Wat doe je als je bij KLS bent afgewezen??

Even terug op topic. Jepele, heb je enig idee hoeveel Nederlandse vliegers er NIET van de KLS komen, dat zijn er heel wat. KLM is niet de enige maatschappij in deze wereld en wat mij vooral opvalt bij de KLM is hun arrogantie tegenover mensen die bij een andere maatschappij vliegen (zal straks een voorbeeld posten in het topic van opmerkingen van PAX).

Julien said:
Ik heb het in de jaren dat ik nu vlieg iets van 6 keer meegemaakt bij verschillende personen. Eentje is nog van niet zo heel lang geleden.

Gelukkig generaliseer je totaal niet. Want dan zou dan stiekem wel een beetje blijken dat je toch niet zo intelligent bent als je zelf denkt.
 
Helemaal mee eens fokkerkoning!
Als je bij de KLS wordt afgewezen dan houdt het gewoon op!

Zelf ben ik tot de COVA gekomen dus ik weet er alles van
 
Even advocaat van de duivel spelen. We doen hier een beetje lacherig over de 'KLS is de enige optie houding', maar ik kan me perfect voorstellen dat dat voor sommige vliegers inderdaad zo is.

Neem het ENORME financiële risico dat je neemt. Wat gebeurt er als je niet aan de bak komt? Dan heb je nog leeftijdsdiscriminatie. Tel daar een fijne economische crisis bij op, en je begrijpt dat het volgen aan een vliegopleiding voor de ouderen onder ons (vaak al met studieschuld) een zeer heikele onderneming is.

Dan is het fijn als je bij de KLS aangenomen wordt. Die zekerheid is dan een stukje groter.

Wij hebben de keuze gemaakt. Of de KLS of niet vliegen. Want als je nu in deze tijd als dertig+jarige lowtimer de arbeidsmarkt op moet.. :eek!:

Noem mij negatief, maar ik vind in (ons geval) de kans dat het mis gaat gewoon te groot. Als het fout gaat zit je er heeel lang aan vast! Vliegen is prachtig, maar niet ten koste van alles.

Ik slaap er in ieder geval een stuk beter door. :biertje:
 
Je pense, donc je suis

Je pense, donc je suis

Heb daar overigens meer respect voor dan iemand die met twee vingers in z'n neus van de havo direct doorstroomt naar de KLS en direct met z'n kont in een 747 belandt.

Wat is dat nou voor poep argument om iemand meer danwel minder te respecteren. Ken jij die 20 jarige HAVO doorstromende 747 Co-Co? Heb jij dan ook een goede reden om iemand "minder" te respecteren vanwege een pad die hij heeft bewandeld en heeft gekozen? Zum kotzen. Gelukkig hangt er dan ook heel weinig van jou mening af en zit voorlopig dan ook niemand op je respect te wachten. Presteer eerst maar eens iets, want voorlopig heeft die 17 jaar oude Havist op de KLS een goede voorsprong op je.

Ik respecteer die DC3 vlieger die jaren heeft moeten ploeteren voor zijn baan in de meest barre omstandigheden net zoals ik die 17 jarige Havist respecteer die alles in een keer inkopt en bij KLM aan de bak gaat. Ik ga iemand zijn prestatie niet ondermijnen vanwege het feit dat iemand anders het misschien wel moeilijker had of heeft.

Onze collega's bij de KLM hebben een mooie baan en mooie arbeidsomstandigheden en daar feliciteer ik ze mee, dat hebben ze goed voor elkaar. Er zijn alternatieven (Voor mij is KLM ook geen optie, EPST) om elders ook die zelfde danwel betere voorwaarden te hebben, maar dan duurt het simpelweg iets langer. Goed, ga ik daar dood van? Nee. Waar ik zo verdomde slecht tegen kan in Nederland is die immer aanhoudende afgunst, zelfs onder collega vliegers! Als iemand iets beter heeft geregeld dan is het meteen allemaal kut, poep, dit, dat, zus, zo.

