Orange

Voor afgifte van AOC moet je naar mijn mening een capitaal hebben om 3 jaar te kunnen draaien.
Dit is voor de actuele situatie en voor het aantal vliegtuigen ze hebben.
Dus als er een vliegtuig is dan moet je een x aantal euries hebben.
Als je er vervolgens een aantal kisten bij neemt dan zou de financieele situatie ook anders moeten zijn maar daar kijkt de IVW vervolgens niet meer naar.

Dus AOC leuk maar kijk waar deze voor afgegeven is en kijk in welke situatie ze zich nu bevinden.

Janus
 
Redelijk verkapte reclame dit inderdaad..

Wellicht dat strut aandelen in het bedrijf heeft..
Als je toch lekker 737 stuurt dan zou het je toch aan de reet roesten hoe het aanname beleid bij Orange gaat.
 
Redelijk verkapte reclame dit inderdaad..

Wellicht dat strut aandelen in het bedrijf heeft..
Als je toch lekker 737 stuurt dan zou het je toch aan de reet roesten hoe het aanname beleid bij Orange gaat.

Ik wil geen conclusies trekken, maar huh dacht hetzelfde. Mijn maag draait er een beetje van om.....
 
Ik wil geen conclusies trekken, maar huh dacht hetzelfde. Mijn maag draait er een beetje van om.....


Geen verkapte reclame. Was gewoon erg benieuwd naar wat ze van plan waren.
m.b.t TR. Wat hier al eerder is gezegd is dat het failliet is gegaan en ze blijkbaar nog steeds bezig zijn met een doorstart. Leuke ervaring maar wel een groot risico!! Zou me geld er iig niet op inzetten.
 
Leuke ervaring maar wel een groot risico!! Zou me geld er iig niet op inzetten.



Dat is weer zo'n tent die vrouwen naar Irak sturen om te vliegen, met een binnenhelm op. Ik zal als ik jullie was er zo ver mogelijk vandaan blijven.
 
Wij proberen de jongens aan een baan te helpen vandaar de korting van 7k op de type.

Groet Arend (AIS Flight Academy)


Maak het dan gratis als je de jongens zo graag aan een baan wil helpen. 7K korting, toffe vent. Dat wil alleen maar zeggen dat de overige "jongens" nog meer worden genaaid, en wel 7K. :stapelge:
 
Wat een onzin Arend!!! Tussen de regels door zeg je dat je met een jaartje Rossair/Orange bij Rossair direct bij NJE of Ryanair aangenomen wordt!

Op het moment wordt er niemand meer aangenomen bij NJE en Ryanair! Vroeger werden mensen bij KLC aangenomen met een 100hrs programma bij Tulip-Air. Maar nu bestaat Tulip niet eens meer en wordt er hard om je gelachen bij KLC als vrijemarkter met 100hrs pistontwin. Je verkoopt het als een ticket, maar niets is minder waar!! Als je geld uitgeeft aan een TR, doe het dan voor een B737 of A320!! Ik spreek uit ervaring dat turboprop uren vaak waardeloos zijn. Misschien niet helemaal waardeloos, maar erg duur betaald als je een TR koopt. En zeker bij een bedrijf waarvan de toekomst helemaal niet zeker is!!!!

Grtz Mike5
 
Ook de status van de doorstart Orange is momenteel twijfelachtig namelijk in staat van faillissement zie kvk.

Echter

Er is volgens de curator beroep aangetekend tegen dit faillissement.
Het blijk zo te zijn dat er een nieuwe investeerder is gevonden en dat er 5 machines komen. Volgens de curator is er 30 september meer duidelijkheid. Ik heb dit verhaal gechecked bij IVW omdat zij toezien op de financieele positie van luchtvaartbedrijven . Op 18 sept vindt er overleg plaats tussen IVW en Orange over de voortzetting van het AOC. Als het financieel op orde is denk ik dat het voor low timers een mooie opstap is, echter voor dat begonnen wordt met de type moet er wel duidelijkheid zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet Arend van der Meer (AIS Flight Academy)

Dus een bedrijf dat zo goed als op zijn gat ligt probeert nu mensen aan te nemen die natuurlijk allemaal voor een rating moeten betalen? Sorry hoor, maar dat stinkt allemaal een beetje. Dat kan ik hier in Azie zelfs ruiken!

