PO-2

Hey Mike.tasks!

Wil je mij misschien je verslag ook toesturen? Ik denk dat het zeker van pas gaat komen! Alvast bedankt!

Groet Kata
 
Ik heb zelf ook m'n PO2 gehaald, heb daarvoor zelf ook wat aan voorbereiding gedaan (hopelijk foutloos natuurlijk). Als iemand daar eventueel iets aan heeft, even PM-en :)
 
Misschien een hele rare vraag van mijn kant, maar waarom de complete opleiding/KLu uit je hoofd kennen... Natuurlijk moet je wel iets van het "bedrijf" (zoals mijn beste vriend die bij de landmacht zit het noemt) kennen, maar je valt toch niet af als je niet alle missies, onderdelen, opleidings speficieke details, etc niet uit je hoofd kent?
PO2 Gaat toch nog steeds in hoofdlijn hoe jij in elkaar zit en of je mentaal in staat bent om de taak uit te voeren?
 
Mij werd vrij veel gevraagd in het gesprek over de opleiding. Ze wou dat ik even snel de opleiding doornam en vroeg wat de taken van de luchtmacht eruit zien, hoe ik de gemiddelde dag van een F16 vlieger voor me zie e.d.

Je kunt beter goed voorbereid zijn en je kennis niet nodig hebben, dan onnodig afvallen omdat je niet een paar uurtjes wat informatie tot je hebt genomen ;) Speel het gewoon op safe.
Het gaat erom dat je weet hoe het plaatje binnen defensie eruit ziet en dat je weet waar je aan begint. Dus ook dat je weet hoe je opleiding eruit zal zien.
 
Mijn dingetje (beter laat dan nooit) bij de kennisbank gezet. Het is misschien wat lastig lezen, omdat het geen verslag is ofzo, maar puur wat voor mezelf. Hopelijk heeft iemand er wat aan :) zoniet, dan niet...

Foutjes voorbehouden :)
 
Ze wou dat ik even snel de opleiding doornam en vroeg wat de taken van de luchtmacht eruit zien, hoe ik de gemiddelde dag van een F16 vlieger voor me zie e.d.

Hoe ziet volgens jullie dan de gemiddelde dag van een vlieger (zowel F16 als heli) er uit?
 
Last edited:
Net de po2 gehad en.... gefaald. De psychologen hadden twijfels. Ik ben officieel looney verklaard. :stapelge: Geintje natuurlijk dat laatste.

Maar waar het op neerkwam:
- Denk teveel na tijdens antwoorden op persoonlijkheidsvragen, liever doen dan denken ook in het echte leven.
- Zelfkennis niet bijster hoog
- Had dieper moeten ingaan op hoe een dag voor een f-16 vlieger eruitziet (je wil het immers ook worden)
- Contrast tussen groepsopdracht en de presentatie was te hoog en dat werd als nep ervaren. (presentatie hyper en groepsopdrachten rustig) en daardoor twijfels of ik wel "mijn mannetje" kon staan
- Psycholoog had de indruk dat ik alleen perfecte antwoorden wilde geven en vond mij daarom niet te doorgronden.


De afsluiter was: Ga na voor jezelf wie je nou eigenlijk bent, ga praten met een aantal piloten hoe het is om vlieger te zijn en dan ben je volgend jaar van harte welkom om het nog is te proberen.
 
balen koetjeka! Nou in ieder geval wel een duidelijk 'verslag' van het resultaat, kan je wellicht wel wat mee...
Ik zou zeggen: volgende keer beter!

Succes :)
 
Misschien een hele rare vraag van mijn kant, maar waarom de complete opleiding/KLu uit je hoofd kennen... Natuurlijk moet je wel iets van het "bedrijf" (zoals mijn beste vriend die bij de landmacht zit het noemt) kennen, maar je valt toch niet af als je niet alle missies, onderdelen, opleidings speficieke details, etc niet uit je hoofd kent?
PO2 Gaat toch nog steeds in hoofdlijn hoe jij in elkaar zit en of je mentaal in staat bent om de taak uit te voeren?

No more comment..
 
Last edited:
Ik heb de eerste pagina gemaakt met desbetreffende facts na een kleine samenvatting bij elkaar gezocht te hebben voor po2 en deze op airwork aan de rest aan te bieden. Het werd me zo vaak gevraagd dat ik er maar een kennisbank pagina van heb gemaakt. Het is inderdaad zeer algemene informatie die je in een korte tijd zelf ook bij elkaar kunt schrapen op internet, maar ik vond het tijdens de keuring wel zo sociaal om in de moeite te delen.

Nu kun je het inderdaad raar vinden of jezelf er om druk maken, dat is dan jouw mening en zal ik ook respecteren, maar ik zie niet in waarom dat het slecht is mekaar wat te helpen. Over die tweede pagina zal ik mijn mening niet uiten omdat ik het ook niet gelezen heb.
 
Ik heb de eerste pagina gemaakt met desbetreffende facts na een kleine samenvatting bij elkaar gezocht te hebben voor po2 en deze op airwork aan de rest aan te bieden. Het werd me zo vaak gevraagd dat ik er maar een kennisbank pagina van heb gemaakt. Het is inderdaad zeer algemene informatie die je in een korte tijd zelf ook bij elkaar kunt schrapen op internet, maar ik vond het tijdens de keuring wel zo sociaal om in de moeite te delen.

Nu kun je het inderdaad raar vinden of jezelf er om druk maken, dat is dan jouw mening en zal ik ook respecteren, maar ik zie niet in waarom dat het slecht is mekaar wat te helpen. Over die tweede pagina zal ik mijn mening niet uiten omdat ik het ook niet gelezen heb.

Koop ik..

PS: maybe een goede structuur er in aanbrengen / pics maakt het wat professioneler..
 
Back
Top