Echt, regel je eigen shit gewoon en laat die KLM'ers met rust. De enige reden waarom ze als arrogant worden bestempeld is omdat zij hebben wat zo velen van ons zouden willen. Ze worden een gek aannamebeleid verweten, terwijl ik nog geen enkele KLM vlieger ken (En ik ken er genoeg) die er voor verantwoordelijk is of het er mee eens zou zijn.

Get a grip, regel je eigen leven en laat die knakkers gewoon hun werk doen. Iedereen blij.

Julien, ik snap ook niet waarom jij, in jouw positie, je druk maakt om hoe het Nederlandse "volk" of zelfs de vliegers bij de KLM tegen jouw positie aankijken als FO bij de grote bazen in Parijs. Als ik jou was zou ik mij simpelweg kapotlachen, je hebt het beter geregeld. Als ik zou moeten kiezen tussen een positie bij de KLM of AF zou ik het wel weten en meteen een Frans woordenboek kopen. En dat is niet omdat ik ook maar iets slecht vind aan de KLM. Ik begrijp dat dat niet geldt voor velen van ons, maar daar zou ik alleen maar om lachen als ik in jouw positie zou zitten.

En ontopic, over de vraag of het na de KLM over moet zijn: Eigen keuze. Wil je alleen bij de KLM aan de slag, ja dan zou ik maar kappen ja. Echter zou mij in dit geval wel afvragen of ik uberhaubt bij de KLS aan de slag zou moeten, gezien het feit ik mezelf dan kwalijk zou nemen dat ik niet gemotiveerd genoeg ben om het te halen. Maar dit is een persoonlijke keus die iedereen zelf moet maken. Succes.
 
Last edited:
Heb het onderwerp even gevolgd, ik weet, als pensionado is dit niet echt een onderwerp om je druk over te maken, maar, er zijn een aantal stellingen geponeerd waar ik toch even wat vraagtekens bij wil zetten, met Uw welnemen.

"Wij hebben de keuze gemaakt. Of de KLS of niet vliegen."

"Als je bij de KLS wordt afgewezen dan houdt het gewoon op!"

"Ik zou denk ik gewoon van een hoog gebouw springen als ik was afgewezen bij de kls, je leven heeft dan toch geen zin meer! "

"Als ik afgewezen zou zijn bij de KLS? Zou ik een ander beroep gaan zoeken want dan ben ik niet geschikt als vlieger"

"Dus 99% van alle piloten op de wereld zijn ongeschikt omdat ze niet de KLS hebben gevolgd? "

OK dan. Ik daag iedere wannabee uit, bij deze, hier een discussie aan te gaan, met mij, Art H. voor wat betreft het volgen van de beste opleiding in relatie met het beschikbare kapitaal en de genoten vooropleiding, plus de eigen formulatie van de toekomst perspectieven zoals ze nu dagelijks, als je er naar wilt kijken,
zonder pardon onder de aandacht gebracht worden, in de Financial Times en aanverwante publikaties, niet te vergeten de Bloomberg analysis zoals te zien op gratis websites en late nite shows.

Alle topics en gevoeligheden welkom.
But be prepared, ik heb een een "Bullshit Detector" geinstalleerd, thanks Modjes,

Spit your beans here, maar loop niet jankend weg wanneer je argument niet steekhoudend blijkt in een peer to peer discussie.

Als echter de consenses is dat Art H, gewoon achter de geraniums moet blijven zitten, then so be it. Just tell me.
Otherwise, lets discuss, no holds barred

Cheers
Art
 
Nou Art, ik ben nu in ieder geval wel benieuwd wat jou advies aan een wat oudere (27-31 jaar) niet duits sprekende wannabee met een bsc en een beetje werkervaring zou zijn........
 
@ FF

Het gaat er hier niet om wat ik vind wat jij moet doen, het gaat hier om wat jij vind wat je moet doen. Daar delibereren we over, min of meer, in positieve zin natuurlijk.
Met in en output van reizigers in het zelfde schuitje.

