Bloeddruk

cyberboy

New member
Ik heb onlang mijn medische keuring gehad alles was goed. Behalve mijn bloeddruk. Mijn onderdruk was precies 95. Nu heb ik een paar keer bij de huisarts moeten meten maar mijn bloeddruk blijft steeds rond de 95 schomelen. De bovendruk is wel normaal. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of zijn er mensen die weten hij het nu zit met betrekking tot mijn klasse 1?
 
Heeft het medische test instituut je dan afgewezen of een notitie ervan gemaakt? Ik heb 1 keer bij controle hoge bloeddruk gehad, was toen geen probleem, jaar daarna was alles prima.
 
Het kan ook gewoon de stress zijn van de keuring/meting zelf.
Was je nu afgekeurd of wat voor gevolgen had deze bloeddruk?
 
Het kan ook gewoon de stress zijn van de keuring/meting zelf.
Was je nu afgekeurd of wat voor gevolgen had deze bloeddruk?

Was bij mij ook toen het geval om persoonlijke redenen, uitgelegd, geen probleem dus. Alleen moest wel beter worden, en dat was het.
 
Nog niet afgekeurd moest bij de huisarts laten meten, maar die metingen zijn op 1 na ook allemaal rond de 95.
 
Nog niet afgekeurd moest bij de huisarts laten meten, maar die metingen zijn op 1 na ook allemaal rond de 95.

Is het niet mogelijk om het over een paar weken opnieuw te laten testen? Dan zou het best wel normaal(er) kunnen zijn.
 
Nog niet afgekeurd moest bij de huisarts laten meten, maar die metingen zijn op 1 na ook allemaal rond de 95.

Een x aantal keer meten in een week heeft geen zin. Ga over maandje terug, net ervoor op vakantie gaan ;) en je zit goed.

Hmm was al gezegd door bovenstaande...had een lang tel gesprek, wel al getypt, niet op opslaan geklikt!
 
Het is hetzelfde als met cholestrol.. Word je niet direct op afgekeurd, is gewoon een hart- en vaatziekte risico. En ze zijn verplicht daar op te controleren en het in de gaten te houden. Relax, take it easy en als je er echt mee zit, dan neem je een zooitje bloeddrukverlagende pillen voor je de keuring gaat doen :grijns:
 
Volgens de laatste onderzoeken is nu de bovendruk weer bepalend. Als je onder de 40 bent dan mag de bovendruk tot 180 gaan. De onderdruk (die altijd als het meest riscovol werd beschouwd) is nu niet meer bepalend voor hypertensie.
Alleen JAA en FAA past dit nog niet toe volgens mij.
Je zou in een paar maanden flink af kunnen vallen, minder zout/koffie/roken/alcohol veel fruit etc veel sporten en dan waarden laten meten bij de huisarts.
Die 5 punten krijg je er wel van af. (voor een waarde van 90)
 
Ik had dit vorig jaar ook bij de keuring, 'n bloeddruk van ca 150/95, of net iets hoger. Daarop ben ik niet goedgekeurd (ook niet afgekeurd, oude medical blijft geldig tot dat verloopt) en moest ik het bij de huisarts nogmaals laten meten. Als die dan de meting door zou sturen zou ik alsnog goedgekeurd worden. Helaas was het daar ook weer rond die waarde (ik meen dat de grens 160/95 is, beide waarden mogen er niet boven) dus heb ik medicijnen voorgeschreven gekregen. Daar mag je gewoon mee vliegen als je dan wel een goede bloeddruk hebt maar ivm eventuele bijwerkingen moet je de eerste twee weken wel aan de grond blijven. Gelukkig had ik net vakantie.. Ik heb Diovan voorgeschreven gekregen, volgens de huisarts zijn er bepaalde middelen (beta-blokkers??) waar je niet mee mag vliegen. Ik heb het idee dat het niet zo heel veel werkt maar ik zit nu zo rond de 140/85 a 145/90 dus is het net goed. Flink afvallen zou moeten helpen maar dat is helaas nog niet echt gelukt..

