Sympathy for the Devil

arthorizon

New member
Wel wel wel, er blijken meer vijftigers, of, eigenlijk, zestig minners, naar analogie van Diana’s minder dan vijftig lentes, op het board rond te lopen dan we konden vermoeden.
  • @D, heb het nu pas opgemerkt, geen excuus, maar toch:biertje: en :kiss:

Dat wijsheid met de jaren komt heb Ik zelf altijd met een korreltje zout genomen en regelmatig proef ik dan mijn eigen wijsheid in de praktijk, zo jong als Ik ben, want Ik ben niet oud. Ben van de generatie Johan C, dus mag Ik ook zo praten.
Een tijdje geleden heb Ik al eens een ballonetje opgelaten, als een soort anecdote, om de omgangsvormen op het board wat te nuanceren. Dat heeft enige humorvolle reacties opgeleverd, wat ook de bedoeling was, maar een Dames en Heren Soiciteit komt er niet.
Is niet de oplossing, het zou zijn doel voorbij schieten.

“Please excuse me,' he said, speaking correctly, but with a foreign accent, 'for presuming to speak to you without an introduction.”
Deze zin komt uit het boek van Mikhail Bulgakov, The Master and Margarita, en is het Leitmotiv geweest voor het Duo Jagger/Richard om een van de meest beroemde en beruchte Stones records te produceren. Dit even ter inleiding.

Als Ik mij goed herinner heeft Overload zijn profiel wat aangepast na het “alles is slecht” tijdperk en zijn Luciferiaanse hint was een prachtige vonst. Het blijkt nu dat niet iedereen dat heeft meegekregen. Het heeft wel opgeleverd dat we nu denken te weten wie de oudste Airworker is, de beste verdiener kennen we al.
Soms lijkt het er op dat Overloads opponenten als een hechtpleister aan hem blijven plakken en enig ontsierend taalgebruik niet uit de weg wordt gegaan. Dat hoeft niet en draagt alleen maar bij tot verdere verstandsverduistering. Ook opmerkingen als ware hij Omnipotent aanwezig komen niet overeen met de werkelijkheid en heeft slechts een boomerang effect tot gevolg. Als je zo’n ding werpt moet je wel iets raken anders komt het naar je terug en als je niet kan vangen stoot je je hoofd er nog aan.
Dat hij het board nogal frequenteerd de laatste tijd is waar maar zijn bijdragen blijven professioneel met hier en daar een kwinkslag. Hij beweerd ook niet dat hij altijd gelijk heeft, hij geeft zijn mening gebaseerd op bij hem aanwezige feiten kennis.

Als U nu denkt, waarom gaat Art het hier nu even voor Overload opnemen? Dat doe Ik niet. Dat kan Overload best zelf wel. Het gaat mij om de omgangsvormen op het board.
Een geciviliseerde discussie gaat niemand uit de weg, zeker Overload niet en hij geeft dat ook aan in zijn profiel, je moet er wel even goed naar kijken, “If you meet me, have some courtesy, Have some sympathy, and some taste; Use all your well-learned politesse, Or I'll lay your soul to waste”, maar dat moet je ook doen als je de straat over steekt.

Niemand bestrijd eenieders recht het met elkaar oneens te zijn op het board maar laat opkomende boosheid een gestructueerde gedachten gang niet in de weg staan, dat levert weer frustraties op gevolgd door subjectieve kommentaren van anderen wat kan afglijden naar extreem negatieve reacties.
Dan zijn we terug bij af en komt er weer een pensionado met te veel tijd om handen die thuis achter de geraniums zit met een dwaas soiciteits plan op de proppen. Daar zitten we ook niet op te wachten..
Voor alle duidelijkheid, Ik ben geen moderator op dit board, de schoenen van de heersende Walkure zouden me trouwens ook niet passen.
Ik nodig U uit mijn bijdrage in deze te zien als het geven van een hand, met de introductie, aangenaam, hoe gaat het met U, staat u mij toe me even voor te stellen? En zodoende de conversatie netjes te houden.

In conclusie is het beter the devil you know than the one you don’t.
Lucifer zijn we allemaal al wel eens tegengekomen, De remedie is hem, of haar, al naar gelang de preoccupatie, strak aan te kijken en van repliek te dienen. Lucifers track record houdt niet over, he, or she, will leave the building. Elvis was al weg so, who cares.

