DFA ?? iemand ervaring??

2 FNPT2 alsim simulatoren
(geen school die hier aan kan tippen)

-Goede begeleiding in de theorie
-Je begint gelijk met vliegen; 3dagen theorie en 2 dagen praktijk in de week
-praktijk wordt verzorgt door ervaren instructeurs ( waaronder 2 KLM capt 747 en Ryanair 737 piloot)

Hehe, betekent dit dat ik mag schieten??

1) Bij de DFA staan er 2, van Alsim. 1 Generic voor verschillende types, de 2e voor de DA42. Zelfs de KLM Flight Academy laat haar studenten op beide sims trainen, geen school in Nederland die daar aan kan tippen :grijns:;
2) DFA heeft niet alleen goede begeleiding in de theorie, ze hebben uitstekende begeleiding (veel docenten die ook op de KLM Flight Academy lesgeven);
3) Bij de DFA begin je na twee weken grondschool direct met vliegen, 3 dagen theorie, 2 dagen praktijk;
4) Praktijk wordt verzorgd door ervaren instructeurs (co's op de A320, captains B1900 met een eigen bedrijf).

Om het toch weer ff over de DFA te laten gaan.. :grijns:

P.s. Voor de duidelijkheid: dit is dus geen reclame-praatje. ;)
 
Last edited:
even smarty aanvullen.
de oude allsim FNPTII is weg (NLS heeft hem nu staan mits ik het goed heb) en er is een nieuwe B737 simulator aangekocht waar 2 captains van de KLM instructie op gaan geven o.a. MCC
de DA42 sim is nog wel behouden
 
Marty,

Als je naar de eerst vraag kijkt wordt hier inderdaad een vraag gesteld over DFA. Maar ook wordt er aangegeven dat er geken wordt naar andere scholen. Ik weet nog toen ik begon dat het erg moeilijk was/is om een duidelijk beeld te krijgen van een school ( niet luisterend naar de praatjes van de scholen zelf). Inmiddels heb ik mijn school afgerond en wilde Royaldman een beetje info geven over mijn ervaring. Daar is dit forum toch voor?

En zoals ik in het begin al aangaf was misschien iets te laat met mijn informatie. Maar aangezien de vraag over opleidingen nog steeds gesteld wordt is het voor veel toekomstige piloten een aanvulling om ervaring te horen van afgestuurde piloten.

gr. Stephen
 
Zooo!, vandaag te horen gekregen dat er een plek voor mij gereserveerd wordt in een van de wellicht 2 klassen in maart! :D.
 
zozo, 2 klassen in maart?
Hoe groot gaan die klassen worden?

Het lijkt erop dat ze daar niet echt rekening houden met vraag en aanbod op de huidige markt gezien er ontzettend veel vliegers met ervaring de erg schaarse jobs nemen.

mede oprichter van DFA en is na een aantal jaren voor zichzelf begonnen

?? Hoe kom je aan die wijsheid? Hij was instructeur daar.

zul je hier nooit een nummer worden

Zeg nooit nooit.

Dfa zou ook klein blijven maar als ik alle topics zo lees dan lopen er erg veel studenten rond en blijven ze maar uitbreiden.
Als de markt erom vraagt dan is dat natuurlijk prima, maar verdiept iedereen zich ook echt in de markt voor net afgestudeerde vrije markt vliegers?
 
DFA maart klas

DFA maart klas

Ik kom tevens in de maart klas.

Ben vandaag bij de bank op bezoek geweest en ook bij DFA (evaluatie gesprekje)

De maart klas zit nu op ongeveer 12 personen. Zal een dus wat grotere klas zijn dan normaal. Weer gesproken met Dennis daar, aardige gast (21jaar aangenomen bij Trans!!) contract getekend en nog even daar voor woningruimtes gekeken.
Eerst kandidaat was letterlijk een paardenstal. 250 euries pm. naast Eelde airport.
Ga nog een paar andere ruimtes bellen en kijkje nemen.

Bank lening of credit aanvraag, ging vlottjes. Gesproken met Menno, legde alles netjes en helder uit, kwam zelfs een tekening aan de pas.

Kortom in maart 09 ben ik erbij!!

kan niet wachten!!
 
Hallo mensen! Ook ik mag met vreugde mededelen dat ik ben aangenomen bij de DFA :D. Welke klas het gaat worden weet ik nog niet zeker, waarschijnlijk augustus!

Tot zover de nieuwsflash hehe.
 
Last edited:
keep on coming met de info..gefeliciteerd oook aan iedereen die mag beginnen.. ik moet nog Havo 4 en 5 doen op mijn 24ste..maar goed..uiteindelijk voor een goed doel.

Maar thnx beechspinner...

keep up the topic..
 
Iemand die nieuw geregistreerd is en dan meteen als allereerste bericht een vliegopleiding promoot in een thread die over een heel andere vliegschool gaat, dat wekt niet echt vertrouwen.
@Beechspinner, we gaan er vanuit dat je te goeder trouw bent en enthousiast over de door jou genoten vliegopleiding en dat je mensen wilt helpen met tips. Maar het is prettiger als je mensen vooralsnog neutraal en vliegschool-vrij advies geeft.

Ik heb het betreffende bericht en de daaropvolgende reacties van mensen die reclame vermoedden, verwijderd.
 
jammer dat deze thread bijna stil ligt,

Zijn er nog meer mensen die zijn of haar ervaringen met de DFA met de rest willen delen ? =)
 
Ja graag meer info over de ervaringen en eventueel ook negatief, want begrijpen dat er aan elke opleiding haken en ogen zitten.

Dat geldt voor zowel KLS, Epst , NLS, Martin Air, Stella, enzo.

Dus willen de piloten of studenten van DFA hier antwoord op geven?

Bij voorbaat dank.

MVG,

Royal D Man
 
Ik mag met blijheid vertellen dat ik ben aangenomen voor de klas van maart dit jaar.

Zijn er hier nog meer mensen die in maart gaan beginnen? let me know

groeten
 
van harte gefeliciteerd man.

ben jaloers..

ik wil ook nog liever vandaag dan morgen beginnen.

greets en succes op school
 
Ik zou graag in contact willen komen met meer DFA'ers die in maart starten! :airforce:


Stuur me privé bericht aub!!
 
Back
Top