stella selectie 2 help

eham34d

New member
HALLO
ik had gisteren selectie 1 bij saa gelukkig ben ik daar met een twijfelachtig geval er door maar eigenlijk is het voorwaardelijk want ik moest bij fase 2 beter presteren en die heb ik op 25 augustus en ik weet nou totaal niet wat je allemaal krijgt zou iemand alstublieft willen helpen. ik wou graag info over wat je nog over de opdracht zowel bij persoonliujkheidstest en bij dat eerste van abstract denken enz. krijgt. en grag zou ik ook willen weten over de tijd die je krijgt is dat per vraag of per hoofd onderdeel of per onderdeel en hoelang is dat ong hiermee bedoel ik 5,10 of 15 p/vraag en zou je ook nog alstublieft een voorbeeld vraag aan me willen typen die iemand nog kan herinenren. het is een droom dat ik MOET uit laten komen.

alvast bedankt

eham
 
HALLO
... het is een droom dat ik MOET uit laten komen.
Schiphol, er zijn meer wegen die naar Rome leiden he. Als je de selectie van stella niet zou halen, stort de wereld nog niet in ;) Ik kan je verder niet helpen want ik heb geen selectie bij stella gedaan. Ik wens je iig veel succes.
 
Er zijn nog meer scholen dan stella! Mocht je het niet halen kan je altijd nog KLS, NLS, EPST, DFA etc. proberen.

Doe je best en wie weet.
 
jongens bedankt voor jullie reactie het enige school waar ik me thuis voel is stella aviation en graag als je iets over mijn vraag weet antwoord me want daarvoor heb ik dat threat geopend

bedankt
 
Schiphol,
niet lullig bedoeld, maar ga eerst eens lekker een 'normale' studie volgen en je daarna aanmelden bij een vliegschool. Ik denk dat je dan meer kans maakt met meer levenservaring en dat je dan ook beter kan overwegen of je wel echt vlieger wil worden
Wat denk je als je je straks niet goed kan vinden bij een luchtvaartmaatschappij? Ga je dan ook alleen maar selectie doen bij die ene maatschappij die jou 'gezellig' lijkt? :dozey:
 
Hey Marty,

Dit bedoelde ik nou, zulke mensen wil je toch niet eens als een passagier in een vliegtuig hebben. En over piloot worden; zou het niet durven om een 150K lening aan te gaan voor een pilotenopleiding met de wereldeconomie op zijn gat !!

Again just my 2 cents,

AT
 
Tsja, zo heb je mensen op dit forum die soms wat kinderachtig / uit de hoogte / belerend newbies proberen te vertellen hoe een echte piloot zich exact moet gedragen... en zo heb je newbies die wel heel erg snel op hun pik / korte urine trechter zijn getrapt en niet weten hoe je daar met goed fatsoen / respect en normale communicatie mee om moet gaan (en dat zal inderdaad niet in je voordeel werken tijdens hoge werkdruk situaties in een crew, noch met selecties).

Geen idee hoe de Stella selectie in elkaar zit overigens, kan je dus helaas niet helpen met gedetailleerde info. Zelf heb ik Stella niet heel hoog staan nog op het ranglijstje van vliegscholen, al is dat maar een persoonlijke indruk van o.a. alle vliegschool topics op airwork. Die indruk kan altijd nog veranderen en waarschijnlijk bestaat de perfecte vliegschool toch niet, maar als ik jou was zou ik toch eerder naar NLS/EPST/KLS kijken. Hoe je je voelt bij een school is natuurlijk belangrijk, maar probeer jezelf toch goed te informeren aan de hand van de vele topics op airwork en zet de oogkleppen voor andere scholen niet al te snel op (al heb je wellicht je huiswerk al gedaan). Laat je droom niet teveel van één vliegschool afhangen, succes in ieder geval!
 
En over piloot worden; zou het niet durven om een 150K lening aan te gaan voor een pilotenopleiding met de wereldeconomie op zijn gat !!AT

Voor zover ik lees ligt de wereld economie niet bepaald op zijn gat. De fuel prijs ligt relatief hoog (alhoewel hij nu gedaald is tot een niveau lager dan mei dit jaar) juist omdat de economie in China en India het zo goed doet. Dat andere landen hier (tijdelijk) last van ondervinden is nou eenmaal een consequentie van de transitie naar een steeds plattere wereld economie. En waar het in een aantal landen tijdelijk slechter gaat zal het ongetwijfeld (zoals in de laatste paar decennia en eeuwen) na een paar jaar weer omhoog knalllen, wellicht wel over twee jaar als je net klaar bent met een opleiding. En wellicht ben je dan heel gewild omdat de klassen zo leeg waren vanwege de "slechte economie" uit de tijd dat je begon, je kan er vaak geen peil op trekken. Daarbij is de één z'n dood de ander z'n brood. Ryan Air floreert juist met slechte tijden, KLM weer met goede tijden. Een uitstel van groei (die toch continu blijft in de luchtvaart) leidt uiteindelijk weer tot een inhaalslag.

Zolang je niet te oud bent als je klaar bent, zolang je een gedegen vliegopleiding met garantiefonds hebt gekozen, zolang je een redelijk inkomen kan vergaren tot de tijd dat er weer meer aannames zijn... dan is het best een overweging om een vliegopleiding te doen. Dus zo zwart wit als jij het stelt zou ik dat zeker niet doen.

Mijn klas was vorige eeuw ook erg leeg vanwege Gulfwar part 1. Maar toen we klaar waren werd er goed opgeleid. Het dal na naainieleffen duurde ongeveer twee jaar, toen moest er ook aardig wat ingehaald worden.... dus tsja...
 
