Werken als vlieger in Nederland

spitfiremk8

New member
I werk momenteel by ASA/ Delta Connection in Amerika als Captain on de CRJ. Geboren and getogen in Nederland, zou darvoor heel graag terug willen komen naar Nederland (eventueel Europa) om daar een baan vinden als vlieger. Kan iemand me de in de juste richting sturen?

Alvast bedankt!
 
Hiya Spitfire Mk VIII,

Voor welk bedrijf zou je willen werken? Het is namelijk niet makkelijk om bij de KLM binnen te komen als je je opleiding niet bij de KLS gevolgd hebt. (Don't shoot the messenger!) Andere bedrijven bieden niet heel goede terms and conditions. Heb je misschien overwogen om bij Lufthansa Cityline te solliciteren? Met CRJ ervaring lijkt me dat ze interessant kunnen zijn voor je. Ook zul je je brevetten om moeten laten zetten naar JAR-FCL brevetten.
 
Probeer het eens bij Netjets europe, kun je wonen waar je wil en toch goed verdienen. Goed rooster, 6 op 5 af. Eventueel nadeel (voor sommigen althans) je komt op een zakenkist, maar voor mij maakt dat het vliegen niet minder leuk.
 
Zakenvliegen is juist leuk, veel afwisseling, veel verschillende velden.

Peut, is die cockpit van de 2000 easy een beetje ruim????

Groeten Steef

PS heb al een hele aderlating ondergaan van de 76 richting de 73
 
Nou ik kwam van de Dash 8 en daarin kon je je koffer rechts van je neerzetten, dit gaat in de 2000 niet lukken. Verder viel het mij niet tegen moet ik zeggen, je zit niet shoulder aan shoulder wat op de ricerocket(c550) wel het geval is . Ik zie in je sig een foto van een EASy? vlieg je nu ook bij NJE ?
 
Peut, peut, peut...

Ricerocket is de Hawker 400! AKA de Japjet of kamikazejet.

Moet je straks wel weten als je voor een upgrade gaat.

:biertje::D:biertje:
 
Oh! ok haha, dacht dat het ricerocket was vanwege een snelle rijstkorrel, maar het is dus omdat de -400 nu eigenlijk Mitsubishi is. Stom, had ik moeten weten.
En idd igv upgrade zal ik daar wel op terecht komen (lekker knus) :biertje:

(hoe heet de bravo dan ?)
 
Nou ik kwam van de Dash 8 en daarin kon je je koffer rechts van je neerzetten, dit gaat in de 2000 niet lukken. Verder viel het mij niet tegen moet ik zeggen, je zit niet shoulder aan shoulder wat op de ricerocket(c550) wel het geval is . Ik zie in je sig een foto van een EASy? vlieg je nu ook bij NJE ?


Hmmmm jammer, wordt WEER een aderlating dus....

Nee vlieg niet bij NJE, maar ga wel op een 2000LX Easy vliegen...

Groeten
 
jo steef, ga je weg bij Arke?

effe on topic

vergeet ook de maatschappijen van buiten europa met diverse basis in de EU.
Nippon Cargo, Cathay, Korean, China airlines, Air China om er een paar te noemen
 
Ik ben geinteresserd in KLM, Martinair, Transavia. Wat is de leeftijds eise die tegenwoordig wordt gesteld om binnen te komen via de "free market"?
 
Spit -

Check PM.


PS: Steef -

Van harte! PM me ff wat je nu weer aan het uitspoken bent.
 
Last edited:
Trans gaat wel weer jongens aannemen deze winter, maar ja helaas geen direct entry posities...

NJE lijkt me ook wel een leuke club probeer het daar eens.

PS. de Hakwer -400 aka Beechjet is echt een ricerocket jammer dat er maar 1 van in NL vliegt.
 
Ja mocht een jaar geleden al de upgrade in, maar het beviel mij toen nog uitstekend op de G5. Heb geluk dat het geen Bravo wordt (vloog ik als eerste bij NJE), maar een Excel.

Nu alleen nog even die upgrade halen natuurlijk!

Grtz Mike5
 
Back
Top