In je eigen schaduw staan en je afvragen waarom het donker is levert op dit board geen punten op.

Tot slot een quote van iemand die Ik zeer tot genoegen als passagier ooit kon begroeten,
Hij is heel beroemd geworden.
“The whole object of comedy is to be yourself and the closer you get to that, the funnier you will be.”

Off topic,
De Nederlandse voetbal competitie is begonnen. PSV weer bovenaan.

Cheers
Art,(Ness.E.) Untouchable.
 
Deze prachtige bijdrage in het achterhoofd houdende: is het wellicht een idee dat U weer eens een mooi verhaal voor Verhalen uit de cockpit plaatst om de kinderen tot rust te krijgen, zoals dat ook elke keer voor het slapen gaan wordt gedaan? Overigens bedoel ik daar niet mee dat de mooie verhalen van U slaapverwekkend zijn – in tegendeel. De verhalen leiden vaak tot inleving, het gevoel van er aanwezig te zijn en het nadenken over een diepere betekenis. Of dat nu in bed voor het slapen gaan of achter de computer is.
 
AKO

AKO

Ik nomineer voor de AKO literatuur prijs
(Airwork's Kwalitatief Onderhoudend): Art!

Nu heb ik altijd gedacht dat ik mij tot de redelijk intellectuelen der aarde mocht rekenen (hey, ik heb gedronken nu he!)
Het is altijd goed om zaken in het perspectief te plaatsen als men geconfronteerd wordt met de meester.

Art, de staaltjes die u (ik ga er van uit dat u mijn opa, doch op zijn minst mijn vader qua leeftijd zou kunnen zijn, echter als katholiek opgevoed persoon weet ik dat alleen de Heer met Hoofdletter U geschreven wordt, dus: u) op papier zet plaatsen de heer Grunberg en kornuiten achter in de zaal, stil op een bankje.

Wat mij wel benieuwd, maar een goochelaar geeft ook zijn trucs niet weg: gaat u er nu echt voor zitten om een dergelijk proza toe te vertrouwen aan de CO2 concentratie verhogende servers van de Amsterdam Information Exchange, of converseert u in bijvoorbeeld de cockpit van een geen-bypass ratio straalvliegtuig ook zo?

Inhoudelijk: het is tegenwoordig erg makkelijk om op internet de oermens in ons lekker zijn gang te laten gaan en het maar lekker er uit te gooien. Dit resulteerd vaak in een omgangsvorm die men normaal ook niet zou hanteren. Het is een uitlaatklep, maar dit is niet altijd een excuus.

Helaas zal ook hier weer blijken dat de goede raad van de stamhoofden niet opgevolgd gaat worden. Desalniettemin is dit geen reden om het onderwerp niet aan te roeren.

Als wijsheid met de jaren komt is er voor mij nog hoop.

PS: Eliott had heel wat bloedvergieten nodig voor zijn missie, ik hoop dat dit geen hint is?

En u moet uw geciteerde beroemdheid gezien hebben voor de closed cockpit policy, want hij heeft het geheim gezien:

Are there keys to a plane? Maybe that's what those delays are sometimes… when you're just sitting there at the gate. Maybe the pilot sits up there in the cockpit going, "Oh, I don't believe this. Damn it! I did it again." They tell you it's something mechanical because they don't want to come on the P. A. system. "Ladies and gentlemen, we're going to be delayed here on the ground for a while. I uh oh, God this is so embarrassing. I… I left the keys to the plane in my apartment. They're in this big ashtray by the front door. I'm sorry. I'll run back and get them
 
