Nøørwegen en Zweden

Sierra Mike Delta

New member
Hi all,

Volgende week zit ik een aantal weekies of maanden (dep wx..:grijns:) in Noorwegen en Zweden voor mn werk (fotovliegen) met een Partenavia.

Zal o.a. van velden als Oslo en Jinkoping vliegen, waarschijnlijk nog wel van meerdere velden.
Als je vliegtips hebt, ervaringen wilt delen -GA, airline,vf,ifr- laat het dan even weten in dit topic, thanks!
 
Linkoping, hmmmm heerlijk, een zweedse studentenstad, wat moet ik nog meer zeggen, verder vind ik atc in die regionen prima, veel plezier met de meisjes daar!
 
Linkoping, hmmmm heerlijk, een zweedse studentenstad, wat moet ik nog meer zeggen, verder vind ik atc in die regionen prima, veel plezier met de meisjes daar!

Kijk, dat ontziet het loodzware pilotenbestaan weer enigszins..:grijns:
Helaas is Linkoping de locatie met het kortste verblijf :traantjes

Kreeg van een bevriende piloot ook een adres om een pipercub op floats te gaan vliegen, ergens bij Oslo, lijkt me ook wel wat..
 
Vorige week de hele week op Jönköping gevlogen, was prachtig weer, het grote meer konden we al vanaf +100nm zien dus als je vfr vliegt is dat een mooi baken. Van de VOR app. op baan 01 waren niet echt van onder de indruk, je komt aardig offset binnen. maarja zoals ik al zei we hadden de hele week cavok weertje.......Ils op 19. atc in zweden is goed en erg behulpzaam. Over de stad zelf kan ik je weing vertellen want we vlogen door naar Helsinki om daar te overnachten.

Veel Plezier
zal wel lekker lang licht zijn daar
 
Linkoping, hmmmm heerlijk, een zweedse studentenstad, wat moet ik nog meer zeggen, verder vind ik atc in die regionen prima, veel plezier met de meisjes daar!
CHECKED!

Als je kunt sowieso de Bergen en Stavanger area aandoen!
TO GO ITEM

Vorige week de hele week op Jönköping gevlogen, was prachtig weer, het grote meer konden we al vanaf +100nm zien dus als je vfr vliegt is dat een mooi baken. Van de VOR app. op baan 01 waren niet echt van onder de indruk, je komt aardig offset binnen. maarja zoals ik al zei we hadden de hele week cavok weertje.......Ils op 19. atc in zweden is goed en erg behulpzaam. Over de stad zelf kan ik je weing vertellen want we vlogen door naar Helsinki om daar te overnachten.

Veel Plezier
zal wel lekker lang licht zijn daar

Het wil hier s nachts amper donker worden. Sta versteld hoe veel verschil met NL.

Van alle Lid-, Jon-, Ronn-, en Jinkopings hebben we de laatste 2 aangedaan. Jinkoping leuk, KLM F70s en Gripens, en altijd paniek bij ATC vanwege geen parkspace voor ons tiny airplane, terwijl er steeds een leeg apron was.. :grijns: De andere Kopings komen zeker nog aan bod, zit hier nog wel even.

Relaxed hier inderdaad, Ronnkoping redelijk druk zakenveldje, photo test flight 1,600ft overhead aiport voor een uurtje, geen probleem.. :)

Oslo Gardermoen, best druk, procedures tig keer doorgelezen.. gewoon een "direct airport" van atc haha.. heerlijk toch.
 
Voor overdag in Oslo is het op de Akerbrygge erg gezellig (TGI Friday's met uitzicht op de haven) www.akerbrygge.no, s'avonds is de Smuget aan te raden als je van live muziek houdt. De agenda vindt je op www.smuget.no. Beide zijn niet goedkoop en je komt er praktisch niet zonder rokende credit card vandaan...:D
 
Back
Top