Hier is veel geld mee gemoeit

Robin200

New member
Hallo collegae gewisselden,

Da ist etwas im Busch...er is bepaalde informatie uitgelekt rondom een aanstaande EMB deal. Deze deal levert een gigantisch financieel nadeel op voor de reeds gewisselden im KTV. Daarom vindt er nu een handtekeningenactie plaats via een e-mail verdeler.

Je kunt me PM´en als je je nog niet hebt aangemeld voor deze verdeler. Dan geef ik je het ff door.

@Diana: Kun je dit forum omdopen tot gewoon Lufthansa? Er zijn er inmiddels zoveel van CLH vertrokken, dat waarschijnlijk de balans zoek is.
 
Wat voor een deal?
Wat voor een financieel nadeel?

Gister met een TK lid gevlogen....tot zover is nog steeds niks bekend over de EMB....
 
Sorry hoor Robin, maar ik snap je niet helemaal! Ik ben ook al enige tijd geleden gewisseld en heb er absoluut geen spijt van. Iedereen die gewisseld heeft, wist waar hij voor tekende en tegen welke condities! Dat er een risico was, was iedereen bekend. Iedereen staat nu VOOR iedere cityliner op de senioriteitslijst en dat levert weer financieel voordeel op bij een vroegere upgrade. Ik begrijp jou en diegene die tekenen dan ook niet helemaal. Ik zie het niet als een nadeel voor ons, maar eerder als een voordeel voor de cityliners! Mag het ook eens een keer?? Maargoed, proberen kan altijd, maar ik vind het wel een beetje gezeur.

H.
 
Ben het 100% met Hector eens. Dat ge****....

Tijdje geleden was er ook al dat groepje dat zich direct erg benadeeld voelden toen er het gerucht ging dat wellicht, eventueel, bij gods gratie een cityline lijst-integratie zou plaats vinden waarbij CLH een X-promille senioriteit mee zou nemen. Grow up !

Zoals Hector zegt, iedereen weet vooraf waar hij of zij mee akkoord gaat. Ik ook toen ik BESLOOT te blijven, en hier mijn kansen te nemen.

Hoe hard denk je dat ze zullen lachen daar in CGN en FRA als ik met traantjes in mijn ogen piep dat het allemaal niet eerlijk is, en dat ik toch mischien wel de verkeerde gok heb genomen... Och papa Mayrhuber, mag ik aub toch nog wisselen, maar dan wel op de plek die ik zou hebben als ik dat 3 jaar eerder had gedaan he, anders ga ik weer huilen........

Van een paar duitsers die ik ken en die gewisseld zijn had ik zoiets nog wel verwacht, maar van onze nuchtere nederlanders....

PS Chris, als je het waagt zulke karaktertrekjes te ontwikkelen op die 73, kom ik hoogst persoonlijk naar dat reserve-belgie om je over de knie te nemen !!!

just my 2 cents, en nu verklaar ik mij tot vrij wild......
 
Yo, voordat dit topic een wending neemt die helemáál niet bedoeld is....het gaat er bij deze actie niet om, om in enigzins enige vorm CLH tegen te werken, financieel niet, politiek niet, sociaal niet en emotioneel niet.

Hierbij alléén de oproep om aan de gewisselden deel te nemen aan de handtekeningen actie.

PS Uiteraard doe ik hier niet uit de doeken, waarom het hier precies gaat. Ga dan ook niet zo maf zitten reageren als je niet weet waar je het over hebt.
 
Hi Rob,

Hou het maar binnenskamers zou ik zeggen.. :nicethread: Blijkbaar zien de college bij CLH ons als... en mogen we niets ondernemen om "nadelen" de tackelen omdat het het "risico" van de wissel was... wat een boelsjit.

CLHers.... wat is het probleem??

Rob, ff mailen?

Gr
C
 
Ja dat is nou precies mijn punt Robin! Wacht dan effe af voordat er voor CLH een Abschluss is afgesloten voordat je begint te piepen! Risico is nu dat Mayruber nattigheid begint te voelen omdat hij de gewisselde cityliners dan ook nog eens moet gaan betalen en het huidige voorstel verandert ten nadele van de cityliners! Wat gebeurt er dus uiteindelijk? Wij krijgen niets extra´s en de cityliners ook niet vanwege onze (onterechte) hebberigheid! Ik voel het alsof ik een cityliner een mes in zn rug steek terwijl ik er zelf niets mee opschiet! Wacht nou gewoon effe totdat zij een nieuwe abschluss hebben, dan kunnen ze dat niet meer terug draaien en hebben wij nog een kansje op succes.

H.
 
Hilarisch dit.....