Leaving your frequency

Leaving your frequency

Beste Art,

Wederom buitengewoon goed en fraai verwoord wat er speelt op airwork, de sfeer daalt door steeds meer negativisme en scheldpartijen. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat sommige stamgasten het board inmiddels verlaten hebben, danwel niet meer posten
Je poging de huidige negatieve spiraal om te buigen verdient hulde. Ik hoop van ganser harte dat diegenen die hem past de schoen aantrekken, maar vrees het ergste.
Ik vind het buitengewoon jammer dat de societeit er niet komt, een gemiste kans. Het zou prettig zijn geweest als er binnen een deel van airwork wat strakker zou worden gemodereerd.
De manier waarop het board zich op dit moment aan het ontwikkelen is, zorgt er in elk geval voor dat ik me er niet meer echt thuis voel. Dat is niet erg, wellicht behoor ik ook niet tot de doelgroep.
Enkele uitzonderingen daargelaten krijg ik steeds meer het gevoel dat ik me bevind tussen enerzijds een stel daadwerkelijke pubers (niets mis mee, ben ik ook geweest) en een stel zich als pubers gedragende volwassenen die nota bene een zeer verantwoordelijk beroep uitoefenen. Vooral die laatste groep irriteert.
Wat voor mij de deur heeft dichtgedaan, is dat uit de Madrid accident threat, diverse posts (onder andere die waaraan jij nu refereert) gewoon zijn gewist. Posts aanpassen is een ding, dat hoort bij goed moderatorschap, liefst met een voetnood erbij, een korte post van de moderator dat er enkele (irrelevante) posts zijn verwijderd of desnoods even een korte PM aan diegenen wiens posts zijn verwijderd.
Posts gewoon laten verdwijnen is niet zoals het hoort, ik vraag me ook af hoe vaak dit gebeurt. Valt me nu voor het eerst op. Sommigen zullen nu wellicht denken, waar heeft die Art het over met z'n duivel.
De optelsom van de gebeurtenissen van de afgelopen weken op Airwork heeft er toe geleid dat ik heb besloten Airwork te verlaten.
Zoals het nu gaat, hoeft het voor mij niet meer.
Desalniettemin hoop dat jouw post aanslaat en de omgangsvormen veranderen.
Met respect,

Leon
 
Het valt mij op (voornamelijk als frequent lezer/leecher) dat er erg veel lange tenen zijn, zowel van de aangevallen groep als de moraalridders. Ik behoor tot geen van deze groepen, en evenmin tot de pubers/profs/pleziervliegers etc.....

Ik begrijp die opwinding niet zo. Het is een forum dat ik al vele jaren lees, en als ik weer eens een thread tegen kom van opgewonden opponenten, gaat de 'back' knop gewoon weer naar de lijst met nieuwe berichten. Lighten up heren (en dames wellicht), het is een forum en geen persoonlijkheidstest...

Overigens heb ik persoonlijk een sterke afkeer van brallerige sociëteitsplekken. Maar als iemand zich aldaar veilig en beschermd voelt, moet het er vooral komen. Weer een crisis afgewend ;)
 
Weet nu niet zeker of dit over Overload gaat of over het sociëteitsidee. Als het om dit laatste gaat: wat mij betreft is dat nog steeds een mogelijkheid. Maar dan vind ik het wel zo handig om vantevoren het hoe en wat te bepalen van een dergelijk forum. Gewoon ermee beginnen en experimenteren kan, maar dan lopen we het risico bij iedere discussie een discussie over de discussie te beginnen. Vooraf een set regels neerleggen is dan handiger.
 
Weet nu niet zeker of dit over Overload gaat [...]
Tsja, feit blijft dat overload altijd in het middelpunt staat van de discussie. Blijkbaar zijn er mensen die zijn hoogdravende manier van posten niet kunnen waarderen... Blijkbaar weet hij die mensen toch elke keer weer op de virtuele kast te jagen.. :D
 
Ja de term 'moraalridders' waar EHRD naar refereert klinkt wel erg bekend in de oren.
En soos-brallen is nou echt niet wat gewaardeerd zou worden (hebben we niet al een Crewroom?)
Ben absoluut geen heilige, maar in elk geval zal ik wel zeggen wat ik ervan vind.
Ken Overload erg goed, en hij bedoelt altijd het beste...en houdt vol aan wat hij beweert.....
Ik daarintegen heb dat geduld niet en dat heeft weleens tot een bash geleid (guilty)...een hoop was echter aangewakkerd door onwetenden, heilige boontjes en phoneys (literaire ref: Catcher in the Rye van JD Salinger)...Ik heb meerdere lezers gesproken en heb nog niemand horen zeggen dat ik irrationeel ben geweest, misschien een beetje buiten proportie, maar dat heeft nou eenmaal te maken met mijn persoonlijkheid.
Als iets stoffig is, moet je af en toe eens even blazen...ziet t er na afloop weer piekfijn uit ;)