L.
 
Het is hetzelfde als met cholestrol.. Word je niet direct op afgekeurd, is gewoon een hart- en vaatziekte risico. En ze zijn verplicht daar op te controleren en het in de gaten te houden. Relax, take it easy en als je er echt mee zit, dan neem je een zooitje bloeddrukverlagende pillen voor je de keuring gaat doen :grijns:

Cholestrol hoeft volgens mij niet gecheckt te worden, omdat dat geen keurings eis is. Tenminste dat is mij vorige maand vertelt bij de keuring.
 
Heb zelf ook altijd een hoge bloeddruk bij de keruring, beetje het "witte jassen" syndroom zeg maar. Zelf een bloeddrukmeter gekocht voor m'n eigen gemoedstoestand en om het een beetje in de gaten te houden, uiteindelijk alles prima.

Vraag tijdens de keuring of ze m'n bloed altijd even uitgebreid controleren, kan geen kwaad en gaat toch in een moeite door.

GF.
 
Ik ben pas 18 dus het lijkt me niet de bedoeling dat ik nou al medicijnen moet gebruiken. Zout eten doe ik haast niet omdat, hoge bloeddruk in de familie zit. Ik zou alleen flink kunnen gaan afvallen, maar dat duurt een tijd en ik ben bang dat het keuringinstituut niet gaat wachten met afkeuren. Ook al begin ik pas in mei bij de nls.
 
Toevallig al geprobeerd je ogen dicht te doen tijdens de meting? Het blijft een trucje, maar verlaagt je bloeddruk meestal met ene paar punten. Zachtjes op je oogbol drukken helpt nog meer (bij de sommige mensen). Ook zijn er voedingsmiddelen die je bloeddruk (tijdelijk) omlaag brengen, zoals pure chocola.

Maar uiteindelijk heb je twee keuzes als je chronisch een te hoge bloeddruk hebt, medicijnen of een verandering van leefwijze (afvallen, beweging, voedsel). Soms is de tweede voldoende, soms helaas niet. (erfelijk?)
 
Cholestrol hoeft volgens mij niet gecheckt te worden, omdat dat geen keurings eis is. Tenminste dat is mij vorige maand vertelt bij de keuring.

Klopt, AMC in Maarssen geeft het alleen wel aan als ie niet goed is bij uitgebreide keuringen. 1 van de risicofactoren...

Ik ben pas 18 dus het lijkt me niet de bedoeling dat ik nou al medicijnen moet gebruiken. Zout eten doe ik haast niet omdat, hoge bloeddruk in de familie zit. Ik zou alleen flink kunnen gaan afvallen, maar dat duurt een tijd en ik ben bang dat het keuringinstituut niet gaat wachten met afkeuren. Ook al begin ik pas in mei bij de nls.

Al zou je het alleen maar doen voor jezelf.... je weet zo te lezen dat het sowieso niet echt gezond is...

Iemand die ik ken had Omeprazol voor opkomend maagzuur, mag je ook niet je hele leven gebruiken, maar is er toch mee goedgekeurd en moest plechtig beloven het jaar daarop vanaf te zijn... door zijn levenswijze aan te passen. Er is dus nog hoop.
 
Klopt, AMC in Maarssen geeft het alleen wel aan als ie niet goed is bij uitgebreide keuringen. 1 van de risicofactoren...



Al zou je het alleen maar doen voor jezelf.... je weet zo te lezen dat het sowieso niet echt gezond is...

Iemand die ik ken had Omeprazol voor opkomend maagzuur, mag je ook niet je hele leven gebruiken, maar is er toch mee goedgekeurd en moest plechtig beloven het jaar daarop vanaf te zijn... door zijn levenswijze aan te passen. Er is dus nog hoop.

Ik heb nu zelf een bloeddruk meter gekocht, ik heb nu 2 keer gemeten met 3 uur ertussen, maar die geeft aan dat de bloeddruk gewoon normaal is. Ik ben gewoon heel erg gespanen als ik bij de huisarts laat meten en bij de keuring.
 
Back
Top