Naar het buitenland of niet?

FAmigos

New member
Hallo,

Ik zit heel erg te twijfelen over wat ik nu moet doen dus kom ik hier om advies/ervaringen vragen :rolleyes:

Ik heb een MBO niv4 diploma zonder wiskunde en natuurkunde, en ben nu bezig met een HBO diploma (1e jaars)

Als ik dus in Nederland een vliegopleiding wil volgen zal ik eerst wiskunde en natuurkunde certificaten moeten halen.

Maar dit geld volgens mij niet voor het buitenland? Dus zou ik eventueel daar een vliegopleiding kunnen volgen. Voordeel is dat het daar een stuk goedkoper is nadeel je bent meteen al 18 maanden van huis.

Wat adviseren jullie mij te doen.
 
Ik had wel wiskunde maar geen natuurkunde, maar ik weet dat natuurkunde niet al te moeilijk voor mij is.
 
Ik had wel wiskunde maar geen natuurkunde, maar ik weet dat natuurkunde niet al te moeilijk voor mij is.

Volgens mij heb je bij de meeste vlieg opleidingen Wiskunde en Natuurkunde nodig op Havo niveau. Als ik jouw was zou ik gewoon die deel certificaten halen. Ten tweede als het niet nodig is, met die deel certificaten zal je wel makkelijker de opleiding kunnen volgen, als het over wiskunde of natuurkunde delen gaat.

jesper
 
Niet uit directe ervaring, maar meer omdat het hier al vaker is gezegd: bedenk wel dat ook luchtvaartmaatschappijen wiskunde of natuurkunde kunnen eisen. Ik geloof dat o.a. Lufthansa dit doet.

Succes!
 
Vertel eens meer over waar(voor) je later hoopt te gaan vliegen?

Flantua

Ik kan als het goed is al vliegen op een cessna citation privejet via via ;) Maar ik wil natuurlijk alle opties zo goed mogelijk openhouden door ook aan de eisen van andere maatschappijen te voldoen.
 
Die vakken worden niet voor niets overal gevraagd.
Zou dus geen slecht idee zijn om wis en nk zowiezo wat op te spijkeren. Ook al ga je naar het buitenland....
 
Ok het lijkt er op dat die certificaten halen de beste oplossing is, dat ga ik dus maar doen. Jammer dat james boswell al vol zit, nu moet ik op zoek naar alternatieven :stapelge:
 
Vriend van mij (en dus niet de broer van mijn buurman, z´n neef en daar de zoon van) is bij EPST aangenomen zonder ook maar een greintje wiskunde en naturkunde in zijn vakkenpakket. Hij had wel een afgeronde HBO studie en hij scoorde ruim voldoende bij zijn COMPASS test voor wiskunde.

Maar het kan dus zeker wel.
 
Jongens, het gaat er niet om of je bij een vliegschool aangenomen kan worden of niet. Het gaat erom hoe makkelijk het later is om aan een baan te komen.
 
Heeft iemand nog tips voor scholen/instituten om vanaf nu vrij snel die certificaten te halen? James Boswell zit vol voor het najaar.
 
Jongens, het gaat er niet om of je bij een vliegschool aangenomen kan worden of niet. Het gaat erom hoe makkelijk het later is om aan een baan te komen.

Correct.

Ik raad je aan te doen wat je zelf denkt dat het beste is voor jou. Klinkt een beetje cru, maar het ligt eraan welke eisen je stelt.

*Wat wil je gaan vliegen? Reclamevluchten met een Cessna 152, of cargo met een Boeing 747? Dit is wel degelijk van belang bij het kiezen van een opleiding. Vereist hele andere brevetten. Van PPL tot APTL (in NL) zeg maar.

*Wil je per se in NL vliegen na je (eventueel buitenlandse) opleiding of wil je ook in het buitenland aan de slag? Indien het laatste, wil je steeds jumpseaten naar het veld waar je gestationeerd bent of ga je ook in het buitenland wonen?

*Indien grote luchtvaart: wil je per se bij KLM vliegen? Dan zou ik aanraden de certificaten te halen en KLS te proberen.

*Heb je een vriendin/vrouw (of misschien wel een vriend/man) waar je rekening mee hebt te houden?

*etc etc.

Succes!

S.
 
Bedankt voor de reply's

Nog een vraag dan maar, stel ik ga deze maanden bezig zijn met natuurkunde/wiskunde certificaten behalen. Heeft het dan al zin om bijvoorbeeld al met je PPL te beginnen?

Ik woon in Lelystad dus genoeg vliegscholen in de buurt hier (vliegveld Lelystad)
 
Bedankt voor de reply's

Nog een vraag dan maar, stel ik ga deze maanden bezig zijn met natuurkunde/wiskunde certificaten behalen. Heeft het dan al zin om bijvoorbeeld al met je PPL te beginnen?

Ik woon in Lelystad dus genoeg vliegscholen in de buurt hier (vliegveld Lelystad)

Als je je opleiding modulair wilt gaan doen, zou dat goed kunnen ja.
 
Als je straks een ab initio cursus wil beginnen heeft dat geen zin en kost alleen maar geld wat je later hard kan gebruiken.
Wil je dat niet dan hoef je natuurlijk nergens op te wachten
 
Back
Top