Dus: Overload for president...dan kan die tenminste die biertjes die ik nog van m tegoed heb (omdat ie weer eens ongelijk had) in t budget meenemen.
Art is uitgenodigd bij de inauguratie

Wat dit met Overload te maken heeft? Tja, hij houdt net als ik niet van onrechtmatige en debiele uitspraken, die nogal eens gevallen zijn, en misschien denken sommigen dat door een verschil van mening het forum geredecorate moet worden. (wat een onzinnig idee is, want het forum werkt prima). Als iedereen pais en vree met elkaar leefde woonde ik in het Valhalla van Wagner en had ik nu 97 maagden ter beschikking.....geen slecht idee trouwens, maar volstrekt onhaalbaar. Ben overgens blij dat ik me niet in Madrid-gate gemengd heb, zou weer tot een typisch samenklitten van the Usual Suspects (fantastisch Kevin Spacey) geleid hebben.

iig zou ik graag in de platencollectie van Art willen snuffelen:
Ik bespeurde reeds referenties naar: Stones, Wagner (die walkuhre...fantastisch devillish zoals gebruikt oa in Apocalypse Now), Elvis en een DVDtje van the Untouchables (het origineel dan uit '59, niet die nichterige versie met Kostner)...Ik vermoed aanwezigheid van The Dutch Swing College Band? Zo ja, dan is de combinatie perfect (kwam dit weekend weer mn ouwe 78 toeren tegen met o.a. de DSC Band en een paar mooie van Oscar Peterson...mooi man)
Alleen die 'Better the devil you know' van Kylie Minogue is een beetje vreemde eend in de bijt ;)

En ja, Jerry Seinfeld wordt gewaardeerd, Louis de Funes doet t voor mij nog steeds

@JC: de redelijk intellectuelen der aarde zijn nog steeds Einstein, Freud, Voltaire, Leonardo da Vinci...(en die hebben geen van allen een vliegend beroep gekozen....conclusion is yours...)

U is gegroet, Volatori te salutant,

Oermens Onassis
 
Last edited:
Past het Overload nu wel of niet hier te reageren? Ik weet het niet zeker. Dubito (ergo cogito).:confused:

In elk geval geeft Arts post mij weer hoop. Hulp heb ik, zoals hij terecht al schrijft niet nodig. Ik had de moed echter bijna opgegeven, maar weet nu dat er nog mensen zijn die het wel begrijpen. Ik had gedacht, zeker na wat hints, dat mijn profiel duidelijk was voor iedereen. Voor sommigen bleek het echter toch te hoog gegrepen.

Overigens is het jammer dat Art zover weg zit. Mocht je ooit eens per ongeluk in London zijn, laat het dan weten. Ik ben lid van de Royal Albert hall en weet waar en vooral ook waar juist niet te dineren. Verder heb ik een niet geheel te verwaarlozen collectie wijn waarvan ik je graag een fles cadeau doe. Aangezien wijn in de handbagage nu geclassificeerd wordt als een WMD, zijn we dan gedwongen die samen ter plekke te ledigen. Iets wat ik er, in the interest of safety, graag voor over heb.
Bovendien heeft Onassis, met wie ik vanavond overigens dineer, onder het huis van zijn vader (echt de meest seniore Airworker) al 36 jaar een kist wijn liggen. Wachtend op het juiste moment, dat bijna aangebroken is. Hij deelt dit, goedhartig als hij is, met een select gezelschap waar zonder twijfel ook Art toe kan behoren.

NB. Ik ben niet zo oud als jij in een andere thread suggereert.
NB2. Ik heb nooit gezegd dat ik de best betaalde airworker ben. Dat is een titel die anderen mij hebben gegeven. Ik denk dat Kliko op nr1. staat en ik daar ergens dicht achter.
NB3. Ik stel me Art voor met een glas cognac, om met de hem bekende H.P. Pas te spreken; 'gezapig bij het vuur terwijl de aarde vergaat'.