Eerste opmerking mijnerzijds, je bent niet te oud.

Cheers
Art

Next?
 
Dames en heren, wannabees zijn mensen die wel willen vliegen maar het niet doen en dit forum is er voor mensen die vlieger willen worden en dat WEL gaan doen.

De wijze raad die jullie altijd verzorgen hier lijken bij het gebruik van het woord wannabee een beetje op misplaatste tips aan mensen die in hun appartementjes in flatgebouwen op FlightLevel 5 een 737NG sim bouwen en in hun weekenden naar Parijs gaan vliegen en op maandagochtend bij de koffieautomaat vertellen dat ze weer eens Lissabon hebben aangedaan. Na de koffieautomaat gaan ze dan naar hun bureautje en naar buiten zitten kijken omdat ze nooit selectie hebben gedaan voor een vliegschool.

En mag ik Art aansporen zijn Dikke van Dale er bij te pakken en 'sarcasme' op te zoeken?
 
Wat is dat nou voor poep argument om iemand meer danwel minder te respecteren. Ken jij die 20 jarige HAVO doorstromende 747 Co-Co? Heb jij dan ook een goede reden om iemand "minder" te respecteren vanwege een pad die hij heeft bewandeld en heeft gekozen? Zum kotzen. Gelukkig hangt er dan ook heel weinig van jou mening af en zit voorlopig dan ook niemand op je respect te wachten. Presteer eerst maar eens iets, want voorlopig heeft die 17 jaar oude Havist op de KLS een goede voorsprong op je.

Ik respecteer die DC3 vlieger die jaren heeft moeten ploeteren voor zijn baan in de meest barre omstandigheden net zoals ik die 17 jarige Havist respecteer die alles in een keer inkopt en bij KLM aan de bak gaat. Ik ga iemand zijn prestatie niet ondermijnen vanwege het feit dat iemand anders het misschien wel moeilijker had of heeft.

Onze collega's bij de KLM hebben een mooie baan en mooie arbeidsomstandigheden en daar feliciteer ik ze mee, dat hebben ze goed voor elkaar. Er zijn alternatieven (Voor mij is KLM ook geen optie, EPST) om elders ook die zelfde danwel betere voorwaarden te hebben, maar dan duurt het simpelweg iets langer. Goed, ga ik daar dood van? Nee. Waar ik zo verdomde slecht tegen kan in Nederland is die immer aanhoudende afgunst, zelfs onder collega vliegers! Als iemand iets beter heeft geregeld dan is het meteen allemaal kut, poep, dit, dat, zus, zo.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben er niet op uit om verkeersvlieger te worden. Die aspiratie had ik eens, maar ik doe nu een engineeringsopleiding en heb het daar meer dan naar mijn zin. Vliegen is mijn hobby, niet mijn leven.

En ja, ik heb meer respect voor iemand die ploetert voor zijn werk dan iemand die achterover in zijn bureaustoel hangt terwijl alles vrijwel vanzelf naar zich toe komt. Ik heb niet gezegd dat daar iets mis mee is, of dat ze het dan niet verdienen. Ik heb het al vaak genoeg zien gebeuren dat dergelijke personen te vol van zichzelf worden en op een gegeven moment gaan aannemen dat alles vanzelf aan komt waaien (niet in de luchtvaart, maar mensen none the less), terwijl anderen er hard voor moeten zwoegen.

Dat jij niet op mijn respect zit te wachten is jou probleem, en dat interesseert me verder ook vrij weinig. Iemand die van het vmbo zich naar het wo werkt, daar neem ik mijn pet echt wel voor af.

En ja, ik ken die ene coco op de 744 wel.
 
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben er niet op uit om verkeersvlieger te worden. Die aspiratie had ik eens, maar ik doe nu een engineeringsopleiding en heb het daar meer dan naar mijn zin. Vliegen is mijn hobby, niet mijn leven.