Beste Nosig,

Ik wil met die opmerking niet al teveel off topic gaan. Maar als je goed leest dan gaat het wel degelijk slecht met de economie wereldwijd. En ja veel mensen praten over de opkomst van India en China. Maar ga eens wie hun grootste klant is.

Zoals ze altijd zeggen als Amerika niest dan is de rest van de wereld verkouden. En rustig aan begint Europa ook verkouden te worden, de helft ligt al in een recessie. Met betrekking tot een pilotenopleiding zeg ik het volgende:

Luchtvaartmaatschappijen maken megaverliezen door de hoge brandstofkosten dit zal zeker wel voor een goeie tijd doorgaan, ondanks de recente daling van de olieprijs. In Amerika vallen er al zoveel piloten ontslagen en die ziekte zal zeker overwaaien naar Europa. Hoeveel nationale maatschappijen hebben al aan de bel getrokken van de regering ?! En ja, Klm-Air france die hebben gewoon slim gehandeld door een bond te sluiten voor een vaste brandstof prijs...die ook binnekort verloopt ... dit allemaal kun je vinden op www.reuters.com...

anyway Nosig ieder zijn mening ik ben gewoon een luchtvaart speculator:) on topic again .... Schiphol, inderdaad succes met Stella fase 2 al weten ze vast wel wie je bent...:haha:

Cheers,

AT
 
ok jongens mischien begreep ik het verkeerd in ieder geval sorry zweuvert het was niet bedoeld

Gewoon eerst zoeken dan vragen, en beetje beter nederlands kan geen kwaad, het is een forum, geen msn.

Een tip: als je maar net door de selectie heen kan komen als "twijfelgeval" dan zou ik als ik jou was nog wat beter na gaan denken. Selecties van vliegscholen zijn een heeel stuk makkelijker dan die van airlines. Doe er anders eerst nog een studie voor.

Groetjes
 
Aangezien ik toch al onder de blauwe plekken zit, een gebroken neus heb en twee hechtingen achter in me hoofd, zal ik mijn visie over dit geheel op een subtiele, zachte manier aanpakken:

EHAM,

Je komt zeer wanhopig over. Je schrijft dat je deze droom ''moet'' laten uitkomen. Echter, deze droom is niet voor iedereen geschikt. Ik zou je dan ook willen aanraden wat ontspannen over te komen. Je moet immers ook niet bij een selectie een gestresst indruk achterlaten en al helemaal niet overkomen van ''ik moet worden aangenomen, want anders...''. Ik weet niet hoe oud je bent, maar aan je schrijfstijl te zien, ga ik uit van een HAVO-scholier die net zijn / haar examen heeft gehaald of het examenjaar ingaat. Met andere woorden, je hebt nog tijd zat. Vooral met huidige economie en voorspellingen in de toekomst, is het geen overbodige luxe een stok achter de deur te krijgen middels een HBO-opleiding. Je doet er immers veel levenservaring op, etc.

Echter, dit topic wil ik niet (alweer) doen ontpoppen in een off-topic topic (get it?), dus bij deze roep ik alle Stella mensen (neem ook ff Stella bier mee) op om wat informatie aan deze jongeman te geven.

Overigens staat er ook wat in de kennisbank over.

Succes

Vlucht snel de kast op om klappen te voorkomen
 
Wat ik mij er van kan herinneren is fase 2 vooral een IQ, ruimtelijk inzichttest en persoonlijkheidstest (of is die fase 3?).

Daar kun je niet veel voor oefenen. Als je wat wil voorbereiden, zoek dan naar oefen-iqtests op het net.

Fase 3 is een simride waarbij je wat simpele oefeningen moet doen. Daar kun je wat voor oefenen met bv. flight sim. Maar ook hier bekijken ze met name aanleg. Je hoeft dus niet als volleerd piloot je rondjes te draaien. Je moet wél duidelijke progress laten zien tijdens het simmen. Voorafgaand aan de sim heb je wel een theorietoets waar je 75% voor moet scoren. De stof voor die toets krijg je een bepaald aantal dagen (5?) voor de toets opgestuurd. Valt reuze mee, als je tenmiste het leertempo bezit dat ze zoeken..

Fase 4 is een gesprek waarin je resultaten en motivatie worden besproken. Daar kun je je wederom niet op voorbereiden. Gewoon jezelf zijn en je volwassen opstellen.

Succes.
 
Fase 4 is een gesprek waarin je resultaten en motivatie worden besproken. Daar kun je je wederom niet op voorbereiden. Gewoon jezelf zijn en je volwassen opstellen.

Succes.

Denk toch wel dat je hier het een en ander alvast voor kan doornemen/voorbereiden. Voor jezelf nagaan welke vragen men zou kunnen stellen en deze voor jezelf alvast beantwoorden is geen overbodige luxe. Vragen zoals "Waarom wil jij piloot worden?" en "Waarom moeten wij jou aannemen?" kun je zeker wel verwachten. Zonder voorbereiding zo'n gesprek ingaan lijkt mij niet verstandig. Maargoed, voor Eham is het nog niet zover.

3Bergen
 
ok maar kan je voor fase 2 ook afvallen als je het slecht hebt gemaakt of word je zowieso doorgestuurd naar fase 3 en dan in het aanname gesprek word fase 2 dan besproken
 
ok maar kan je voor fase 2 ook afvallen als je het slecht hebt gemaakt of word je zowieso doorgestuurd naar fase 3 en dan in het aanname gesprek word fase 2 dan besproken

Nou ik ken de stella aanname niet, maar het lijkt me niet dat je als je bij een fase afvalt dat je dan toch nog even naar de volgende fase doorgaat. Maar zoals ik al zei, ik ken de selectie niet. Dus wellicht moet ik gewoon mijn kop houden :)
 
Back
Top