Leeftijd 30++

Brace 4 Impact

New member
Beste Airworkers,

Zaterdag 21 Juni a.s. heb ik PO1 van de KLS in Den Haag.
Vlieger worden is iets wat ik altijd al gewild heb maar nooit kon in verband met mijn brilstrekte +4. Echter, zoals wellicht bekend, zijn deze eisen onlangs verruimd. Op 6 mei jl. ben ik medisch gekeurd en ik ben thans in het bezit van een Class 1 Medical Certificate:p:
Echter, ik ben nu 34, mocht ik aangenomen worden bij de KLS en mocht alles in een keer goed gaan, zal ik 36 zijn zodra ik kan solliciteren.
Ik heb zweef- en motorervaring waaruit bleek dat ik een goede aanleg heb om te vliegen.
Vraag: weet er iemand of een opleiding tot verkeersvlieger volgen op deze leeftijd wel echt verstandig is? Zijn er mensen die op latere leeftijd nog direct na hun Ab Inito bij de KLM of ergens anders worden aangenomen of is dit echt onbegonnen gekkenwerk?
Ben benieuwd...
B4I
 
Je kunt je afvragen of een vliegopleiding doen überhaupt verstandig is (in het algemeen). In jouw geval denk ik dat als je kunt beginnen bij de KLS, je geen slechte deal hebt. Je moet alleen wel beseffen dat je geen captain 74 meer zult worden aangezien je (op dit moment) nog maar 20 jaar zal kunnen vliegen tot je pensioen als je op je 36e klaar bent met je opleiding.

Ik dacht dat de KLS deze regel hanteerde: Leeftijd: geadviseerde maximum leeftijd 27 jaar en 6 maanden op moment van aanmelding..

succes
 
Je moet alleen wel beseffen dat je geen captain 74 meer zult worden aangezien je (op dit moment) nog maar 20 jaar zal kunnen vliegen tot je pensioen als je op je 36e klaar bent met je opleiding.

Tegen die tijd vliegen die 74's toch al niet meer;)
 
Ik dacht dat de KLS deze regel hanteerde: Leeftijd: geadviseerde maximum leeftijd 27 jaar en 6 maanden op moment van aanmelding..
Er zitteng nu toch een aantal 30+'ers op de KLS dus dat is inderdaad slechts een geadviseerde maximum leeftijd. Als je goed genoeg bent hoeft die leeftijd geen probleem te zijn.
 
Als ik me niet vergis staat er toch ook geadviseerde?
Hieruit afleiden zou ik denken dat ze ook oudere mensen aan nemen.
 
Ik was 36 toen ik aan mijn opleiding begon, 3 jaar en 2 maanden later was ik klaar (naast opleiding gewoon blijven werken behalve 1e jaar) en 2 maanden later had ik een baan. Dus, als je wilt kan alles!

Suc6
 
Dakota*fan, volgens mij niet hoor, ik had EPST laatst gebeld en toen zei er een mevrouw tegen mij dat de maximum leeftijd om te beginnen 27 was.
 
In het buitenland hebben ze minder problemen met je leeftijd, daar bestaat geen leeftijds discriminatie. Dus wellicht even buiten het kleine kikkerlandje zoeken naar de juiste opleiding.
 
Dakota*fan, volgens mij niet hoor, ik had EPST laatst gebeld en toen zei er een mevrouw tegen mij dat de maximum leeftijd om te beginnen 27 was.

Klopt, maar EPST heeft twee programma's:

-Europilot Program, vliegen in Oxfortd en Amerika, max. leeftijd 27 jaar
-FirstOfficer Program, vliegen in Denemarken, max. leeftijd 33 jaar

Groetjes!
 
Ik zou als ik jou was eerst gewoon selectie proberen bij KLS, hier vinden ze het echter wel heel belangrijk dat je motivatie goed genoeg is omdat je natuurlijk stuk minder jaar kan gaan vliegen dan mensen van jaar of 20.
Lukt het niet en je wilt toch piloot worden? In VS zijn blijkbaar genoeg opleidingen (gehoord van mijn oom, maar wil zelf opleiding hier volgen) waar je makkelijker binnenkomt ondanks je leeftijd. Succes!
 
Ik was 36 toen ik aan mijn opleiding begon, 3 jaar en 2 maanden later was ik klaar (naast opleiding gewoon blijven werken behalve 1e jaar) en 2 maanden later had ik een baan. Dus, als je wilt kan alles!

Suc6

Moet je er wel bijvertellen dat (gezien je TR) je wel moest dokken voor je baan....(Of leg ik nu de verkeerde links?)
 
Lukt het niet en je wilt toch piloot worden? In VS zijn blijkbaar genoeg opleidingen (gehoord van mijn oom, maar wil zelf opleiding hier volgen) waar je makkelijker binnenkomt ondanks je leeftijd. Succes!
Ik hoor dat advies wel vaker, maar moet je geen Green Card bezitten om in de States voor een opleiding en baan te gaan?

GC is erg lastig om te krijgen..
 
Ik moet wel effe zeggen dat ik de bijdrage van 787 behoorlijk kansloos vind. Dus het is KLS of het buitenland? Beetje kort door de bocht...
 
nee een visum is voldoende

Als je in Amerika voor een maatschappij wilt werken, heb je een greencard nodig. Je kunt je bovendien af vragen of je op het ogenblik, zelfs MET greencard in de States aan de slag kunt komen. Op zijn zachtst gezegd zijn de vooruitzichten niet zo best. FD? HELP?
 
nee een visum is voldoende
Weten we dat ook weer

Edit: oh wacht toch niet..:p: Bummer

Ik dacht altijd dat je pas in de States mocht werken als je iets deed waar ze geen Amerikaan voor kunnen vinden. Je mag geen baantje 'bezet houden' En met de crisis die nu in Amerika in de luchtvaart heerst, denk ik dat er genoeg Amerikaans aanbod van piloten is..

Of het een verstandige keuze is? De kans dat je geen werk vindt is reel, denk ik.

Ben je financieel geruineerd als je geen werk als piloot vindt maar wel met een schuld van 100 k zit? Omdat je die met vakkenvullen af moet betalen?

Of ben je in staat dat op te vangen omdat je toevallig een universitaire bul op zak hebt (en ook wel op de grond een aardig betaalde baan kan krijgen?)

In het tweede geval heb je een iets meer zekere basis.
 
Back
Top