Getrouwd maar toch opleiding?

question

New member
Beste heren/dames vliegers,

Ik vraag mij af of de KLu, MLD rekening houdt met mensen die bij aanvang van hun opleiding al getrouwd zijn. Weten jullie hier misschien meer over? Ik neem aan dat je niet een echt scheiding kan gaan aanvragen wanneer je de opleiding tot vlieger wil gaan volgen? Ik kan me namelijk voorstellen dat niet veel huwelijken het overleven wanneer de echtgenoot voor 2 jaar naar de VS zou gaan.

Zijn hier bepaalde regels / afspraken voor?

grt
 
Question,

Als je getrouwd bent kan je vrouw gewoon mee naar de USA, en je kan het je ook wel verooloven, want je verdient er niet slecht, zelfs niet als student. Ik ken wel iemand die dat ook al gedaan heeft.

Succes!

:radar: André :radar:
 
Zelf in de introfilmpjes die ze op de opendag(en) laten zien, wordt door verscheidene piloten verteld over hun selectie rondes. Hierin verteld ook een piloot over het feit dat hij, toen hij bezig was met de opleiding, met zijn vrouw en kind naar de US kwam om daar de opleiding te gaan volgen.
 
Last edited:
Licht aan de opleiding die je gaat volgen. Voor F-16 zit je er bijna 2 jaar. Voor Apache ongeveer anderhalf jaar. Voor Chinook iets meer dan een jaar en voor Cougar net iets minder dan een jaar (jammer voor mensen die een auto belastingvrij mee willen nemen :eek!:)

Er zijn zat voorbeelden van mensen die of getrouwd daarheen zijn gegaan en mensen die aldaar getrouwd zijn (lees mijzelf) met de vriendin uit NL en anderen weer met een Amerikaanse.

Als je absoluut zeker bent dat je de liefde van je leven gevonden hebt en de rest van je leven met haar wilt delen, zou het zeker niet mijn advies zijn om alleen die opleiding in te gaan! Je bent al getrouwd, neem haar mee. Je krijgt extra geld als je daar zit met partner. Je hebt dan voldoende geld om ook leuke dingen te doen (lange weekends reizen door de States, vakanties zijn zeer schaars overigens. Meestal alleen kerstvakantie).

Het scheelt ook als je thuis je 'ei' kwijt kan over het werk en je partner redelijk begrijpt wat je bedoelt (als je partner mee gaat, zal ze die eigenschap snel hebben).

Later, Lay-Z8
 
Over de vraag hoe lang het gedeelte in amerika duurt:


*Qoute*
Na jouw EMVO als je geselecteerd wordt voor de F-16 ga je 1,5 jaar
naar Amerika inclusief Springfield.
Je komt tussendoor c.a. 2 weken naar huis, bedenk je dat wij je
dan ook bezif houden met drukkamer training en centrifuge.

Info over de heli opleiding staat op de DVD die je heb gekregen.
Als je na jouw EMVO te horen krijgt helicopter dan blijf je nog 3
maanden langer op de EMVO,
daarna ga je 1,5 jaar naar Amerika en zie verder zoals beschreven
bij F-16.
*

Ik heb toevalling vorige week de vraag gemaild aan de Klu vragenhelpdesk, en kreeg dit antwoord terug. Right from the voorlichter.
 
Ook voorlichters hebben niet altijd gelijk...

F-16 is voor aankomende lichting 2 jaar en 3 weken in de States (en dat is inclusief springfield). In deze periode geen geplande periode in Nederland, enkel misschien vakanties als je besluit naar NL op vakantie te gaan.
 
Heli hangt het er ook volledig aan wat je gaat vliegen, en al helemaal hoe de Amerikanen meewerken. Vakanties.... Kerst, verder niet.
 
Vergoed de luchtmacht ook de kosten van het heen en weer vliegen van je vriendin (of vriend) als je in de opleiding zit daar?
 
Je krijgt extra "inkomen" Wanneer je vriendin/vriend meeneemt;) Is ook te lezen in de vorige posts ...

...
Je bent al getrouwd, neem haar mee. Je krijgt extra geld als je daar zit met partner. Je hebt dan voldoende geld om ook leuke dingen te doen (lange weekends reizen door de States, vakanties zijn zeer schaars overigens. Meestal alleen kerstvakantie).
 
Tenzij de regeling veranderd is, krijg je iedere 9 maanden een ticket vergoed om naar huis te vliegen. De terugreis moet je zelf betalen :rolleyes:, oh nee.....is een retour natuurlijk. Dit komt eigenlijk neer op iedere keer met kerst een gratis ticket, want tussendoor hebben de meesten geen tijd om naar huis te gaan. Enkelingen die een week eerder klaar zijn met bijv de T-37 fase of T38 fase kunnen nog eens een weekje tot hooguit twee weken naar NL.

Het ticket kun je ook aan je vriendin geven, of vriend om naar de VS te komen. Is natuurlijk ook een leuke optie. En als je 's haar tussendoor wilt laten langskomen.....dan betaal je toch gewoon haar ticket. De meesten hebben nog geen eigen huishouding en maar een goedkope auto.....geen maandlasten dus, dan verdien je daar geld als water! Je enige vaste lasten zijn dan het stappen en de uitjes in de weekenden. :cool:
 
Back
Top