een interview bij BA - Natuurlijk lopen niet alle graduates zomaar de strenge BA selectie door.

Is dit ook voor EPST studenten die OAA hebben gedaan???? Lijkt me overigens sterk dat met de komende crisis en de de onafwendbare aannamestop dat deze regel van kracht zal blijven.
 
Ook EPST studenten V-entje. je wordt als EPST student nog altijd beschouwd als 'Oxford' student, dus deze regel geldt ook voor ons 'cloggies'.
As a matter of fact doen de NL'ers het best goed bij BA in de aanname's.
Dat gezegd hebbende.. er is momenteel een complete aanamestop vanwege door jou genoemde economische problemen.
Ik denk dat zodra de aanname's weer starten deze Oxford regel van kracht blijft, so keep the faith.
 
Om eventjes mijn vraag te herformuleren / duidelijker te maken;

Als je na graduatie een gesprek krijgt bij Airline X, maar niet door de selectie komt - wil dit dan zeggen dat je enkele jaren later via de minimum eisen ook niet door de selectie zal raken ?

Want ervaring veranderd namelijk niet zo veel of je nu wel of niet aangenomen zal worden, niet waar ?

Mvg
 
wat betreft OAA en scores > 80% dat geldt alleen voor integrated studenten en niet zo als ik als modulair. Dus mocht ik meer dan 80% halen, dan nog is er geen mogelijkheid voor mij (bij economisch welzijn) bij BA
 
Omdat ik geen nieuw topic wil openen vraag ik het wel in mijn oude ;)

Bij je eerste airline job, zijn je punten en vliegschool een belangrijke factor om de job te krijgen.

Ik vroeg me enkel af, bij eventueel ge-airline-hop kijkt men naar ervaring - maakt het uit waar je voordien vloog ?

Zoals 'We geven voorrang aan piloten die eerder al bij een main-carrier zoals Lufthansa vlogen, boven iemand die enkele jaren voor bvb EZY vloog.

Of is men niet zo discriminerend daarin ? ;)
 
Ik heb nog nooit van een maatschappij gehoord die voorkeur geven aan mensen die bij bedrijf X hebben gewerkt. Er zal in Europa enkel voorkeur gegeven worden aan bepaalde opleidingen, maar buiten Europa en hier in New Zealand is mij nog nooit gevraagd waar ik mijn brevetten heb gehaald.

Het enige wat telt zijn je uren en dan vooral uren in ME en in Airline Operation. Dus het maakt niet uit als je bij BA wilt solliciteren of je nou 3 jaar gewerkt hebt voor Easyjet of 3 jaar gewerkt hebt voor Lufthansa. Overigens lijkt het me zeer onverstandig om na 3 jaar senioriteit bij Lufthansa, dat te verruilen door onderaan te beginnen bij BA.
 
Om eventjes mijn vraag te herformuleren / duidelijker te maken;

Als je na graduatie een gesprek krijgt bij Airline X, maar niet door de selectie komt - wil dit dan zeggen dat je enkele jaren later via de minimum eisen ook niet door de selectie zal raken ?

Want ervaring veranderd namelijk niet zo veel of je nu wel of niet aangenomen zal worden, niet waar ?

Mvg

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je jaren later ook niet door de selectie zal raken.

Een selectie is een momentopname. De vorm van de dag is erg belangrijk (goed geslapen, zenuwen etc.).

Inderdaad kan iedereen bij elke airline werken.
 
Back
Top