Wat betaalde jij voor je medical?

ik heb nog steeds geen contact met Arnhem...
Heb zelfs online 2 afspraken in gepland...nul response...
Wat een service zeg...
Vh betaalde mijn werkgever, nu draai ik er zelf voor op dus ik had graag 110 euro ofzo bespaard...gaat dus niet gebeuren... :(
 
N-1 heb zelf ook net een afspraak proberen te maken, heb ze geprobeerd te bellen maar ze geven zelf aan dat je het beste even kunt mailen naar hun e-mail adres (staat op de site) Binnen 10 minuten had ik bericht terug! Reden dat het allemaal langzaam gaat is dat er een aantal nieuwe medewerkers ingewerkt moeten worden.
 
hoi Mjs,

Ik heb al 3 mails verstuurd naar diverse adressen (info@aeromedicalclinic.nl/r.thissen@aeromedicalclinic.nl) Ik heb online 2 afspraken gepland.
Ik ben dus nu al 3 weken bezig en nul respons...
Knap en zeer apart dat jij wel contact hebt!
 
kreeg je soms dit bericht terug:
Geachte dames en heren,



Vanwege de enorme toegenomen aanvragen en het inwerken van 3 nieuwe artsen en secretaresse zijn wij naar verwachting tot eind april slecht bereikbaar en nagenoeg volgeboekt. Afspraken binnengekomen via info@aeromedicalclinic.nl worden vertraagd verwerkt. Onze excusus voor het ontstane ongemak.

Dat is namelijk een automatische reply...
 
Jongens, jongens, jongens,

Nog één keertje dan, anders lijkt het erop of ik aandelen heb. Bij Arnhem de A12 blijven volgen, dit wordt vanzelf A3 (spreek uit Ah-Drei) en dan na ongeveer 40 km eraf bij afslag Rees. Hier woont en werkt Dr. Oschilewski, die bevoegd is klasse I en II keuringen te verrichten. Klasse II betaal je €69,- (initieel en vervolg is hetzelfde), ik neem aan voor klasse I iets meer (schatting €100,-) en je krijgt je medical direct mee.
Zie : www.oschilewski.de/ knopje "Flugmedizin". voor meer info en adres.

PS: Je moet uiteraard wel een beetje Duits kunnen poekelen
 
Last edited:
Jongens, jongens, jongens,

Nog één keertje dan, anders lijkt het erop of ik aandelen heb. Bij Arnhem de A12 blijven volgen, dit wordt vanzelf A3 (spreek uit Ah-Drei) en dan na ongeveer 40 km eraf bij afslag Rees. Hier woont en werkt Dr. Oschilewski, die bevoegd is klasse I en II keuringen te verrichten. Klasse II betaal je €69,- (initieel en vervolg is hetzelfde), ik neem aan voor klasse I iets meer (schatting €100,-) en je krijgt je medical direct mee.
Zie : www.oschilewski.de/ knopje "Flugmedizin". voor meer info en adres.

PS: Je moet uiteraard wel een beetje Duits kunnen poekelen
Er is nog 'n voordeeltje ;)
Duitse JAR-FCL 3 Class II medicals zijn voor 50 - 60 jarigen 24 maanden geldig :biertje:
 
Geweldig dit! Hoe vogelt iedereen dat toch telkens weer uit? Ik val over 2 jaren in de hierboven genoemde categorie en vind 't natuurlijk prima, die keuring eens per 2 jaar ipv elk jaar.

Begrijpen doe ik het niet, maar dat is van minder belang. We vallen toch immers allemaal onder de JAR (of JAA?) en zouden dan toch allemaal aan dezelfde medische eisen moeten voldoen? Anyway, ik ga in okt 2011 naar die Duitse meneer toe ... :haha:
 
Ik val over 2 jaren in de hierboven genoemde categorie en vind 't natuurlijk prima, die keuring eens per 2 jaar ipv elk jaar.
Dan heb jij de goede 'oude' N.L.R.G.C. tijd met Dr. Goud (was meer met z'n klokken hobby bezig dan ...) nog meegemaakt ;)
 
Mwah, vlieg "pas" sinds 1990 en kwam sinds 1988 op Soesterberg. Herinner me er niet zo heel veel meer van. Vond 't altijd nogal spannend en wat statig daar. "Wanneer moet jij weer naar Soesterberg" hoorde je regelmatig om je heen. Een begrip, ja, dat wel. Herinner me nog wel dokter van den Heuvel die daar altijd de eindgesprekken deed ...
 
