Nass

Moet je tijdens de 'vlieg door het tunneltje' test ook je pedalen gebruiken???
Zo ja:
Stel je moet een bocht naar links-boven maken, hoe gebruik je je padalen dan???
 
Je MAG pedalen gebruiken, en die zul je ook wel nodig hebben. Hoe je ze gebruikt ligt een beetje aan jou, aangezien je daar ook geen uitleg over krijgt. Je moet de besturing op je gevoel bedienen, het is immers onder andere een test om te zien of je een beetje aanleg hebt.
 
Inderdaad, je krijgt sowieso voor de test even de tijd om te wennen aan je stuur en pedalen. Dan heb je snel genoeg door hoe het "vliegtuig" erop reageert.

Wanneer ga je?
 
Heb deze week de NASS en had nog een paar vraagjes:




* Klopt het nog steeds dat de 5e test (Problem Solving) uit de NASS is gehaald (heb er van de NLS namelijk niks over gehoord)

* Het is zo dat de NASS +/- 4uur duurt; moet je dan elke test een uur lang hetzelfde doen.....dus een uur lang bijv. de Crosshair op het kruisje richten..!!!

* En...zij er nog laatste tips voor de NASS & Interview




Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden,
Bully
 
1: Geen idee, ik was er in april dus weet niet of dat veranderd is.

2: Geloof dat de ene test wat langer duurt dan de andere. De uitleg bij iedere test duur incl. oefenen ook ongeveer een kwartier. De tijd gaat dus best snel en je hebt ook nog een keer even pauze tussendoor.

3: Ik heb geen tips meer voor je. Blijf gewoon rustig en let goed op bij de uitleg in de sim. Bij het gesprek gewoon eerlijk antwoorden, ook als je iets niet weet.

Succes en laat even weten hoe het gegaan is!
 
Weet niet welk onderdeel "problem solving" precies was..?

Ik had 4 onderdelen plus gesprek:
- wind correctie
- tunnelvliegen
- tijd-koers-hoogte gegevens invullen
- kruisje op de berg
 
Nee..ok..dan heb je die laatste test idd niet gehad

Bedankt

...Kan iemand mij misschien even uitleggen wat er precies bij dat 4e testje gedaan moet worden..."Wind Correction" noemen jullie hem-->

Dat de NASS zelf zit te vliegen en dan verdwijnen alle gegevens (moet je alle 5 de instrumenten onthouden?), je krijgt vervolgens iets te horen van de 'ATC' waarmee je iets moet oplossen...kan me er niet veel bij voorstellen...dus een voorbeeldje zou leuk zijn

BVD
 
Last edited:
Ja...ben aangenomen en mag 22 december beginnen.

Ik vond het gesprek wel goed gaan, een paar vragen beantwoord en verder was het wel een leuk gesprekje..aardige mensen ook.

De NASS is ook goed te doen...niet veel moeite mee gehad...tegen het einde aan toch wel aardig heet geworden in de NASS...dus doe je jasje/stropdas echt uit!!
 
1,5 maand geleden aangemeld en na gisteren een belletje gepleegd te hebben blijkt dat ik nog dik een maand moet wachten: Het NASS apparaat is kapot. Is er iemand die ook wacht op de NLS selectie? Iemand die hier meer van weet?

Vr, gr.

PHABC:)
 
Als ik mijn bescheiden mening even kwijt mag...

Ik ben afgelopen zomer engineer geweest op de Nass. Hij ging nogal vaak kapot en dat verbaast me niks: wat een oud, verrot systeem is dat. Die Indigocomputers uit het jaar nul, waar die op draait, vliegen er om de haverklap uit en dat Windows 3.1 programma helpt ook niet vaak even leuk mee. Schandalig dat ze daar selecties op durfen af te nemen. De bedoeling van de Nass is, als ik het bij het goede eind heb, de kandidaat testen op werkdruk in de cockpit. Ik vind dat ze daar een wat realistischere omgeving voor mogen gebruiken. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat dat ding voor geen meter vliegt ;)

Volgende zomer ben ik er weer, dan ga ik uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een wat moderner alternatief. Of dat op korte termijn echter ook wat zal opleveren betwijvel ik, though. Ze zijn bij CAE niet zo rap van begrip. CAE zal overigens wel baat hebben met wat moderners, engineers hebben het al druk zal met de sims aan de andere kant.
 
Ze zijn toch bezig met een NASS upgrade.......? Of het dan een nieuw apparaat wordt, weet ik niet. Heb wel begrepen dat de selectie wordt vernieuwd..
 
Ik zou het niet weten, men vertelt mij telkens aan de telefoon dat het apparaat gewoon kapot is en word gemaakt ..
 
Hij is altijd kapot, ook al werkt ie.

Ik weet overigens niets af van een vernieuwing... maar ik hoop dat ze daar wel mee bezig zijn. Ik zal de volgende keer als ik er ben even polshoogte nemen.
 
NASS

NASS

Hij is altijd kapot, ook al werkt ie.

Ik weet overigens niets af van een vernieuwing... maar ik hoop dat ze daar wel mee bezig zijn. Ik zal de volgende keer als ik er ben even polshoogte nemen.

Het nieuwe systeem wordt momenteel (aankomende week) in ieder geval getest door een klas van de NLS. Ik weet niet of het al in gebruik is genomen en/of is afgesteld op de eisen van de NLS. De NASS wordt dus wel degelijk vervangen.
 
Net een belletje naar de NLS gedaan.. Ze zijn weer afspraken voor selectie's aan het inplannen, dus dan heb ik het over mensen die zich in september hebben aangemeld. Of ze nu met de NASS verder gaan , een NASS die upgedate is of een gloednieuw apparaat wist mevrouw me niet te vertellen.. Iemand die weet wat ze nu precies gaan doen op het gebied van selecteren in Hoofddorp?

Vr, gr.

PHABC
 
Back
Top