@LHU.
Ik begrijp je, maar ben het niet met je eens.
Diana heeft een aantal post verwijdert en dat is waarschijnlijk beter, gezien het bedroevende niveau waartoe sommigen, die op hun leeftijd beter zouden moeten weten, zich hadden verlaagd. De verwijdering van deze posts neemt dit soort mensen tegen zichzelf in bescherming. (hoewel het laten staan van de posts op zich ook wel comisch was geweest). Kijk ook eens naar de Tranavia thread. ik maak daar een opmerking en vervolgens begint iemand een niet relevante discussie over hoe slecht Ryanair wel niet is. In de eerst plaats is dat onnodig omdat er een 'alles wat slecht is aan Ryanair' thread is. Ten tweede verziekt zoiets zo'n thread totaal. Verwijderen is dan denk ik toch de beste oplossing.
Sommige mensen (en daar heb ik groot respect voor) doen zelf het juiste en beginnen een nieuwe thread.
Verplaats je ook eens in Diana. Dit forum is geen onderdeel van een grote organsisatie, er zit geen bedrijf of team achter. Diana doet dit alles helemaal zelf (en daarvoor chapeau). Ik zou niet graag met haar ruilen.
Tenslotte is ze daardoor geen verantwoording verschuldigd voor wat ze doet. Wij zijn haar gasten en zij is een zeer goede gastvrouw. Zij bepaalt echter ook de regels en kan doen wat ze wil.

Ik heb jouw posts altijd van een hoog niveau gevonden en zou het heel jammer vinden als je ons verlaat.

En tenslotte voor wat betreft Diana, nu we ons toch in de quotes van de Markies verdiepen:

"... zij was beeldschoon en sierlijk waren hare bewegingen. Het licht speelde door heur haren en haar stem deed denken aan het koeren van een duif. Als een gazelle overschreed ze de drempel van de poort..."
 
Last edited:
Onassis, ik moet toch je post becommentarieren.

@JC: de redelijk intellectuelen der aarde zijn nog steeds Einstein, Freud, Voltaire, Leonardo da Vinci...(en die hebben geen van allen een vliegend beroep gekozen....conclusion is yours...)

Jij weet beter dan dat. Als het de grootste kunstenaar der kunstenaars was gelukt, dan was hij toch nooit met zijn voeten op de grond gebleven.

Need I remind you.

For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return.

En om met Rene te spreken: "Je pense donc je suis" had er ook zeker tussen gemogen ;).

Ontopic.

Wat betreft de discussie alhier, het is jammer maar het gebeurd wel degelijk dat dingen escaleren (Met LZ heb ik er ook al te graag aan mee gedaan). Die staking thread van Trans heb ik ook gelezen en een bijdrage toegevoegd, hoewel ik er ook van verbaasd ben waarom mensen zo veel commentaar op Overload en zijn bedrijf hebben. Jammer genoeg is het nu zoals met LZ dat men daar, afgezien van bannen, niet zo veel aan kan doen. Mijn toch wel ruime ervaring op internet (in tegenstelling tot de lucht) heeft mij dan ook geleerd om inderdaad die lange tenen niet mee te nemen als ik op een forum kom omdat het simpelweg een statistisch feit is dat er dingen worden gezegd waar men aanstoot aan kan nemen.

Het kwalijke zou ik vinden als mensen die hier toch wel redelijk gevestigd zijn dit dan ook expres gaan doen puur om iemand z'n bloed onder zijn nagels vandaan te zuigen. En dat is de afgelopen tijd toch wel een paar keer gebeurd (LZ buiten beschouwing) en dat waren dan ook discussies waar ik mij niet in heb willen mengen.

Het probleem is niet als iemand iets lomps zegt, het probleem is als de intentie van een post onder de maat en daarmee de post onder de gordel is. Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat er mensen zoals FD, Overload en Onassis rondlopen die op niet mis te verstane toon de andere kant van een bepaalde zaak kunnen belichten. Daarom kom ik op dit forum, om mijn beeld van bepaalde luchtvaart gerelateerde zaken eens uit te dagen en na te denken wat er allemaal gaande is en misschien zelf ook wat toe te voegen. Feit blijft alleen wel dat soms mensen hun hand moeten branden voordat ze begrijpen dat een oven heet kan zijn.