Als ik over medicals lees word ik altijd weer een beetje boos. Wijlen mijn echtgenoot, inderdaad wijlen, werd begin augustus goedgekeurd in de periode waar Charliefox op doelt. Eind die maand kreeg hij een collaps (flauw vallen) als gevolg van enorme pijnaanvallen. Onderzoek dat in een ziekenhuis volgde leverde een compleet infauste diagnose op: uitgezaaide longkanker in stadium IV
(beroepshalve wist ik meteen wat dat inhield: nog maar enkele maanden te leven). Ik maakte me al heel lang zorgen over manlief zijn gezondheid (alleen al gezien zijn asgrauwe huidskleur) en daar (in een ook hieronder genoemde locatie) keurden ze hem gvd goed!!!! Op de X-thorax (röntgenfoto dus van de longen) kon je het gezwel zo zien zitten :mad: En voor dergelijk prutswerk moeten jullie giga dik betalen. Sorry als ik nu ff wat ongenuanceerd ben, maar ik moest dit ff kwijt.
 
Ik begrijp wel waar je op doelt. Ik heb mezelf ook meerdere malen afgevraagd hoe de ''experts' bij de medische keuring het gaan ontdekken als ik bijvoorbeeld een hersentumor zou hebben. Met de onderzoeken die zij daar doen is dat niet te zien. Ik persoonlijk ben gewoon voor een MRI eens in de zoveel jaar. Daar kan je vrijwel alles op zien en zie je het ook echt als er iets mis is. Kanker, tumoren en andere levensbedreigende dingen kunnen ze niet ontdekken daar, dwz de meest bedreigende dingen worden niet gecontroleerd. Ik persoonlijk vind dit ook vrij raar.
 
Fijn dat je reageert, cpw 1991. Een MRI kan inderdaad de nodige duidelijkheid verschaffen. Maar dat die (minder net woord) niet eens die (primaire) tumor op die X-thorax die wél standaard deel uitmaakt van die medical opmerkten: :passed: :passed: :passed:
 
Maakt de X-thorax standaard deel uit van de medical dan? Ik kan mezelf mijn initiële medical nog goed voor de geest halen en daar heb nog nooit zoiets gehad als een röntgenscan of iets wat er op leek. Alleen een longinhouds-test. Als ze zoiets zouden geven, dat zouden velen denk ik erg fijn vinden. Wat het vaak is met zulke dingen, je komt er pas achter als je veel en veelste laat bent..

Dat vind ik persoonlijk vaak erg sneu en erg jammer. Ik lees nu jou aangrijpend verhaal, maar zo zijn er meerdere verhalen van mensen die even een bril gingen halen bij de hans anders en nu al 2 maanden onder toezicht ligt omdat het bleek dat hij een verhoogde oogboldruk had, suizingen zo nu en dan hoorde en het nu blijk dat hij meerdere tumoren op de hersenen heeft en geen kans meer heeft op een lang leven.

Dan heb je toch ook geen zin meer om brillen te gaan passen of wat dan ook...
 
@ cpw 1991
Dit was alweer ff geleden, in 1987. De behandelend longarts heeft zelfs de X-thorax opgevraagd en die was toen al zo'n 7 jaar oud, afkomstig van z'n eerste medical. Daar zag je de primaire tumor zo zitten, gestart op de plek waar zich een litteken bevond van een eerdere longontsteking.
Wellicht is er door de jaren heen óók bezuinigd op de inhoud van de medical!

Inderdaad is het zo dat je in geval van dergelijke ziekteprocessen vrijwel altijd te laat bent. Zelfs nadat iemand eerder schoon uit de MRI kwam kan het er korte tijd allemaal heel anders uit zien.
Tja, zo'n bezoek als wat jij beschrijft aan Hans Anders hakt er ook hartverscheurend in.
Nadat wij die vreselijke uitslag hadden gekregen hebben we afgesproken er samen nog een heel goede tijd van te maken, zodat hij rustig kon gaan en ik er uiteindelijk toch met met een goed gevoel op terug kon kijken. En dat is ons gelukt. Maar dat is een heel ander verhaal en dus...

:eek:fftopic:
 
even over die Duitse Arts..

Wat is een brillenpass?
KEnnen wij dat in Nederland ook?
Of is het n kwestie van opticien uitdraaitje meenemen?
grt,
 
N-1

Volgens mij is het inderdaad een bewijs dat je sterkte zus-en-me-zo hebt. Het recept van de opticien kan dan al voldoende zijn. Navraag bij de arts kan uitsluitsel geven natuurlijk.
 
Mooie header " Wat betaalde jij?..."

Natuurlijk is het onzin om meer geld uit te geven dan nodig is. Maar ik ben inmiddels bij twee instanties geweest. De instantie waar ik me nu laat keuren (Aeromedical Expert Centre) is een stuk vriendelijker is en behulpzamer dan de eerste. Ik weet niet welke duurder is.

Maar de prijs alleen is dus niet zaligmakend!
 
Back
Top