En ja, ik heb meer respect voor iemand die ploetert voor zijn werk dan iemand die achterover in zijn bureaustoel hangt terwijl alles vrijwel vanzelf naar zich toe komt. Ik heb niet gezegd dat daar iets mis mee is, of dat ze het dan niet verdienen. Ik heb het al vaak genoeg zien gebeuren dat dergelijke personen te vol van zichzelf worden en op een gegeven moment gaan aannemen dat alles vanzelf aan komt waaien (niet in de luchtvaart, maar mensen none the less), terwijl anderen er hard voor moeten zwoegen.

Dat jij niet op mijn respect zit te wachten is jou probleem, en dat interesseert me verder ook vrij weinig. Iemand die van het vmbo zich naar het wo werkt, daar neem ik mijn pet echt wel voor af.

En ja, ik ken die ene coco op de 744 wel.

Yo, zeker niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik heb alleen wel een vraag voor je, ik vind het namelijk krom dat je iemand die hard werkt voor wat hij heeft per definitie meer respect geeft dan iemand die het naar jouw mening allemaal aan komt waaien. Mijn vraag is namelijk waar je dat op baseert? Als iemand consistent pech heeft dan heeft zijn instelling daar wat mee te maken en niets anders. Als iemand overal in een keer in slaagt, dan is hij simpelweg beter dan iemand die haperingen heeft gehad. Ja er zijn uitzonderingen, maar in de regel is dit simpelweg de realiteit. Waarom zou ik dan per definitie meer respect moeten hebben voor iemand die harder moet werken om hetzelfde te bereiken terwijl die waarschijnlijk van mindere kwaliteit is dan iemand die het heel natuurlijk af gaat?

Dat is hetgeen waar ik mij aan stoor in je aanvankelijke post. Verder ken ik je niet en denk ik dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat onze levens elkaar niet interesseren en dat is dus dan ook meer dan prima. Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar je antwoord op mijn vraag (Ik schat dat we het niet eens zijn) en dan specifiek de redenatie naar je antwoord.

Verder even goede vrienden wat mij betreft.

Cheerio,
deoostblokker (Die zich ook beseft dat zijn toon in zijn eerste bericht misschien iets gematigder had gekunt)
 
OK its on.

Allereerst, de titel Wannabee, is inderdaad wat ongelukkig, maar, in de harde luchtvaart wereld moet je met dit soort acronymen leren leven. Dat loutert alleen maar.
Trouwens, het woord op zich heeft zelfs charmante associaties. Maar daar moet je meer dan Dikke van Dales voor raadplegen, indien nodig.

En Talsma, sarcasme hoef ik niet op te zoeken, het gaat om de kontext, niet om welgevallige sidesteps.

Het gaat hier over opleiding, structuur, vooropleiding en baan perspectief, met in acht neming van persoonlijke omstandigheden. En dat in een tijd waar je meer geld kan verdienen met het inleveren van empty beercans dan met call options.

Next?

Cheers
Art
 
Mijn opmerking was in ieder geval sarcastisch bedoeld, net zoals die van Fokkerkoning I presume. Te oud, credit crunch, te hoge brandstofprijzen, tegenvallende jaarcijfers, 9/11, vliegtaks, er zijn altijd omstandigheden te verzinnen waarom je niet met een vliegopleiding zou moeten starten. Ik denk dat je, wel met enig verstand, altijd moet doen waarvan je denkt dat je gelukkig gaat worden, al was het maar dat je later, als je ooit achter de geraniums in het verzorgingstehuis eindigt, het jezelf niet kwalijk zult nemen omdat je het niet eens geprobeerd hebt. Je leeft als het goed is maar een keer dus in dit leven zul je het moeten doen. Ik ga binnenkort gewoon met mijn vliegopleiding beginnen en als ik 10 jaar ouder was geweest dan had ik dat ook gedaan.
Iedereen veel succes.
 
Waarom zou ik dan per definitie meer respect moeten hebben voor iemand die harder moet werken om hetzelfde te bereiken terwijl die waarschijnlijk van mindere kwaliteit is dan iemand die het heel natuurlijk af gaat?

