Leukste opmerkingen/vragen PAX

Tijdens het (rechtuit) taxieen met een 172 check ik de ailerons.. links.. rechts..
Mijn pax bezorgd: "jeemig, dat stuur doet ook niet veel..!"
 
Last edited:
pax op een rondvlucht in een cessna 172: "hoeveel vermogen heeft zo'n vliegtuig nou? 1000, 1500 pk?"
 
Paar jaar geleden op Rotterdam in't restaurant. Een volkse vrouw uit onze hoofdstad met dochter zaten veels te vroeg te wachten op hun vlucht voor een zonvakantie en nerveus te praten. Het platform was leeg. Komt er een VLM F50binnen taxien. De vrouw grijpt haar mobiel, belt en toetert er in: "Jan, kom ons maar hale, ze fliege hier nog met, hoe heten die draaiende dingen ... ja, ja, propellers! Ja, en ut sein fan die kleine fliegtuige." :D
 
Stess kijkt door raam naar buiten tijdens de vlucht en belt op;

Stess: "Wat is die streep op de grond?" (schaduw van onze chemtrail)

"Dat is de grens tussen Rusland en Mongolie. Elk jaar wordt die nieuw geverfd"

Stess: "Oh ok"

5 minuten later belt ze weer op, Stess: "Ik heb even na zitten denken en vroeg me toch af hoe dat precies zit met die grens"

"Nou dat is heel simpel, stel je voor, je woont in het grensgebied daar, megagroot, dan wil je we toch wel weten wanneer je de grens over gaat"

Stess: "Ja dat is wel logisch i.d.d."

Later tijdens de vlucht Stess: "Net heb ik met de purser over die streep gesproken en hij zei dat jullie mij voor de gek gehouden hebben!"
 
Of ook altijd leuk, na in Buenos Aires aangekomen te zijn na een vlucht van meer dan 13 uur, zijn er altijd passagiers die je een goede terugvlucht wensen...
 
Overload over de interphone tegen de nieuwe stewardess achterin; 'Hi, this is the captain of the aircraft behind you. I'm trying to overtake, but I can't reach your captain. Could you go to the flightdeck and ask if you can move over please.'
Nieuwe Stewardess; 'Oh, ok, I'll do it straight away.'
Even later stond ze in de cockpit of we opzij konden want de kist achter ons had gebeld.
 
Doe af en toe rondvluchten etc.

een of andere joker nadat we uitgestapt waren. denkt een leuke opmerking te maken.

- Wanneer mag je nu eindelijk eens wat groters vliegen?

antwoord niet van mij maar van collega achter de balie

- Nou die mafkees is kapitein op 747s.dat is voor ons groot genoeg

Die gast droop me toch effe af.
 
Freightdog Kebab op de jump met SWA, tijdens het boarden snel op de jump gezet maar na initial climb gevraagd of ik toch in de cabine wilde zitten. Was een check, dus geen probleem. Pak mijn spullen en ga zitten tussen de pax die mij wat vreemd aankijken.

"Touched too many buttons, captain told me to get out...."

Blikken werden nu bezorgd, "just kidding....."

Voor de closed cockpitdeur dagen. Hartstikke leuk al die mensen maar sommige waren niet weg te slaan.
Zie je dat knopje daar, rechtsboven? Trek die maar naar achteren. Ping
Nou, dat is het fasten seatbelt sign, nu mag je gaan zitten. Fijne dag.

Bij de hoofdingang van de kist staat een mooie sticker met 15, duidend op het 15 jarige bestaan van de maatschappij. Passagier komt lachend binnen, haha zijn de toestellen 15 jaar oud? Nee hoor zegt mw Kebab, kijkt op het registratieplaatje en zegt, deze is 20 jaar oud.


Tijdens charter over de alpen over de PA: "....en aan de rechterkant ziet u de alpen, met in het bijzonder Monte Cervino...." Alle passagiers naar rechts met de cameraatjes. AP eraf en een beetje naar rechts hellen en dan over de PA : "niet allemaal tegelijk..." Bleven allemaal keurig zitten tot de landing.
 
Stewardes komt de cockpit binnen voor de bestelling en kijkt recht tegen de ondergaande zon in. Komt een paar minuten (en een heading change van 30 graden naar rechts) later de cockpit weer in.

Kebab: Goh, moet je eens zien hoe snel de zon gedraaid is naar links.

Stewardess: Inderdaad.....

hey wacht eens
 
Tijdens charter over de alpen over de PA: "....en aan de rechterkant ziet u de alpen, met in het bijzonder Monte Cervino...." Alle passagiers naar rechts met de cameraatjes. AP eraf en een beetje naar rechts hellen en dan over de PA : "niet allemaal tegelijk..." Bleven allemaal keurig zitten tot de landing.

Die moet vandaag nog geprobeerd worden :D
 
Vliegend over duitsland. Stess in de cockpit:
Stess: "Is dat de zee?"
Ik: "Nee dat is duitsland"
Stess: "Dus dat zijn geen schepen?"
Ik: "..... Nee, dat zijn steden"
 
Ook altijd leuk met de kerstdagen tegen die kleine kindertjes:

Julien stapt de cockpit uit na de vlucht en knikt vriendelijk naar een familie.

Julien tegen knulletje van 4: ''En heb je de kerstman gezien'' ?
Knulletje van 4: *die blik zei al genoeg

Was eigenlijk meer een stomme opmerking van mij :grijns:
 
Hebben jullie ook parachutes aan boord?
Nee.
Serieus!!! Hoezo niet dan?

Overigens draaien de computers van de LVNL voor zover ik weet gewoon op windows en dat schijnt toch wel redelijk te werken.....
 
2 kindjes in de cockpit.
Captain; "kijk goed naar mn handen, ik kan toveren!", met een hand een beetje van de throttles af, andere hand (zien die kids niet) de IAS knop naar beneden draaien, throttles naar achteren, dus zegt ie: "En nu trek ik heel hard!". Vervolgens de speed weer omhoog, throttles weer naar voor, "En nu duw ik heel hard!"
De gezichten van die 2 jongens, mondjes stonden gewoon open, die captain was tovenaar, priceless !
 
Tijdens de huidige Olympische spelen: Vliegen jullie nou ook naar Peking? (Met een Fokker 50, jawel...) Ik ga weer MS Flight Sim doen... [zucht]
 
Een vrouw naast me net na de landing op 36R: "Easyjet wilt niet veel landingsgeld betalen vandaar dat ze altijd op de Polderbaan landen."
 
Back
Top