Wat doe je in de lucht?

Poes

New member
hallo mensen!
ik heb een vraagje.
wat doe je als piloot als je eenmaal in de lucht bent?
bezig zijn met je koers en dingen in de gaten houden of?

alvast bedankt!:angel:
 
ik wou even terugkomen op mijn vraag;)
ik doel eigenlijk op wat je doet nadat je het vliegtuig de lucht in hebt?
heb je tijd om te slapen, een spelletje te doen of moet je de hele tijd opletten en de instrumenten in de gaten houden?
en bij korte vluchten, heb je daar ook nog tijd over?

alvast bedankt:angel:
 
116590476_b683f1a059.jpg

jochem.jpg

Salas_in_gebruik_schildersezel.jpg

bowlen.jpg

mass.jpg


Om nog maar niet te spreken van de mogelijkheden in een jumbo!
 
Ik hoor net dat er tegenwoordig veel lichamelijk activiteiten in de aft galley plaatsvinden tijdens de approach en landing. Schijnt een beetje een mode ding onder de cabin crews te zijn.
Dus.
 
een vraag die ik ook graag wou stellen.
maar volgens mij nog niet serieus is beantwoord XD.
stel je maakt een vlucht naar amerika, wat doe je dan
de hele tijd in het vliegtuig?
uit je neus eten, niet neem ik aan.
Maar 14uur in een stoel zitten zal toch niet waar zijn?
 
@ poes en firekiddo: ff op het linkje van Diana klikken en goed lezen.
Anderzijds zou het toch ook wel leuk zijn als iemand 's een keer serieus antwoord geeft op een serieuze vraag. ( ook al klinkt die dan wel een beetje komisch, dat weer wel)
 
Here's what I do

Here's what I do

Spent all of last week flying up and down the W coast of India (2-4 sectors/day).

Monsoon has started (look at the Satellite pictures) so I'm spending most of the flight finding the best way through the weather.

Spend most of the flight playing with the range scale/tilt/gain to see what is ahead.

I keep getting the aircraft with the APU inop. 10 starts with external pneumatic power/10 crossbleed starts in the last week.

Boredom is certainly not an issue!
 
Inderdaad een humoristische vraag :p:

Ik heb nog les voor mijn PPL brevet. Als de instrukteur naast me zit bestuur ik het toestel, en luister ik naar mijn instrukteur in een poging die twee dingen tegelijk te doen.

Op mijn solo navigaties: zweten. Zweten dat de landmarks die je ziet ook de landmarks zijn die op de kaart staan, en dat je dus nog goed zit. Behalve dat, 'continue' koerscorrecties, instrument checks, etc. En heel af en toe: genieten van het uitzicht, en genieten van het feit dat je in de lucht zit, alleen, op weg naar 'avontuur' ;)
 
Ik maak alleen maar korte vluchten van ongeveer een uur en in die tijd is het meestal beetje met mn collega praten, krant/tijdschrift lezen, uit het raam kijken, met de weerradar klooien, op 123.45 luisteren, met de temp control spelen (F50 heh). Instrument scan natuurlijk ook wel maar daar ben je geen half uur mee bezig, gewoon even snel kijken of alles nog klopt. Als non flying doe je dan ook de radio en het navlog erbij.
 
Krantje/autovisie/surfmagazine/ boek lezen, logboek bijwerken, eten (3 gangen als je een toestel hebt met first class), beetje in de galley met de stesjes praten enz, enz..

Op lange vluchten zijn we met z'n 3en en dan heb je dus ongeveer 1/3e van de totale vliegtijd vrij. Kun je gaan slapen of een filmpje kijken ofzo.

Oh ja, natuurlijk ook af en toe een fuel check doen en hier en daar een radio call. ;)
 
Back
Top