Misschien moet ik het anders fomuleren. Ik heb respect voor iemand's inzet, hoe diegene in persoon is is (kan) een heel ander verhaal (zijn). Iemand die ergens hard voor inzet heeft zijn motivatie en doorzettingsvermogen in mijn ogen meer bewezen dan iemand bij wie dat met zijn ogen dicht doet.
 
Misschien moet ik het anders fomuleren. Ik heb respect voor iemand's inzet, hoe diegene in persoon is is (kan) een heel ander verhaal (zijn). Iemand die ergens hard voor inzet heeft zijn motivatie en doorzettingsvermogen in mijn ogen meer bewezen dan iemand bij wie dat met zijn ogen dicht doet.

Ik begrijp je punt wel, ik respecteer inzet en doorzettingsvermogen ook ontzettend. Het enige verschil dat ik niet maak is het verschil in ability. De wereld werkt gewoon zo dat sommige mensen dingen makkelijker leren of beter kunnen dan anderen.
 
Iemand die ergens hard voor inzet heeft zijn motivatie en doorzettingsvermogen in mijn ogen meer bewezen dan iemand bij wie dat met zijn ogen dicht doet.
Als je het met je ogen dicht kan doen heb je wellicht meer natuurlijke aanleg, betere vaardigheden etc. Als je KLS gedaan hebt zegt nog niet dat je verder niets hebt hoeven doen.

Ben zelf ook bij KLS afgewezen, net als ongetwijfeld bijna alle NLSers die via andere airliners uiteindelijk bij KLM zijn terecht gekomen. Ik deed de selectie toen kennelijk niet goed genoeg, gelukkig dat ik toch nog een kans heb gekregen via KLC. Maar KLSers hebben net als ik alle theorie moeten halen, examen moeten doen voor PPL, CPL IR en twin rating. Dat zou ze niet minder moeten maken dan een vrije markter zoals ik.

(Voor mij is KLM ook geen optie, EPST)

EPSTers werden tot vorig jaar nog ab initio aangenomen bij KLM, maar KLM is tijdelijk weer dicht voor ab initio op dit moment geloof ik.
 
Brace, tien jaar is een lange tijd om vooruit te kijken, achteruit trouwens ook.
Bedoel je dat je het over tien jaar nog zo zou doen of dat een tien jaar leeftijdsverschil er niet toe doet.
Beide interpretaties kan je beter even toelichten, voor een beter begrip van je positie in deze.

En, Stab trim en Oostblokker, natuurlijke aanleg en door hard werken aangeleerde technieken zijn allebei evenveel waard tijdens de sim check.

Het ging over, is er leven buiten de KLS en if so, waarom.

Next

Cheers
art
 
Haha Art, ik geloof dat je aanwezigheid alleen al er voor heeft gezorgd dat er hier en daar wat spreekwoordelijke veren zijn toegediend, de toenadering is gezocht en het heetst van de discussie is gedoofd...
 
OK dan. Ik daag iedere wannabee uit, bij deze, hier een discussie aan te gaan, met mij, Art H. voor wat betreft het volgen van de beste opleiding in relatie met het beschikbare kapitaal en de genoten vooropleiding, plus de eigen formulatie van de toekomst perspectieven zoals ze nu dagelijks...etc etc etc

Wat is nu precies het doel van je discussie?:bwah: Hopen op een wanabee die een 'makkelijke' keuze maakt?

leuk detail: Firefox geeft als spellingcorrectie voor wanabee "wanbesef" en "wanbeleid"
 
Nee Alien, er is geen hidden agenda,

Is er leven na de KLS, die discussie zijn we aan het voeren.
De aanspreekvorm, wannabee, is reeds toegelicht en heeft geen enkele denigrerende ondertoon.

Het is de bedoeling dat adspirant vliegers die hun weg zoeken in het doolhof van opleidings instituten, allemaal met hun eigen heilig verklaarde selectie methodieken, een afweging kunnen maken als de weg naar de KLS is afgesneden.

Next

Cheers
Art
 
Back
Top