KLM wil grotere vliegtuigen inzetten i.p.v. meer freqenties

Heb intern een gerucht gehoord dat er 4 airbus 330 naar martinair gaan voor pax vervoer omdat klm ze liever kwijt dan rijk is en ook om de 767 eruit te donderen.............maarja het is een gerucht(die trouwens wel steeds sterker word)
 
Lijkt mij ook niet, die zie ik nog eerder een paar oude 330´s van AF richting MP gaan, maar denk dat ook zij niks kunnen missen.
 
heb vorige week nog gehoord dat de TD van MP verteld is dat de A330 van de baan is.. lease kosten zijn drie keer te hoog en dat er twee MD11's bij komen voor pax en utieindelijk MP alle KL md11's krijgt. die zijn goedkoper te leasen..
 
heb vorige week nog gehoord dat de TD van MP verteld is dat de A330 van de baan is.. lease kosten zijn drie keer te hoog en dat er twee MD11's bij komen voor pax en utieindelijk MP alle KL md11's krijgt. die zijn goedkoper te leasen..

DIt verhaal heb ik ook gehoord. A330's veel te duur in lease tov de oude B767's.
 
10 MD 11's voor mp lijkt me een beetje teveel van het goede, bovendien heb ik begrepen dat klm ook aan de 11 vast houdt vanwege het lekker lage leasetarief, bovendien is zijn ze volop bezig het interieur te pimpen, dus lijkt me niet dat ze er van af willen. Eerste kist die AF gaat uitfaseren na de 400 is de a 343, de 332 gaat daar voorlopig ook niet weg. Zullen vast uiteindelijk wel wat nieuwere 76-en worden voor mp, op zich ook niks mis mee.
 
dan heb ik oud nieuws gepost......ga dan toch zo eens op platform eens een martinair aan ze staart trekken.hoop dat de md-11 toch wel blijft....het is en blijft een aparte kist.
 
Partytrucker, op het platform hoor je alleen wishfull thinking, alleen de mensen in de directiekamertjes weten wat er echt gaat gebeuren.
 
nee die airbus 330 gerucht kwam uit amstelveen vandaan dus niet van het platform.....maar anyway ik zie het allemaal wel wat er komen gaat.de tyd zal het leren
 
lees net dit bericht en dat gaat MP toekomst worden PAX is en blijft een geld verslindende hobby !!

Air France-KLM en China Southern ambitieus met nieuwe vrachtcombi

24-07-2008

PARIJS - Fusiemaatschappij Air France-KLM wil samen met partner China Southern Airlines flink uitpakken op het gebied van vracht. De nieuwe vrachtcombi, een jointventure tussen de twee vliegbedrijven, moet in het voorjaar van 2010 per week 93 vluchten uitvoeren. Dat schrijft de Franse krant La Tribune donderdag (24 juli).

Volgens het zakelijke dagblad doet Air France-KLM een investering van 70 tot 75 miljoen euro in het samenwerkingsverband. Op het programma staan vluchten vanaf de Chinese luchthavens Tianjin, Shanghai en Kanton.

In augustus 2009 wil het vrachtbedrijf beschikken over tien vliegtuigen. Dat aantal moet oplopen tot twaalf vrachtvliegtuigen in juli 2010. De vrachtvervoerder gaat vliegen met Boeing 747-400F’s, 777-200F’s en A300-600F’s.

De jointventure tussen Air France-KLM en China Southern werd in juni van dit jaar officieel aangekondigd. Het Frans-Nederlandse bedrijf krijgt 25 procent aandelen in het nieuwe bedrijf, China Southern tekent voor de overige 75 procent.
 
Back
Top