wedje leggen?

Biscane,


PM me ff je huis nummer in NL. Kan mobiel niet meer betalen :grijns:. Bel ik je vd week kunnen we wat langer bij praten.

FD
 
Last edited:
Check je PM.
Net terug van 6 dagen tour. Eindigde op EHAM baan 04, weer eens awat anders dan 08L op MIA. Cheers.

:cool: Biscane :cool:
 
8L op MIA? Dat is toch alleen voor "light twins"?

Mijn voorspelling is uitgekomen. De Chinezen hebben een half uur voor de deadline hun offer teruggetrokken en een paar uur later zat de deur op slot.

Nu maar eens kijken of Miami Air me kan gebruiken.
 
Thanks guys! Probleem dat ik heb is dat mijn typerating van het "SIC" type is. Waardeloos dus omdat iedereen een volle (PIC) type wil.
 
Hi Metro.

Erg sneu allemaal, eindelijk een baan met perspectieven en dan dit.

Wat me wel een beetje verbaasd is dat je steeds met een SIC type hebt rondgevlogen. Kan me voorstellen dat je baas je met deze "vooropleiding" snel op de RH seat kreeg maar na een paar honderd uur, of, zeg maar een maandje of zes, wordt je dan toch alsnog gewoon ge, typed, uurtje oral, uurtje vliegen etc. Heb je dat zelf nooit overwogen of was er een specifieke compamy policy hieromtrent?
Hoeveel uur heb je nu on type, 1500-2000?

Banen liggen nu even niet voor het oprapen in de 10 en 11 business.
Transmile, waar we het al eens over gehad hebben, kunnen ook hun Elevens aan de straatstenen niet kwijt.

PM anders nog even.

Cheers
Art
 
Metro, PM me maar even...ben net aan t rondleuren met een airwork-collega bij onze club...is dat wat?
Als je dan besluit te blijven kan je de boeken in...3 maanden voor ATPL-exams (doen die Brazilio's hier ook allemaal)
 
Onassis, check pm.
Art: hier in de VS krijg je helemaal geen type als je rechts zit en niet de grens over gaat. Ga je wel de grens over dan moet je om de ICAO blij te houden minstens een SIC type hebben. Dit is voor vluchten waar geen relief officer nodig is. Op de 10 konden we 12 uur vliegen in een ongelimiteerde duty day omdat we 2 vliegers en een 'additional' crewmember (de Flight engineer) hadden. In een 2-man crew (MD11) is er een 8 uur flight time limiet. Met een derde persoon 12 (geloof ik) en met een 4de nog veel meer. Omdat er in de laatste twee gevallen dus iemand de captain positie overneemt moet deze een volle type rating hebben.
Zolang er voor een bedrijf geen reden is om een f/o captain-qualified te krijgen (=upgrade) zullen ze er echt geen geld of tijd in steken om de extra training te doen. Het verschil: f/o kan niet taxien, captain doet een single-engine approach (in een 3-motorige kist), f/o doet een tweemotorige landing. 'Tis lullig, maar niet anders.
Ik heb precies 1500 uur on-type, en genoeg vehalen om een bbq avond te vullen. Helaas heeft dat nog geen baan opgeleverd. Ik begrijp dat Transmile probleem niet helemaal. Avient wil MD11, Centurion wil MD11, Arrow Air hetzelfde. Bij de laatste twee is het geloof ik de FAA die dat nog niet wil. Centurion had een van onze kisten onder contract, netzoals de Kalitta 747 die in Bogota is gecrashed
 
Back
Top