Houtje bijten...

Sorry!! Had niet gelezen dat je had geschreven dat je berekening niet klopte!:kiss:

Die heb ik na jouw comment aangepast ;)
Bedankt dat je me hier (wel op een aparte manier haha) op wees hoor.

Ik wil graag een reeel beeld van de risisco's die wij nu gaan lopen. De schulden zijn zo hoog tegenwoordig (hoge rente en hoge levensonderhoudskosten) dat wij het moeilijker gaan krijgen dit af te lossen.

Misschien dat zelfs het rijk hier niet iets tegen kan doen? De vliegwereld is voor NL een belangrijke bron van inkomsten namelijk.
 
Die heb ik na jouw comment aangepast ;)
Bedankt dat je me hier (wel op een aparte manier haha) op wees hoor.

Ik wil graag een reeel beeld van de risisco's die wij nu gaan lopen. De schulden zijn zo hoog tegenwoordig (hoge rente en hoge levensonderhoudskosten) dat wij het moeilijker gaan krijgen dit af te lossen.

Misschien dat zelfs het rijk hier niet iets tegen kan doen? De vliegwereld is voor NL een belangrijke bron van inkomsten namelijk.

Binnen tien jaar schulden vrij is vrijwel onmogelijke opgave. Ik zelf wil in 15 jaar van mijn volledige bedrag af, en dat is al vrij moeilijk. Je moet uitgaan van het slechtste senario, en niet het beste met een aanname bij een nationale carrier.
 
Binnen tien jaar schulden vrij is vrijwel onmogelijke opgave. Ik zelf wil in 15 jaar van mijn volledige bedrag af, en dat is al vrij moeilijk. Je moet uitgaan van het slechtste senario, en niet het beste met een aanname bij een nationale carrier.

Hoe hoog is het bedrag dat je maandelijks naar de bank overmaakt? (rente + aflossing dus) als ik vragen mag en houdt je dan genoeg over om gewoon modaal te leven?
 
Na alle betalingen (vaste lasten) hou ik 700 euro over om van te leven. Dit jaar betaal ik alleen nog rente vanwege alle uitgaven aan mijn huis etc, vanaf volgend jaar wordt het knallen.
 
Hoe hoog is het bedrag dat je maandelijks naar de bank overmaakt? (rente + aflossing dus) als ik vragen mag en houdt je dan genoeg over om gewoon modaal te leven?

Situatie: +- half jaar in dienst bij NL major.

Ik betaal maandelijks 900e aan aflossing+rente op basis van annuiteit.
Daarnaast probeer ik ieder jaar een maximaal bedrag boetevrij af te lossen.
Ik mik er ook op om na 15 jaar van m'n volledige schuld af te zijn.
Omdat ik maandelijks ongeveer die 900e (voorlopige teruggaaf) van de belastingdienst krijg, los ik dus 'gratis' af.

Wat ik over hou is ongeveer 2800e. Hier gaat 400 huur vanaf, +- 200 voor de auto, en zeg 400 voor verzekering, kleding etc.
Hou dus nog steeds 1800e over voor andere dingen. Wat hiervan overblijft spaar ik op en los ik boetevrij af.

Het is maar net wat je wilt: maximaal aflossen en straks ruim leven, of nu wat ruimer leven en 5 jaar langer rente betalen. Vergeet niet dat je over een aantal jaar meer ruimte hebt om af te lossen, salaris stijgt namelijk met de jaren.
 
Werk nu 1 jaar. Maar daar zit alleen mijn aflossing, huis, en vaste lasten auto in.
Van die 700 euro moet ik eten tanken etc.
 
Situatie: +- half jaar in dienst bij NL major.

Ik betaal maandelijks 900e aan aflossing+rente op basis van annuiteit.
Daarnaast probeer ik ieder jaar een maximaal bedrag boetevrij af te lossen.
Ik mik er ook op om na 15 jaar van m'n volledige schuld af te zijn.
Omdat ik maandelijks ongeveer die 900e (voorlopige teruggaaf) van de belastingdienst krijg, los ik dus 'gratis' af.

Wat ik over hou is ongeveer 2800e. Hier gaat 400 huur vanaf, +- 200 voor de auto, en zeg 400 voor verzekering, kleding etc.
Hou dus nog steeds 1800e over voor andere dingen. Wat hiervan overblijft spaar ik op en los ik boetevrij af.

Het is maar net wat je wilt: maximaal aflossen en straks ruim leven, of nu wat ruimer leven en 5 jaar langer rente betalen. Vergeet niet dat je over een aantal jaar meer ruimte hebt om af te lossen, salaris stijgt namelijk met de jaren.

Kijk dit zijn antwoorden wat ik wil zien.
Je houdt wel veel over zeg (ik neem aan dat je er rekening meer hebt gehouden dat je na ongeveer 3 jaar die 'gratis' aflossing niet meer hebt en je dus dan 900 euro per maand achteruit gaat mits je hetzelfde blijft aflossen
 
Situatie: +- half jaar in dienst bij NL major.

Ik betaal maandelijks 900e aan aflossing+rente op basis van annuiteit.
Daarnaast probeer ik ieder jaar een maximaal bedrag boetevrij af te lossen.
Ik mik er ook op om na 15 jaar van m'n volledige schuld af te zijn.
Omdat ik maandelijks ongeveer die 900e (voorlopige teruggaaf) van de belastingdienst krijg, los ik dus 'gratis' af.

Wat ik over hou is ongeveer 2800e. Hier gaat 400 huur vanaf, +- 200 voor de auto, en zeg 400 voor verzekering, kleding etc.
Hou dus nog steeds 1800e over voor andere dingen. Wat hiervan overblijft spaar ik op en los ik boetevrij af.

Het is maar net wat je wilt: maximaal aflossen en straks ruim leven, of nu wat ruimer leven en 5 jaar langer rente betalen. Vergeet niet dat je over een aantal jaar meer ruimte hebt om af te lossen, salaris stijgt namelijk met de jaren.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat de belastingdienst per maand betaald? Ik mag straks de hele mik in 1 keer overmaken.
 
Dit heet voorlopige terruggaaf. De belastingdienst kijkt naar wat je maandelijks betaalt en stelt vervolgens een verwachting op van wat je maandelijks terug zou moeten krijgen, om aan het eind van het jaar op 0 te staan (voor dat jaar). En dat krijg je netjes maandelijks terug... :D
 
Zelfde verhaal mbt interestvoordeel voor de Ontvanger (in de waarste zin van het woord). Beroep je je hier niet expliciet op, kun je er naar fluiten...Positief hieraan is dan weer wel dat kansenjongeren op vlindervangexcursie kunnen en aldus draag je bij aan de maatschappij! Alaaf...
 
No offense, maar ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat mensen die +- 100.000 aan hun studie gespendeerd hebben, de term voorlopige belasting teruggave niet kennen. Er is een scala aan mogenlijkheden mbt belastingzaken voor mensen in verschillende situaties. Voor een ieder zou ik zeggen, neem Jetblasts advies ter harte en doe eens een bezoekje aan een belasting consulent. Zelfs ikzelf ,als hopeloos modulair aspirant heb hier een behoorlijk voordeel van en hoop straks deze studie te voltooien zonder uitstaande schuld. Dit maakt dat de lonen ook direct niet meer zo laag lijken.
 
Back
Top