Levensonderhoud KLS

Ik ben van mening dat je verstandig met je geld moet omgaan. Maar om nou als een zwerver te moeten gaan leven? Het leven moet aangenaam genoeg blijven: morgen kan je dood zijn. Blijkt het dan niet haalbaar, dan moet je misschien maar kijken naar een goedkopere opleiding. Of je gaat werken naast je opleiding. Zo moeilijk is de vliegopleiding niet (veredeld MBO), dus genoeg tijd over. Mijn vliegopleiding was één grote vakantie en heb vaker in het zwembad gelegen dan in de les gezeten. (en zo slim ben ik niet) Theorie is een kwestie van boekje lezen en vragen oefenen. Vlieggedeelte is net zoals de vliegclub: paar keer in de week vliegen. Kortom: Ik heb het nog nooit zo rustig gehad als tijdens m'n vliegopleiding.
Normale studenten bijten ook op een houtje, of ze werken! Het is maar net hoe je wilt leven. Ik verdiende als student met mijn bijbaantje gemiddeld x000 gulden per maand bruto met, jawel: het aansmeren van leningen. Dat is pas business! zoals boven te lezen valt.
 
@ Julien, de kls heeft een verplichting naar de student dat je mag solliciteren bij de klm. Dus het is dan meer een kwestie van wanneer heb je dat gesprek ipv of je dat gesprek nog gaat hebben toch? Of is het juist dat voordeel dat je als klser hebt waar commentaar op is gekomen?

Graag iets meer info :)
grtz

Het is immers maar een gerucht wat ik gehoord heb en in luchtvaartland moet je die voor zoete koek slikken. Echter, er is altijd wel kritiek geweest op het aannamebeleid van de KLM bij AF (werd zelfs naar gevraagd bij sollicitatie waarom ik niet bij KLM ging!). Dit komt vooral om het feit dat de KLM veel lowtimers aanneemt en maar van een select aantal scholen (KLS, NLS en ex-luchtmacht eerst).
 
Gezien de selectie zojuist weer vergemakkelijkt/verkort is kan ik me niet voorstellen dat AF daar daadwerkelijk (verzwardende) veranderingen in aan wil brengen. Excuses, offtopic ;)
 
Als ik het goed begrijp, kunnen ze daar niets aan veranderen. Management vliegdienst / personeelszaken bij KLM en AF zijn twee aparte managementtakken. Ik weet alleen dat PZ bij AF, kritiek heeft op het aannamebeleid. Als het in de toekomst (5 jaar misschien iets meer) allemaal onder een management komt, kan er toch wat veranderen. Echter, dit zijn geructhen. Ik drink niet elke week koffie met hoofd PZ ;)
 
Back
Top