Daarnaast ben ik het met Mike5 eens betreffende de rating. Ik vind bijna 20000 Euri's nogal een hoop centen om uit te geven aan een turboprop rating. Uiteraard zijn het ervaringsuren en (begrijp mij niet verkeerd!) waardevolle uren. Maar om nu te zeggen dat je makkelijk verder kan na een paar jaar vliegen dat betwijfel ik. In de industrie word helaas nogal eens anders aangekeken tegen turboprop ervaring als je aanklopt om die jet te komen vliegen. Het feit dat er wel eens een aantal mensen bij Ryaniar zijn aangenomen zegt mijns inziens helemaal niets. Daarbij komt dat die mensen wellicht weer een paar tientallen duizenden Euri's neer kunnen tellen voor die 737 rating.

Dus als je dan toch zo graag geld wilt uitgeven aan een typerating, wellicht misschien gelijk een goede dan? Ondanks het feit dat de luchtvaartsector in een malaise lijkt te verkeren zijn er zo hier en daar nog wel opties. Niet zo veel in Nederland wellicht maar in ieder geval beter dan bij deze toko als je het mij vraagt!
 
He Mike

Heb ik iets geschreven over Ryan air ? over JNE ?
Ik denk alleen dat 1,5 jaar sturen op een 1900 meer op je cv doet als een jaar mercedes benz rijden op de taxi. Niet dat daar wat op tegen is want je moet ergens beginnen. Natuurlijk is jet ervaring mooier!!!

Maar laten we niet gelijk beginnen met een heksen jacht omdat Orange vraagt je TR te betalen want dan ken ik er nog wel een paar. Uit ervaring weet ik dat een TR met alles er op en aan al heel snel 20 k kost. Ik ken clubs waar ze voor een TR grote bedragen vragen welke niet conform zijn.

De situatie van Orange is duidelijk dus een ieder kan zn eigen afweging maken.

Groet Arend
 
He Mike



Maar laten we niet gelijk beginnen met een heksen jacht omdat Orange vraagt je TR te betalen want dan ken ik er nog wel een paar.

Op zich hele goeie beredenering: Omdat andere het ook doen... Er zijn er ook die het NIET doen.
Uit ervaring weet ik dat een TR met alles er op en aan al heel snel 20 k kost. Ik ken clubs waar ze voor een TR grote bedragen vragen welke niet conform zijn.
Huh, doen jullie ook want jullie kunnen 7K korting geven...

De situatie van Orange is duidelijk dus een ieder kan zn eigen afweging maken.

Nah, en daar is alles mee gezegd, probleem betalen voor je type opgelost bij Orange toch? Voor diegene die nog niet snappen wat Aad hier mee bedoeld: Niet investeren in Orange, redt het namelijk niet....
 
Wat een onzin Arend!!! Tussen de regels door zeg je dat je met een jaartje Rossair/Orange bij Rossair direct bij NJE of Ryanair aangenomen wordt!

Ik was degene die daar een opmerking over maakte. En een aantal jaar geleden was dat ook zo.

Niemand wordt gedwongen bij Orange te beginnen en een typerating te kopen. Het is slechts een optie en eerlijk gezegd zou ik er gebruik van maken als ik nergens anders aan de bak kwam. Wel eerst afwachten tot het failliesement is afgewikkeld. En 17k teveel? Inderdaad niet goedkoop maar velen hebben meer betaald voor 500 uur Gulfstream zonder typerating....
 
