Ryanair is laying off?

Maar ik neem aan dat je wel gewoon doorbetaald wordt als je STBY staat?:bwah:

Is dit niet gewoon een slinkse manier om van "duur" betaalde thuis zittende vliegers (tijdelijk) aftekomen? Snap het wel vanuit een management standpunt maar als vlieger zou ik me toch even achter mijn oren krabben voor ik dit accepteer.

Over je puntje 1: yeah right....Zo werkt het tegenwoordig niet meer of je hebt onwijs veel mazzel dat het nog wel gaat maar niet lang meer...Als ik betaald zou worden voor al mn standby's dan was ik nu rijk....

Over je puntje 2: Jij gaat door voor de koelkast...
En om even maar een parallelletje te maken met reeds veel eerder geplaatste posts: genoeg accepteren dit, want er is geen tekort aan welwillenden...iedereen kan wel een hele grote mond opzetten over achter de oren krabben en 'nou dat zou ik nou NOOIT doen', maar het gebeurt, en zolang NIEMAND bijvalt bij polls in de REPA bijvoorbeeld, is iedereen schuldig...

en ja er zijn er zat die 2, 3 maanden onbetaald verlof nemen...ikzelf ben nog geen miljonair, dus teken er niet voor...het is vrijwillig
 
Misschien kunnen we met de mannen die unpaid leave krijgen eens een goede bar openen in bishops stortford waar je gewoon kan bestellen als je dorst hebt en geen uur hoeft te wachten. IK weet zeker als je daar een goede tent begint je goud kan verdienen. En met een goede tent bedoel ik uiteraard geen engelse pub maar iets trendy
 
ik snap het nog steeds niet...door je uren heenzitten en dan op STBY staan?? voor wat dan? Emergency training, dispatch, cabine, koffers slepen??
 
Ze plannen je tot 850 uur...dan heb je officieel nog 50 uur te gaan tot de limit...zo heb ik wel eens 3 maanden thuisgezeten om 26 uur op te vliegen...rekken en strekken...
En we kunnen meer van dit soort praktijken verwachten in de business...Ryanair is redelijk succesvol hiermee, en er zullen een hoop bedrijven dit proberen te kopieeren.....Simpele marktwerking...

De redenering is: waarom iemand betalen die toch niets doet? En op de manier van unpaid leave kan je tenminste rustig op je gat zitten zonder gebeld te worden...Voor personeel natuurlijk K.U.T., maar companywise briljant als je er mee weg kan komen...
 
Nou ik vlieg zo´n 550 uur per jaar en dat vind ik meer dan genoeg.

Het lijkt wel of je trots bent op de manier waarop Ryanair z´n arm tot ver voorbij de elleboog in een heel donker plekje zit bij z´n werknemers. :blabla:
 
Over je puntje 1: yeah right....Zo werkt het tegenwoordig niet meer of je hebt onwijs veel mazzel dat het nog wel gaat maar niet lang meer...Als ik betaald zou worden voor al mn standby's dan was ik nu rijk....

Over je puntje 2: Jij gaat door voor de koelkast...
En om even maar een parallelletje te maken met reeds veel eerder geplaatste posts: genoeg accepteren dit, want er is geen tekort aan welwillenden...iedereen kan wel een hele grote mond opzetten over achter de oren krabben en 'nou dat zou ik nou NOOIT doen', maar het gebeurt, en zolang NIEMAND bijvalt bij polls in de REPA bijvoorbeeld, is iedereen schuldig...

en ja er zijn er zat die 2, 3 maanden onbetaald verlof nemen...ikzelf ben nog geen miljonair, dus teken er niet voor...het is vrijwillig

Ah.....right. Bij puntje 2 was ik van puntje 1 uitgegaan.

Kom lekker bij ons werken, wij worden wel gwoon betaald als we STBY staan! :grijns:
 
Wij hebben alleen basic salary, maar zo heel basic is dat gelukkig niet :D.

Wanneer je onderweg SBY staat krijg je gewoon je dagvergoeding, alleen SBY thuis niet. Het is een beetje vlootafhankelijk, maar ik heb in bijna 3 jaar slechts 4 dagen SBY thuis gehad.

Erik.
 
Hoho...we krijgen wel basic, maar dat is behoorlijk basic...2050 pondjes netto...voor F/O...3200 pondjes voor baas...

Ben er niet trots op maar dat is nou eenmaal de manier zoals het hier gaat...
Is al in eerdere topics over gepraat dat wij ons niet wilden laten naaien, en dus ons wilden verenigen....die initiatieven zijn een aantal keren jammerlijk mislukt...dus status-quo....t is zoals t is...

@CE550B: ik neem je aanbod graag aan zodra de opgetelde pay meer is! kom maar op...heb inmiddels een zere endeldarm hier :grijns::grijns:
 
Even voor de duidelijkheid. Unpaid leave is beschikbaar voor slechts 35 captains op een totaal van 800. Dit is alleen ingevoerd nadat de ERC (de vertegnwoordigers van de vliegers) er jaren lang om gevraagd hebben. Er is meer vraag naar unpaid leave dan er beschikbaar is. Met de aanname van meer vliegers is er hopelijk volgend jaar wat meer beschikbaar.

Tijdens stby's worden we gewoon betaald. Je krijgt alleen geen sectorpay voor een stby dag omdat je niet vliegt (duh). Als je STBY staat omdat je (bijna) uit je uren bent, kan je echter niet op wereldreis of naar de familie in Australie. Daarom willen mensen graag unpaid leave ipv STBY's.

Aangezien je sectorpay per uur is en iedereen evenveel uur per jaar vliegt, maakt het financieel geen verschil hoeveel stby je hebt. Je vliegt namelijk precies zoveel uur als iemand die unpaid leave neemt, alleen anders verdeelt over het jaar.

@Art. Helaas niet, maar ben het geheel met je eens. (Als altijd)
 
[/QUOTE]@CE550B: ik neem je aanbod graag aan zodra de opgetelde pay meer is! kom maar op...heb inmiddels een zere endeldarm hier :grijns::grijns:[/QUOTE]

Ai, close, but no sigar! Denk dat de salarissen niet zo heel veel uit elkaar liggen, maar bij ons kan je gewoon je Gateway uitzoeken :D!

Je bent van harte welkom! :yeehaa:
 
Last edited:
Dat idee over je lam vliegen in de zomer klinkt aannemelijk.

Maar hoeveel van ons merken op dit moment daar effectief al iets van?
Tuurlijk beginnen de zomermaanden nog maar net. Maar ik zit de afgelopen 2 weken
alleen maar op 2 (soms 4) sectoren

April 82u
Mei 64u ( RST 3)
Juni 78u scheduled

Zijn er op dit moment al mensen die echt de ballen uit hun broek vliegen dan ?

Groeten vanuit de Bislib @ STN

Sjorske
 
Last edited:
Zo is het de afgelopen jaren wel gegaan...de situatie is nu wel een beetje anders, waarbij elke centiliter brandstof telt....en hoe het zal gaan weet ik niet...heb geen kristallen bol zoals Overload..
 
Je zegt dat STBT wel betaald wordt, maar bijv. als Brookfield krijg je toch alleen scheduled block hour betaald, dus STBY niet?
 
Brookfield heeft een contractueel maximum aantal STBY dagen in het contract staan en doen ze vrijwel niet om exact die reden.
 
Back
Top