Mijn suggestie zou dan ook zijn om de rust te bewaren en de gemoederen te kalmeren, want er is werkelijk niets wat dit forum bedreigd. Ik ervaar het op een manier alsof ik in de zon zit met een lekker biertje in mijn hand, en die irritante bij komt de hele tijd langszoemen. Die wordt op de een of andere manier aangetrokken door mijn biertje en die wil daar zijn tijd en aandacht aan besteden. Nu kan ik die bij proberen dood te maken, of ik kan een ander biertje open trekken. Aangezien ik genoeg bier heb laat het zich raden wat ik zou doen.

En over het bedroevend lage niveau van dit board: Mea culpa, mea maxima culpa!
 
Last edited:
Helaas offtopic
Oostblokker: Da Vinci streefde ernaar een Uomo Universalis te zijn. Omnipotent. een alleskunner. Dat vliegen was maar 1 van zijn kunsten, niet een voltijdse aangelegenheid
Dat ie al ontwerpend en vorsend de eerste heli heeft uitgevonden en iets met vleugels, voornamelijk gebaseerd op Icarus' mythologie is een mooie bijdrage aan de luchtvaartpioniers geweest. De tekeningen van de ontwerpen zijn echter als kunstobject meer waard dan de patenten.....:)
Wordt wel gewaardeerd hoor, input....

En moest wat redelijk intellectuelen der aarde te noemen. Stephen Hawking dan? Nikola Tesla?
 
En over het bedroevend lage niveau van dit board: Mea culpa, mea maxima culpa!

Nee, dat vind ik niet. Ik doelde ook niet op de Trans thread, maar op een andere, tijdig weg gemodereerde opmerking in een andere thread. ik kan ook jouw posts meestal wel waarderen. Ik hoop nog steeds dat LHU terug komt.
 
Ik heb er even over zitten nadenken, want meestal meng ik me niet in dit soort threads. Maar ik neig toch erg naar EHRDs mening, en ik wil dan ook vragen, "is het nou echt zo erg?"

Misschien krijg ik het niet zo mee; dat is goed mogelijk. Ik zoek altijd gewoon op nieuwe posts en lees wat me interessant lijkt (vandaar dat het handig is om een relevante titel aan je topic te geven). Als de thread vervolgens blijkt te zijn afgetakeld richting een nutteloze ja/nee discussie, al dan niet offtopic, dan lees ik hem niet meer. Mijns inziens is dit de manier om zo'n eindeloze discussie een eenzame dood te laten sterven. Is dit gebeurd, dan kan je altijd nog weer terug komen naar de topic als er weer wat nieuws over te melden is. De voorheen voor een paar pubers zo interessante ruzie is dan al lang niet meer interessant.

Misschien dat deze tactiek mij spaart van alle pijnlijke ellende waar men het hier over heeft. De Trans thread ben ik inderdaad al gaan negeren nadat het ineens over Ryanair ging. Vele andere threads heb ik om dezelfde reden mentaal gesloten. Misschien is het een rare struisvogelpolitiek die alleen voor mij werkt. Maar het resultaat is wel dat ik net als EHRD alle opwinding niet zo begrijp, en dat ik het forum al vele jaren met plezier lees. En dat is wel zo prettig voor mijzelf. En anders trek ik, net als deoostblokker, een nieuw biertje open en is de oude voor die ellendige bij. Of ik pak een schijfje citroen, smeer het over de rand van het glas et voila, de bij is zijn interesse kwijt.

Wat Art, Overload en LHU betreft; ik denk dat deze lieden en nog enkele anderen iets leuks kunnen maken van een sociëteitsforum. Ik vind hun posts leuk om te lezen, interessant, goed onderbouwd en altijd een mooie aanvulling op threads, ook al ben ik het er niet altijd mee eens. Maar in een sociëteitsforum zou ik, zelfs al was ik één van de genodigden, hoogstens meelezen. Ik denk persoonlijk niet dat het een plek heeft op Airwork. Het zou, denk ik, te stil en te dood worden. Met daarnaast een klein risico dat het, ondanks de bijdragen van bovengenoemde airworkers, nog te saai wordt ook. Maar dat is mijn bescheiden mening.

