M
Morning Glory
Guest
Dus als iemand helemaal voor de KLS gaat is het per definitie een nep-vlieger die alleen geïnteresseerd is in een mooi salaris en opscheppen op verjaardagen. :biertje:
EXACT!:grijns::grijns:
Dus als iemand helemaal voor de KLS gaat is het per definitie een nep-vlieger die alleen geïnteresseerd is in een mooi salaris en opscheppen op verjaardagen. :biertje:
En je hebt ook veel vrij.. minder tijd in een benauwde cockpit en meer tijd aan het strand!EXACT!:grijns::grijns:
De KLS is niet de enige weg naar Rome. En ook niet oneindig veel beter dan andere scholen.
Maar de KLS biedt meer zekerheid dan de meeste andere scholen. En zekerheid is een groot goed. Zeker voor iemand die een schuld van 100 k aangaat, terwijl hij/zij niet helemaal in het profiel van airlines past , terwijl de de mensen die daar wel in passen het ook al moeilijk genoeg hebben om een baan te vinden.
In de wachtlijst tijd kregen KLSers (en niet KLSers op de wachtlijst) vanuit de KLS een gesprek (op Schiphol nb) geregeld met Austrian en Alitalia (alleen wilden ze toch alleen maar de KLSers bleek). Later zijn vanuit KLS ook dingen geregeld voor BA en de grote LH (alhoewel dat weer door een KLSer zelf opgezet was). Dat zijn airlines waar je meestal zonder hulp (lees vliegschool) niet naar binnen mag komen als ab initio
Ik geloof ook niet dat de KLS een baangarantie geeft. maar dat de kans om aangenomen te worden bij een airline een stuk groter is dan bij veel andere vliegscholen.
Dat is exact wat we doen :biertje:@Ka7
Ka7, I simphatise with you, and your other half, but, een welgemeend advies aan jullie beide. Capitalise first on your academic qualifications, als je daarna nog steeds wil vliegen voor je beroep, be my guest.
Cheers
Art
Overload, wat je daar beschrijft qua attitudes van sommige afgestudeerden is absoluut zum kotzen.
Het belangrijkste in een vlieger, maar ook als persoon in het algemeen, vind ik attitude. Een positieve attitude, goede werkethiek, relativeringsvermogen en gebrek aan arrogantie is zeer belangrijk.
Ik heb het al vaak gezegd: Als je alleen bij de KLS je opleiding wil doen en anders niet (of alleen bij KLM wil vliegen of anders niet), sodemieter dan alsjeblieft op. Het getuigt van een enorm gebrek aan realiteitszin en dat is wat mij betreft een reden tot afwijzing. Als je vliegen leuk vindt, word dan vlieger. Doe het niet voor de status, het geld, de stewardessen of de zonnige bestemmingen. Doe het als je het vliegen van vracht in een turbopropje in Donker Afrika of Wladiwostok kicken vindt.
Mensen die gaan vliegen omdat ze kicken op status (belangrijke reden om alleen bij één specifiek bedrijf/flag carrier te willen vliegen) of voor het geld of andere materiële zaken zijn namelijk over het algemeen niet zo prettige individuen. Veel van dit soort mensen vinden zichzelf heel wat en laten dat graag merken. Daarnaast hebben ze benedengemiddelde motivatie om in zichzelf te blijven investeren als vlieger. En dan niet qua geld, maar qua inzet en moeite om je procedures op peil te houden, je vliegcapaciteiten te vergroten, nieuwe dingen te leren en je horizon te verbreden. Weinig trots in het voeren van een optimale, veilige, efficiënte operatie omdat hun prioriteit elders ligt. Zolang het niveau nèt genoeg is om de 6-maandelijkse prof-check te halen is het al best.
Brrr...
Of je wilt vliegen, of je wilt het niet. En disclaimers als "* alleen bij KLM/KLS" passen daar niet in thuis.
Wat is er mis mee als iemand voor de stessen, de sex en de poen gaat vliegen? Dat ze met hun ongemotiveerde en onprofessionele houding naast mij in de cockpit zitten, that's what. Dat een jonge co meer oog heeft voor de stessen tijdens de vlucht dan de VORDME approach die hij later moet gaan doen op een lastig veld kom je al vaak genoeg tegen en ik verwacht toch van mijn collega een behoorlijk niveau professionaliteit maar ook zelfkennis en zelfmotivatie en vliegcapaciteiten.