Hector.., denk jij nou echt dat een paar gewisselde ex CLHers Mayrpoepert dusdanig beeindruckt dat ie een EMB oplossing ablehnt.???? Overschat je jezelf niet een beetje??
 
Yo, voordat dit topic een wending neemt die helemáál niet bedoeld is....het gaat er bij deze actie niet om, om in enigzins enige vorm CLH tegen te werken, financieel niet, politiek niet, sociaal niet en emotioneel niet.

Hierbij alléén de oproep om aan de gewisselden deel te nemen aan de handtekeningen actie.

PS Uiteraard doe ik hier niet uit de doeken, waarom het hier precies gaat. Ga dan ook niet zo maf zitten reageren als je niet weet waar je het over hebt.

Ik wil je topic helemaal geen wending geven, in geen enkele richting. Ik was / ben ook niet van plan om er een discussie over te starten. Die bestaat naar mijn mening niet omdat moreel, principieel, en (last but not least) juridisch het aan alle kanten stinkt om na een vrijwillige wissel van werkgever te proberen om eventuele gepasseerde kansen op te eisen.

Maar waar hebben we het over, Hector zegt het heel wijs: Er staat niks op papier, er is niks officieel... Jullie weten als geen ander dat er niets zo vluchtig is als positieve geruchten of TK infos bij CLH. Het gros van jullie had waarschijnlijk niet eens gewisseld als dat anders zou zijn geweest.

En C..., als jij, in plaats van elke keer hoog van de toren te blazen, mij nou eens een keertje uitlegt waaroom jij het doodnormaal vind dat iemand die een werkgever verlaat, daarna aanspraak kan maken op eventuele verbeteringen bij die werkgever in de toekomst (op welk vlak dan ook..) Geef ik je zelfs mijn handtekening. Waarna ik natuurlijk gelijk ook even 10 andere baantjes erbij neem. (voor even).

Ik weet dat de de hele situatie F****D UP is !! Ik weet ook dat niemand makkelijk de keuze heeft gemaakt, ik ook niet. Ik twijfel ook vaak genoeg eraan of het wel het juiste is geweest.
Uiteindelijk maakt het waarschijnlijk niet uit of je wisselt of niet, als Cityliner wordt je toch wel een keer gen***d, of het nou hier is of bij passage.

MIschien dat het randje van mijn vorige post nu iets minder scherp is ?

Make Love Not War, enzo......
 
Ja dat is nou precies mijn punt Robin! Wacht dan effe af voordat er voor CLH een Abschluss is afgesloten voordat je begint te piepen! Risico is nu dat Mayruber nattigheid begint te voelen omdat hij de gewisselde cityliners dan ook nog eens moet gaan betalen en het huidige voorstel verandert ten nadele van de cityliners! Wat gebeurt er dus uiteindelijk? Wij krijgen niets extra´s en de cityliners ook niet vanwege onze (onterechte) hebberigheid! Ik voel het alsof ik een cityliner een mes in zn rug steek terwijl ik er zelf niets mee opschiet! Wacht nou gewoon effe totdat zij een nieuwe abschluss hebben, dan kunnen ze dat niet meer terug draaien en hebben wij nog een kansje op succes.

H.

Je bent dus al gewisseld en weet wellicht waar het over gaat. Dan weet je dus ook dat dit niet aan Herrn M. gericht is, maar aan ene gedver, spuck spuck, VC.

GVD...jij begint over messen en ruggen, belachelijk!!

Ik ben het er NOOIT mee eens geweest dat we geld hebben moeten neerleggen voor onze wissel. Heb dat individueel geprobeerd aan te vechten, maar kwam uiteraard niet zo ver. En masse, hebben we wellicht meer succes. En nu lijkt het me het juiste tijdstip te worden. Ik onderteken dus wel. En dat heeft niets met hebberigheid te maken. Maar meer met zeer onterechte discriminatie, waar ik niet tegen kan. Want waar hebben we het nou over, wellicht een paar ruggen de man. Voor mij veel geld, maar niet noodzakelijk om te overleven. Dus streep die hebberigheid aub weg.

En mosterd na de maaltijd, dat kennen we ook. Dat eet ik liever direkt bij de gehaktbal. Dus im vorfeld regelen graag!

Ben het met Capri eens. Verwacht nou niet dat ze vanwege ons een deal gaan opblazen. Bullshit.
 
Uiteindelijk maakt het waarschijnlijk niet uit of je wisselt of niet, als Cityliner wordt je toch wel een keer gen***d, of het nou hier is of bij passage.

U r sooo right.