PS Offtopic: Art, ik heb veel respect voor je bijdragen op Airwork, aan de luchtvaart en aan de literaire wereld. Maar om in de eerste persoon een hoofdletter te gebruiken, gaat dat niet wat ver? ;):biertje:
 
Wat is nou precies het niveau van een board?

is het niveau 'laag' als het gros van de mensen zich voornamelijk primair uitlaat? Als er flamewars uitgevochten worden? Als het niet meer over de inhoud gaat, maar diskussies gevoerd worden alleen maar om gelijk te krijgen?

Dat alles gebeurt op ieder board. De mate waarin het gebeurt verschilt van board tot board en is subjectief: in een board waar vooral de puberale hormonen een grote rol spelen gebeurt het veel meer dan in een board waar professionals, volwassenen en (zeer) jonge volwassenen zich begeven. Het niveau van een board is dus relatief ten opzichtte van wat je er van verwacht.

Als participant van een board bepaal je zelf mede het niveau van het board. Je kunt het niveau dus beïnvloeden en verhogen, door kalm te blijven, na te denken wat je schrijft, en je proberen niet te mengen in ruzies die uiteindelijk nergens om gaan.

Ga er ook vooral van uit dat wat je schrijft waarschijnlijk deels verkeerd begrepen of gelezen zal worden, al is dat meestal niet opzettelijk. Cynisme, sarcasme, zelfs humor zijn allen subjectief in hoge mate, en net als schoonheid 'in the eye of the beholder'. Wat voor de één een onschuldig geintje is, kan voor de ander beledigend opgevat worden.

Dit betekent niet dat er daarom geen ruimte meer voor zou moeten zijn (in tegendeel), maar als schrijver zulks zou ik voorstellen emoticons te plaatsen bij je cynische etc. opmerkingen, zodat daar minder twijfel hoeft te zijn. Als lezer zulks kun je bovendien eerst eens uitgaan van het feit dat het niet kwetsend of beledigend bedoeld was, en indien je het niet op onschuldige wijze kunt zien de schrijver op normale toon om opheldering vragen, of vertellen waarom iets vervelend of kwetsend voor je is.

We hoeven niet gelijk allemaal watjes te worden en over eieren te lopen, maar van te voren nadenken over wat je schrijft kan nooit kwaad.

It's quite elementary, dear Watson


PS Offtopic: Art, ik heb veel respect voor je bijdragen op Airwork, aan de luchtvaart en aan de literaire wereld. Maar om in de eerste persoon een hoofdletter te gebruiken, gaat dat niet wat ver? ;):biertje:
LOL dat vond ik ook al. Ik denk echter dat het een knipoog is naar de Untouchable status, maar wil het graag van Art zelf horen :p:
 
Last edited:
Wat is nou precies het niveau van een board?

is het niveau 'laag' als het gros van de mensen zich voornamelijk primair uitlaat? Als er flamewars uitgevochten worden? Als het niet meer over de inhoud gaat, maar diskussies gevoerd worden alleen maar om gelijk te krijgen?

Het is enigzins jammer (maar waarschijnlijk beter) dat een tweetal post van een bepaald persoon weggehaald zijn voordat jij (en anderen) hem gelezen hebben. Anders zou je precies weten wat Art en ik met 'laag' bedoelen. Met discussie hadden die posts niets te maken.
 
Ik denk dat het niveau van dit board een afspiegeling is van het Nederlandse vliegerscorps........

Je hebt inderdaad het recht om je mening te uiten, maar dan moet je dat natuurlijk wel op een gepaste manier kunnen.

Dit is volgens mij dan ook het gedachtegoed achter dit recht. Helaas wordt dit recht tegenwoordig (Nee, ik ben geen 50+) op een nogal banale manier gebruikt. Dat geldt niet alleen voor dit board, maar over de gehele westerse samenleving. (Amen ;) )

Grtz Mike5
 
Het is enigzins jammer (maar waarschijnlijk beter) dat een tweetal post van een bepaald persoon weggehaald zijn voordat jij (en anderen) hem gelezen hebben. Anders zou je precies weten wat Art en ik met 'laag' bedoelen. Met discussie hadden die posts niets te maken.
Ah OK, understood. Waarschijnlijk beter zo.

