Stage lopen!

MarsMuziek

New member
Hallo iedereen!

Ik zit nu in Havo 4 (profiel N&T) en moet binnenkort 1 week stage lopen bij een bedrijf/instelling waar je later ook graag zou willen werken.
Nou lijkt het mij een beetje moeilijk om even een weekje stage te lopen bij een piloot dus ben ik op zoek naar een stage adres waar je toch wel veel met vliegtuigen bezig bent.
Mischien hebben jullie hierin adviezen voor mij?
Ook nog handig te weten, ik ben een jongen van 17 jaartjes oud en woon in Bunnik( in de buurt van Utrecht)

Hopelijk komen jullie met goede iedeeën!

Alvast bedankt!

MarsMuziek
 
Zoek het even op, er staat veel info hierover op airwork. Waarom ga je niet langs een vliegschool?
 
Zoek het even op, er staat veel info hierover op airwork. Waarom ga je niet langs een vliegschool?
:confused: waar dan?
dat je zelf vaak op jouw vragen bovenstaande reactie kreeg op je vragen, wil niet zeggen dat elke vraag op die manier beantwoord hoeft te worden :rolleyes:

Ik heb een zelfde soort opdracht gehad maar dan voor slechts een dag. Heb toen contact opgenomen met de KLM en heb een dag op het OCC en in het crewcenter mee gelopen. Erg leuk en leerzaam wat er nou allemaal bij een vluchtvoorbereiding komt kijken. Wellicht dat ze daar ook wat leuks weten waar je een week rond kan lopen. Al lijkt me een week nou net wat te lang om helemaal niks zelf uit te voeren en alleen toe te kijken, en net weer wat te kort voor het bedrijf om je echt een taak te geven...
 
Probeer het bij Martinair Vliegschool. Goede motivatie verwoorden en je kan wellicht een dagje meelopen. Heb ik 1,5 jaar geleden ook gedaan en beviel zeer goed. Heb zelfs mee mogen vliegen in een TB-10.

Succes
 
Oke Klm gaan we dus even proberen nog meer tips zijn natuurlijk welkom, ik moet binnenkort bij nederlands de solicitatie brieven schrijven dus dan heb ik teminste wat te doen haha
Hoe denken jullie over een regionaal bedrijfje wat rondvluchten organiseert?


GR
MarsMuziek
 
Als MarsMuziek nou alle info die hij krijgt tijdens zijn zoektocht bij elkaar zet, kunnen we informatie rond stages in de Kennisbank zetten, en hoeven we niet te discussiëren of deze informatie al dan niet via de zoekfunctie te vinden is.

Dus iedereen die concrete informatie heeft m.b.t. stages van een dag, een week of langer, plus tips en namen van de bedrijven, plaats het dan in deze thread.
 
Je zou ook bij de Luchtmacht kunnen proberen. Geen idee of dat makkelijk is, maar volgens mij hebben die genoeg meeloopstages. Is wel wat anders dan bij een luchtvaartmaatschappij, maar zeker interessant voor een luchtvaartliefhebber.
 
Zoek het even op, er staat veel info hierover op airwork. Waarom ga je niet langs een vliegschool?

Sorry voor deze topic drift (ben overigens geen trol), maar moet toch echt even reageren hoor.

Safa, wie denk jij wel dat je bent om mensen op fouten te wijzen die jij continu maakt! Jij vraagt hier ook van alles, denkt alles al te weten zonder ook maar enkele ervaring noch selecties gedaan te hebben. Hou je dan een beetje gedeisd man! Ik ben hier graag om wannabe's te helpen, maar als ik dit soort reacties lees, dan is het voor mij gauw genoeg over.
 
Sorry voor deze topic drift (ben overigens geen trol), maar moet toch echt even reageren hoor.

Safa, wie denk jij wel dat je bent om mensen op fouten te wijzen die jij continu maakt! Jij vraagt hier ook van alles, denkt alles al te weten zonder ook maar enkele ervaring noch selecties gedaan te hebben. Hou je dan een beetje gedeisd man! Ik ben hier graag om wannabe's te helpen, maar als ik dit soort reacties lees, dan is het voor mij gauw genoeg over.

Julien, kan ik pas iemand raad geven als ik selecties heb gedaan? Uiteraard kon ik ook wat kalmer reageren (excuses MM) maar het klinkt toch ook niet alsof ik schreeuwde of toch wel?
 
Zijn er nog meer mensen met goede adviezen omtrent de stage!?
De kennisbank moet namelijk gevuld worden!:p

Als het je puur om een stage gaat in een luchtvaartgerelateerde omgeving dan zou je i.p.v. de vliegscholen en maatschappijen ook de musea e.d. kunnen benaderen. Soesterberg, Seppe of het Aviodrome misschien? Om zo maar een paar voorbeelden te noemen.

Good luck and keep us updated!
 
Julien, kan ik pas iemand raad geven als ik selecties heb gedaan? Uiteraard kon ik ook wat kalmer reageren (excuses MM) maar het klinkt toch ook niet alsof ik schreeuwde of toch wel?

Safa, het punt is dat jij hier al tijden vragen stelt waarvan je het antwoord met je ogen dicht nog kunt vinden hier op het board, en je dan wel iemand anders een veeg uit de pan geeft als die dezelfde (alhoewel hier een stuk minder over te vinden is) fout maakt. En alhoewel domme vragen volgens het spreekwoord niet bestaan krijg jij het toch zowel op het board als via andere wegen voor elkaar om me aan het twijfelen te krijgen.

Dus vandaar dat Julien waarschijnlijk zo reply'd, ik zou je willen aanraden om de eerst komende tijd gewoon mee te lezen en te reageren wanneer je echt iets nuttigs te melden hebt.

Tot zover mijn offtopic-contributie, as for de TS je zou ook Luchtverkeersleiding eens kunnen bellen/mailen, nee heb je en ja kun je krijgen!
 
Last edited:
@ Fokker 50, leuk dat je mijn foto leent voor je avatar! ;)

In dat geval een compliment voor de foto. Het was één van de weinige duidelijke 'by night' foto's van een Fokker 50 flightdeck die ik kon vinden. Mits je er geen bezwaar tegen hebt zou ik de foto graag blijven gebruiken....
 
Ja hoor geen probleem en bedankt voor de complimenten! Vond het alleen grappig om 'm hier ineens tegen te komen! Groetjes,
 
Ik ondervind ook in grote mate dat het verdomd moeilijk is om aan een weekstage te komen in de luchtvaart. Het enige wat lukt is om dus een piloot of steward(ess) te kennen om een stage te regelen.

Ikzelf zit in 5 VWO, met profiel N&G.. mijn vraag is, is er toevallig een piloot in de omgeving eindhoven die mij eens wilt uitnodigen voor een gesprek om te kijken of er een mogelijkheid is in jullie bedrijf om stage te lopen?! Een pm zou dan heel fijn zijn :).

Met vriendelijke groet,
 
Ik persoonlijk denk dat het zeer moeilijk is. Een idee is misschien dat je wat bedrijfsjes belt mbt General Aviation. Toevallig hebben wij vorig jaar een au pair in huis gehad die net uit middelbare school was. Hij had ook als droom om piloot te worden. Ik heb hem toen uitgenodigd om een keer de sim in te gaan en rondleiding door het bedrijf. Zelfs dat was bijna onmogelijk. Ik moest allerlei referenties opgeven, wat voor band ik met die persoon had, etc. Vergeet ook niet dat als je bij KLM stage wilt lopen er ook een schipholpas moet worden aangevraagd + veiligheidsonderzoek en dat kan ook heel erg lang duren.
 
Back
Top