Een vraag aan alle beroepspiloten

Co: 'In my previous company...'
Overload: 'La, la, la, lalalala, la lala laaa, I can't hear you, la lalla'.

ROFL :haha: Ik zie het helemaal voor me.

Stuk voor stuk pareltjes, Overload, rijp voor Verhalen uit de cockpit. Hele korte verhalen weliswaar, maar toch.
 
ROFL :haha: Ik zie het helemaal voor me.

Stuk voor stuk pareltjes, Overload, rijp voor Verhalen uit de cockpit. Hele korte verhalen weliswaar, maar toch.

Blij dat er toch nog iemand is die de geste begrijpt en ze waardeert :biertje: (en ze waren niet alemaal studenten)
 
Co: 'Ik heb al een paar dagen een raar plekje op m'n buik'.
Overload (ongeinteresseerd): 'Oh'.
Co: 'Wordt wel steeds groter, ik maak me wel een beetje zorgen'.
Overload: 'Mot je naar de dokter'. (zoekt NRC in crewbag)
Co: 'Jij bent Linetrainer, kan jij dr niet ff naar kijken?'.
Overload: 'NEEN!. Ga naar de dokter'.
Co: 'Ik maak me zorgen, kijk toch maar ff'. (Begint shirt uit te trekken)
Overload: 'Your controls'. (Staat op om weg te gaan)

En

Co: 'Commandante, can I askjoe a questione?'.
Overload: 'Hmmm'.
Co: 'Whatte ies very large citie here below?'
Overload: (kijkt naar London) 'That's paris'.
Co: 'Reaaaaaly......'.
Co: 'Ies so close to England, no?'
Overload: 'We go really fast'.
Co: 'ohhhh, of course, I forget about'.

En

Co (vrouwelijk): 'My shirt is soaked from the rain, look at this, you can see everything right through it, I should have worn underwear ha, ha, ha'.
Overload: 'yep'.

En

Co: 'No serious, I tell you, you should really join this Pyramid scheme, this one really works, I put all my savings in, come on join up'.
Overload: 'Feck off'.

En

Co: 'In my previous company...'
Overload: 'La, la, la, lalalala, la lala laaa, I can't hear you, la lalla'.

En

Overload: 'I'll go to the bathroom, your controls'.
Co: (blij) 'Si commandante'.
Overload: (kijkt naar het gezicht van de co) 'What do you do when we loose an engine now?'.
Co: 'ehhhhhhhhh, I know thies, ehhhhhh'.
Overload: 'you know, I'll go later on the ground, my controls again'.

Zegt in in mijn opinie meer over het aanname beleid van FR dan dat het een representatieve weergave is van een gemiddeld flightdeck gesprek.
 
ja waar heb je het over: laatste geruchten, auto's, motorrijden, gezin, overnachtingen, doe-het-zelf klussen, inderdaad van alles en nog wat.
Krant lezen, wat te eten / drinken halen, benen strekken, picasso schilderen (= positie intekenen op de atlantic / pacific plotting chart), positie melden bij ATC.

Oh ja, dan ook nog luisteren naar mijn 'africa survival tool' = MP3 player. Ik heb ooit drie rotaties (elk van 20 uur vliegen in 2 1/2 dag) gevlogen door afrika met een crew die absoluut niets te zeggen had, alsof we naar een begrafenis gingen. Grootste deel 'snachts vliegen dus je hebt niemand die je wakker houdt. Toen ik aan het einde van de trip in Miami kwam heb ik als eerste een mp3 speler gekocht. Nu gebruik ik hem als de rest van de crew vermoeidheidsverschijnselen vertoont.

@mattvanwijk: problemen houden we niet van. Dat is iets irritants dat teveel energie van je vergt terwijl je al je energie voor iets anders nodig hebt, zoals het vliegen zelf of het open houden van je ogen
 
Back
Top