Mijn post was ook meer van algemene aard over niveaus van boards.
 
Helaas offtopic
Oostblokker: Da Vinci streefde ernaar een Uomo Universalis te zijn. Omnipotent. een alleskunner. Dat vliegen was maar 1 van zijn kunsten, niet een voltijdse aangelegenheid
Dat ie al ontwerpend en vorsend de eerste heli heeft uitgevonden en iets met vleugels, voornamelijk gebaseerd op Icarus' mythologie is een mooie bijdrage aan de luchtvaartpioniers geweest. De tekeningen van de ontwerpen zijn echter als kunstobject meer waard dan de patenten.....:)
Wordt wel gewaardeerd hoor, input....

En moest wat redelijk intellectuelen der aarde te noemen. Stephen Hawking dan? Nikola Tesla?
DaVinci een genie noemen is inderdaad niet echt meer juist. 90% van zijn "uitvindingen" zijn of kopieën van anderen of uitwerkingen van andermans ideeën.
De laatste natuurwetenschap en techniek heeft daar een mooi artikel over.

Het komt erop neer dat Leonardo primair een (zeer goede) kunstenaar was, en vanuit die hoek een aantal wetenschappelijke dingen gedaan heeft. Steeds echter diende het wetenschappelijk gedeelte zijn kunst. Hoewel zijn status als kunstenaar nog overeind staat (al is ook deze dalende), zijn status als wetenschapper brokkelt steeds meer af. Hij vormde geen theorieën over de werkelijkheid, geen idee van de werking van alles om hem heen.

Om wat gedetailleerder in te gaan, vliegen trok hem inderdaad enorm, maar hoogst waarschijnlijk heeft hij het idee van vleugels opgedaan uit de geschriften van de Engelse monnik Eilmer of Malmesbury. Zijn helikopter, naast volstrekt onmogelijk, is waarschijnlijk gebaseerd op de schroef van Archimedes. (gebruikt om water op te pompen). Zijn vliegmachine heeft nooit gevlogen en zal dat ook nooit kunnen in zijn ontworpen staat, mede omdat de materialen de kracht niet aankunnen en de benodigde spierkracht niet op te brengen is.
Zijn parachute is zijn meest kloppende uitvinding (op vlieggebied), maar ook nutteloos tenzij op twee cruciale punten aangepast. Zelfde geldt voor de hangglider.

Het was een genadigd kunstenaar, maar verre van een wetenschapper. Helaas is zijn persoon inmiddels zover gehyped en geromantiseerd, dat velen de feiten niet meer kunnen onderscheiden van de fictie...

Maar goed, wederom offtopic :D

Probleem met het benoemen van intellectuelen is dat elke reus op de schouders van een andere reus staat, om Newton maar te citeren (quote wordt vaak met hem in verband gebracht, maar is al veel ouder)
 
Fantastisch al deze intellectuele uitspattingen...een soort bash zeg maar ;)

Ach dat Edison en Marconi nogal wat van Tesla gejat hebben, heeft de beste man tot waanzin gedreven. Terwijl de eersten als legendarische figuren de geschiedenisboeken ingingen heeft Tesla slechts een eenheid naar zich vernoemd

input! :biertje::biertje:
 
Fantastisch al deze intellectuele uitspattingen...een soort bash zeg maar ;)

Ach dat Edison en Marconi nogal wat van Tesla gejat hebben, heeft de beste man tot waanzin gedreven. Terwijl de eersten als legendarische figuren de geschiedenisboeken ingingen heeft Tesla slechts een eenheid naar zich vernoemd

input! :biertje::biertje:
Vergeet niet alle complot theorieën die Tesla veroorzaakt heeft. Uiteraard niet zelf, maar het heeft zijn status doen groeien tot briljante uitvinder, die tegengewerkt door iedereen de mensheid had kunnen redden..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oGbdM8I6qRI[/youtube]

Tesla droomde ervan om energie te onttrekken van de kosmos zelf. Uiteraard is hij er niet ver mee gekomen, maar dit inspireert menig persoon om te claimen dat ze een tesla-free-energy apparaat hebben uitgevonden....
http://video.google.nl/videoplay?docid=5782814493845772323
 
Last edited:
Back
Top