Politie wil vlieg-auto-dinges

Fish

New member
http://www.ad.nl/binnenland/2407657/Politie_straks_in_vliegende_auto.html

vliegauto_162567a.jpg


Doomed to fail?
 
wel een kick ding! Maar binnen 5 jaar in het straatbeeld, don't think so. (praktijk getest worden, IVW goedgekeurd worden etc..)
 
"Draaien wij even het raampje open, kunnen we even blazen." Toch maar zo snel mogelijk naar de 747, dan blijft het raampje tenminste dicht, kunnen er ook geen bonnetjes naar binnen. ;)
 
:haha::haha::yeehaa: grappige nonsense, en deze keer niet van politici maar van de politie ... of is dat een pot nat?
 
Laten ze nou eens boeven gaan vangen ipv deze flauwekul...spullen hebben ze zat
Herinnert u zich deze nog? (laten we zeggen: niet t goedkoopste gadget......)

i2.jpg


En als ze geld teveel hebben geven ze t maar aan de ouwtjes...
 
Als ze nou op frituurvet zouden draaien zou t nog rendabel zijn
 
De politie ziet ze vliegen. Vroeger had je een film met Louis de Funes, 'De gendarme ziet ze vliegen'. Nooit gedacht dat het nog een keer echt zou gebeuren. :biertje:
 
Last edited:
Laatst zach ik nog een stukje van het tweede deel van Back to the future. Daarin wordt voorgesteld dat in 2015 auto's door de lucht vliegen. Ik was al bang dat we dat niet meer gingen halen...
 
Hmm, rijbewijs of vliegbrevet? Welke hoogte kan t ding aan, of màg het vliegen? Gaat Hilversum (of wie dan ook) nu ook klagen als die dingen door hun straten rijden?

Aardige ontwikkeling, maar voorlopig nog Sci-Fi denk ik. Eerst dienen die dingen een failsafe autopilot te hebben denk ik...
 
Last edited:
staartrotor heb je niet nodig omdat het een girokopter is, De wieken worden aangedreven door autorotatie , dus er is geen motor die rechtstreeks de wieken aandrijft en daardor zorgt dat de romp in tegengestelde richting wil draaien. (waarvoor je bij een heli dus een staartrotor nodig hebt)
Maar nu ik dat onderstaande filmpje bekijk: kan iemand mij uitleggen hoe de wieken kunnen draaien terwijl dat ding nog stilstaat ? Propwash ?
[YOUTUBE]-I5OpvXbhbE[/YOUTUBE]
 
in het "artikel" staat dat de KLPD de aanschaf overweegt, vooralsnog is het dus een nee..
verder schat de bedenker zijn potentiele klanten erg laag in:

"Het is slecht voor het veiligheidsimago als er in het begin berichten komen over dronken bestuurders of mensen die indruk willen maken op hun vriendinnetje.''

het karretje ziet er prachtig uit maar de bedenker is een fantast:
De Pal-v kost in het begin 100.000 tot 200.000 euro. Later zakt die prijs waarschijnlijk naar 30.000 tot 35.000 euro, de prijs van een auto uit de middenklasse daarbij niet vermeld dat een eenzitter van 35K toch nog steed wreed duur is.

Dit is eerder een artikel voor de telegraaf
 
De Carver ( http://www.carver-worldwide.com/ ) waar het ding op gebaseert is, kost momenteel in Nederland 47K.
En die "vliegt" alleen over verkeersdrempels.


Als ze een gyro versie op de markt kunnen zetten voor een nieuwprijs van 30K, is dat zo gek nog niet.
Zeker niet als je die met meerdere mensen deelt.
 
@ Peut,

Sommige gyrocopters kunnen bij de start de hoofdrotor aandrijven om te " jumpstarten". Anders zou je eerst een "normale" take-off run moeten doen. Tijdens de vlucht wordt de rotor niet aangedreven.

Het fijne weet ik er ook niet van, zou best eens in zo'n ding willen vliegen.

mvg
Ditched
 
michael knight

michael knight

Ik heb gehoord dat de politie de oude auto van Michael Knight weer een nieuwe laklaag wil geven. Gevonden op een auto kerkhof naast de General-Lee en de minivan van BA Baraccus.
Een tweedehansje met turboboost en spraakherkenning, want die is bij ivw wat makkelijker te certificeren. Effe ombouwen naar autogas en het KLPD is klaar voor de toekomst, kunnen Bas en Waldo weer mooie video's maken voor wegmisbruikers.

:nicethread:, daarom betaal ik dus geen belasting in dit kleine rotlandje
 
Hoorde vandaag in de wandelgangen dat de eerste "dienstwagen" zo rond 1 april 2012 het luchtruim zal gaan kiezen...mij benieuwen...
 
Back
Top