Voor je overige statement omtrent "vrijwillige" wissel, zie mijn vorige reactie. Ik ben nog altijd de voorwaarden rondom mijn wissel aan het bevechten. Is nog geen afgesloten proces.

En inderdaad die keus was/is vreselijk moeilijk. Nog altijd.
 
Nounounounou meisjes...
Het gaat hier om hypothetische misschien eventueel wellicht tot stand komende regelingen waarbij de belangen van huidige EN voormalige Citylinerds zo goed mogelijk gewaarborgd dienen te worden door de belanghebbenden zelf.
We weten allemaal wat er overblijft als je het aan het illustere trio CLH/LH/VC overlaat.

Wacht nu maar rustig even af en doe die handtasjes weer naar beneden voordat het hier
" heulemaal uit de hand escaleert".
 
okay, even andersom dan! Capri en Robin, denken jullie nou echt dat die VC door 120 handtekeningen voor ons speciaal een regeling gaat treffen die ervoor zorgt dat wij krijgen waar wij menen recht op te hebben? NOWAY! Om de rust te bewaren zullen ze eerder de eerder (waarschijnlijk) overeengekomen deal met de clh tk (die dus zou betekenen dat de clh´rs wat voordeel hebben) proberen te weerroepen (leer mij Tom M. kennen:stapelge:). En dat zou dus gebeuren dankzij deze actie. DAT bedoel ik met een mes in de rug steken. Anderen (de clh´rs) verliezen er uiteindelijk meer door dan dat wij er überhaupt mee kunnen winnen. Daarom zeg ik, effe wachten met die actie totdat de deal is gesloten. Vergeet niet, wij zijn vroeg gewisseld, wij staan VOOR alle clh´rs op de lijst en wij verliezen er niets mee! Na een deal bij clh ben ik bereid te tekenen maar ervoor, noway!

H.
 
U r sooo right.

Voor je overige statement omtrent "vrijwillige" wissel, zie mijn vorige reactie. Ik ben nog altijd de voorwaarden rondom mijn wissel aan het bevechten. Is nog geen afgesloten proces.

En inderdaad die keus was/is vreselijk moeilijk. Nog altijd.

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik ben het helemaal met je eens, dat die voorwaardes ruk zijn. Wat jij doet ,had structureel elke wisselaar moeten doen. "Ik kom, maar onder protest !" Wie weet had het er dan inmidels al anders uit gezien.
 
Hector... alsjeblieft NIET tekenen:kiss:

Ik krijg zwaar de indruk, gezien de reacties, dat de meeste mensen, gewisseld of niet, geen idee hebben waar het hier eigenlijk überhaupt over gaat ...en vervolgens wel gewoon reageren. Als je niet weet waar het over gaat, reageer dan niet! en zeker niet met opmerkingen als
Van een paar duitsers die ik ken en die gewisseld zijn had ik zoiets nog wel verwacht, maar van onze nuchtere nederlanders....

En C..., als jij, in plaats van elke keer hoog van de toren te blazen, mij nou eens een keertje uitlegt waaroom jij het doodnormaal vind dat iemand die een werkgever verlaat, daarna aanspraak kan maken op eventuele verbeteringen bij die werkgever in de toekomst (op welk vlak dan ook..) Geef ik je zelfs mijn handtekening. Waarna ik natuurlijk gelijk ook even 10 andere baantjes erbij neem. (voor even).
Het gaat dus niet om verbeteringen bij mn Ex-werkgever die ik misloop omdat ik daar weg ben.

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik ben het helemaal met je eens, dat die voorwaardes ruk zijn. Wat jij doet ,had structureel elke wisselaar moeten doen. "Ik kom, maar onder protest !" Wie weet had het er dan inmidels al anders uit gezien.
Dat gebeurd nu toch waarschijnlijk ook!!!!!???!!!!!... nu snap ik er helemaal niets meer van... Het ziet er dan toch ook beter uit voor wisselaars...!!

Maar goed, alsof dit allemaal nieuw is, er zijn in het verleden al (gewonnen)rechtzaken genoeg geweest bij LH betreffende deze ondermijning van het senioriteitsprincipe... we zullen zien...

Laten we lekker kappen hier en de zaken "LH-intern" houden. Al die collegialiteit hier... rillingen... alsof je "vrijwillig" 8 jaar senioriteit opgeeft...

Gr
C
 
Hoe kan je nou een handtekeningen actie houden n.a.v. 'de EMB deal', die er nog helemaal niet is? Dan weet je al meer dan de CLH TK.:1855:

Bovendien heeft hier nu nog niemand verteld in welk opzicht 'de gewisselden' dan benadeeld gaan worden...
 
Back
Top