Ik was degene die daar een opmerking over maakte. En een aantal jaar geleden was dat ook zo.

Niemand wordt gedwongen bij Orange te beginnen en een typerating te kopen. Het is slechts een optie en eerlijk gezegd zou ik er gebruik van maken als ik nergens anders aan de bak kwam. Wel eerst afwachten tot het failliesement is afgewikkeld. En 17k teveel? Inderdaad niet goedkoop maar velen hebben meer betaald voor 500 uur Gulfstream zonder typerating....

500 uur Gulfstream zonder TR? :stapelge: Welke toko was dat? kan mij dat niet echt voorstellen dat iemand rechts voorin mag zitten op een Gulfstream zonder een stempel op z'n papiertje :wegkwijt:
 
Ik ben ooit zo stom geweest om te betalen voor een baan bij een airline, waarvan het NIET bekend was dat het slecht met ze ging. Moet je vooral gaan doen wanneer je weet dat het al niet goed gaat....

En 17.500,- euri voor een B1900 type? Geloof je zelf toch niet. Ik weet hoe frustrerend het is om geen job te kunnen vinden, maar dit is echt geld door de shredder halen.
 
500 uur Gulfstream zonder TR? :stapelge: Welke toko was dat? kan mij dat niet echt voorstellen dat iemand rechts voorin mag zitten op een Gulfstream zonder een stempel op z'n papiertje :wegkwijt:


Lijkt mij ook een sterk verhaal.. Zonder TR 500 uur schrijven!
Vind het eigenlijk een beetje frapant dat nu wanneer er een stop is met aanname bij Sommige airlines. Zo'n bedrijf als Orange weer gaat opstarten. Ruikt idd een beetje naar investeerders zoeken c.q afgestudeerde studenten die niet aan de bak komen. :wegkwijt:
 
500 uur Gulfstream zonder TR? :stapelge: Welke toko was dat? kan mij dat niet echt voorstellen dat iemand rechts voorin mag zitten op een Gulfstream zonder een stempel op z'n papiertje :wegkwijt:

B1900 vliegen bij Gulfstream;). In de jaren 90 een populaire manier om uren bij elkaar te harken.

En 17k teveel voor een B1900 rating? Geen idee wat flightsafety rekent per uur. 12 sessies a 4 uur voor 2 kandidaten 24.000 euro? Instructeur erbij voor 5000 euro. Dan nog 45 minuten circuits op de kist. Denk dat het hard richting de 17k gaat met tickets en hotel.

Het is misschien een flutrating maar geld kost ie nou eenmaal.
 
Ik geloof dat 12 sessie wel wat veel is voor de 1900 met een sessie of 5 en wat circuits moet je er kunnen komen.

Buiten dat zou ik zelf geen geld in Orange steken. Zowieso niet in een type rating, maar dat is een andere dicussie.

Iedereen die hier geld in wil steken wens ik veel succes. Nooooooooooit doen.


Robbie.
 
Ik heb het faillissement van Rossair meegemaakt en van een afstandje Orange nog een tijdje gevolgd, en het verbaast me niets dat ze weer op het randje van de afgrond staan. Zelfde namen, zelfde mooie verhalen....en hetzelfde resultaat. Contracten zijn altijd bijna rond maar in de 3 a 4 jaar dat Orange bestaan heeft hebben ze hun enige contract, in Libië, uiteindelijk niet kunnen behouden, en is er niets concreets in de wacht gesleept mbt nieuwe contracten. Ik wens iedereen het beste en als ze je typerating zouden betalen dan is het te overwegen, maar ik zou iedereen af willen raden er zelf geld in te steken.

L.
 
Ik heb deze valkuil nèt kunnen vermijden. Had een geldige beech 200 rating en er werd glashard verteld dat ik toch 26500 Euro voor de tq moest neerleggen. uiteindelijk afgebeld; een week later was de toko failliet. Vermijden deze club.
 
Back
Top