Terminal Veloci,
Is het ACT of ATC waar je op doelt? ACT is dat ACVT de vliegclub uit Teuge? Die is prima.
ATC is geen geintegreerde opleiding maar een broker, mensen van ATC leiden je niet zelf op maar zijn tussen handelaar in leerlingen.
Je doet je opleiding bij mijn weten bij Naples Air Center in Naples Florida, vervolgens moet je een deel van je opleiding in Nederland doen omdat je JAA ME-IR in europees luchtruim gedaan moet worden.
Op zich is er niets mis met die route behalve dat je dat ook allemaal zelf kan doen en zodoende ook nog zelf baas blijft over je centen, iets wat wel belangrijk is als je te maken krijgt met de eigenaar van NAC!
AIS daarintegen is een geintegreerde opleiding die volledig in Nederland gegeven word, op zich hoeft dat niet beter te zijn maar ik denk toch dat het wel wat beter is dan de NAC route.
Ik heb zelf de USA route gedaan, het is zeker de goedkoopste manier! Zelf heb ik m'n PPL in de USA gehaald en ook de fATPL theorie
PPL = OFT Orlando
fATPL = NAC Naples
IR = S&T Lelystad
CPL = S&T Lelystad
ME-IR= S&T Lelystad
Het Amerika verhaal gaat prima, als je maar volwassen en assertief bent (niet verwarren met het hebben van een grote mond) Zorg dat je "pay as you go"gaat, dus alleen het minimum in je account en de rest van je geld in je zak. Dat is namelijk het enige waar de scholen in geintresseerd zijn dus zorg dat ze hongerig blijven anders spelen ze met je.
Vandaar ook dat ik niet zo voor het ATC traject ben, heb meer jongens gezien bij NAC die daar via een tussenhandelaar gekomen zijn, en ik kan je vertellen dat is behoorlijk KL*TEN want die vent heeft je in z'n macht omdat ie je centen heeft. Dus mag jij je hour building gaan doen wanneer het de eigenaar van de vliegschool uikomt, dus alleen een beetje sávond lokaal rondhobbelen in een ouwe bak voor te veel geld! En als je de kist al langer mee krijgt voor een overland dan word je geript v.w.b. de fuel reimbursement, jaja, dat zeggen ze er even niet bij, maar het is lullig als je $5.- per gallon betaald terwijl NAC je maar $2.- per gallon terug geeft en jij wel de volle uurprijs voor de kist moet betalen!
Kan je beter een kistje huren via
www.flymiami.com die zijn veel goedkoper en geven volle fuel reimbursement, oh ja, dat mag je niet als je er via ATC zit of een ander, want die verdient aan jou uren! Omdat ze een deal hebben met de eigenaar van de school. En die deinst er niet voor terug om je Visum in te laten trekken als je niet bij hem huurt! Het stond bij de Italianen zelfs in het contract dat ze moesten tekenen dat ze alles bij NAC moesten doen, ook de hour building. Tja en dan ben je FUCKED ,,,,,,,,,, bigtime!
Ook is er een tijd geweest dat hun CPL instructeur weg was, ja, en dan zit je daar te wachten en geld te verbranden omdat ze de shit niet voor elkaar hebben. De "vrije"mannen hebben toen snel hun VISA over laten zetten naar OFT en daar hun CPL gedaan. Maar dat moet je dan wel kunnen en niet contractueel gebonden zijn met iemand die jou centen al heeft!
Vandaar als je al van te voren wil betalen, AIS ANYTIME boven ATC!!!!
USA route is prima, maar wel ZELF doen!!!
Groeten
:radar: André :radar:
PS: NAC Groundschool is prima zolang Paul Winner er nog zit! Heb het er ENORM naar m'n zin gehad en prima les gekregen. Flying side is daar wel even wat minder!